صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۸
کد خبر: 16399
گزارشگر: 2
۶۲۹
۰
۰
۲
سفر در پاییز

بهترین مقاصد برای یک سفر پاییزی

بهترین مقاصد برای یک سفر پاییزی
فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مناطق مختلف ایران است. از آنجا که بخش زیادی از اقلیم ایران گرم و خشک است، در نتیجه فصل پاییز بهترین ایام برای سفر به این مناطق به‌شمار می‌رود و در این فصل می‌توانید به شهرهای زیادی در ایران سفر کرده و لذت ببرید. از جنوب تا شمال و از شرق تا مرکز کشور، جاذبه‌های زیادی در انتظار شماست. در این مطلب بهترین مقاصد سفر برای پاییز را به شما معرفی خواهیم کرد و نکات لازم برای سفر پاییزی و بهترین روش حمل‌‍ونقل آن را معرفی می‌کنیم.

بهترین مقاصد برای سفر در پاییز

بخش زیادی از نقشه ایران را شهرهای گرمسیری پوشانده است. ضمن اینکه شهرهای معتدل نیز در فصل پاییز آب‌وهوای مناسبی برای سفر دارند و با وجود زیبایی‌های دیدنی این فصل در مقاصد مختلف، از سفر به آن‌ها لذت خواهید برد. در ادامه چند مقصد پرطرفدار داخلی را به شما معرفی می‌کنیم تا برای سفر در پاییز برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

شیراز: سفر را از حوالی جنوب ایران و استان فارس شروع می‌کنیم. شهر شیراز یکی از دیدنی‌ترین‌ها در ایران است و حتما باید حتی برای یک بار هم شده به تماشای زیبایی‌های وصف‌ناشدنی آن بروید. شیراز ترکیبی از تاریخ، معماری، هنر، شعر و ادبیات، شکم‌گردی، طبیعتگردی و هر آنچه که از یک سفر تمام عیار انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار می‌دهد. فرصتی که به هیچ وجه نباید از دست بدهید.
این شهر همچنین دارای فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن است که امکان سفر از شهرهای مختلف را برای شما فراهم کرده است. با خرید بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس می‌توانید این شهر زیبا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.

یزد: یزد، مقصدی برای سفر در کوچه و پس کوچه‌های تاریخ در شهری با معماری خشتی و بادگیرهای بلند است. شهر باقلوا و قطاب که آوازه کیک‌هایش در تمام ایران به گوش می‌خورد. یزد در پاییز دیدنی‌تر از سایر فصل‌های سال است. آب‌وهوای کویری آن در پاییز خنک شده و کوچه‌باغ‌هایش با درخت‌های انار دل شما را می‌برد. این شهر دیدنی یک سفر تاریخی و البته طبیعتگردی را برای شما رقم می‌زند.
همچنین با رفتن به اطراف شهر می‌توانید مهمان آرامش کویر یا تفریحات هیجان‌انگیزش شوید. سفر به یزد با هواپیما و قطار و اتوبوس امکان‌پذیر است و بستگی به بودجه و زمان شما دارد که کدام وسیله را برای این سفر انتخاب کنید.

پاییز در یزد

اصفهان: وصف زیبایی‌های ایران را با شهر جذاب دیگری یعنی اصفهان پیش ببریم. بدون دیدن نصف جهان نصف عمر شما هم بر فناست. اصفهان شهری دیدنی است که قدم به قدم آن یک شگفتی برای شما دارد و می‌توانید به تعداد موهای سرتان در آن زیبایی‌های وصف‌ناشدنی از معماری ایرانی و طبیعت ببینید و دهنتان را به گز اصفهان شیرین کنید. نصف جهان درهای خود را برای ورود اتوبوس، قطار و هواپیما به روی دوستداران تاریخ و هنر باز گذاشته است تا بدون هیچ گونه دغدغه‌ای به تماشای این شهر بیایید.

کیش: دوباره به سمت جنوب ایران می‌رویم تا به زیباترین و لوکس‌ترین جزیره خلیج فارس یعنی کیش برسیم. مقصدی که برای انواع تفریحات آبی تا خرید و استراحت کردن لب ساحل یا خوردن غذاهای دریایی مناسب است. در کیش هر آنچه فکر کنید برای یک سفر لاکچری مهیاست.
این جزیره‌ یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریح به‌شمار می‌رود که به دلیل داشتن آب‌وهوای گرم در فصل پاییز مناسب شنا و آب‌تنی و دیگر تفریحات آبی است. ساده‌ترین روش سفر به این جزیره زیبا سفر هوایی و خرید بلیط هواپیماست. اگر هم قصد سفر با قطار را دارید، می‌توانید ابتدا خود را به بندرعباس رسانده و با لنج راهی کیش شوید.

قشم: مقاصد جنوبی ایران در فصل پاییز شگفت‌انگیز هستند و حتما انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. یکی از بهترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز در جنوب ایران، جزیره قشم است؛ بزرگترین جزیره خلیج فارس که برای تفریح و البته خرید بهترین گزینه به‌شمار می‌رود. قشم به اندازه کیش لاکچری نیست اما در تفریحات چیزی کمتر از آن ندارد.
ضمن اینکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیادی دارد که از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد. همچنین با وجود تنوع هتل و اقامتگاه می‌توانید رزرو هتل با بهترین قیمت را نیز انجام دهید. برای سفر به قشم نیز بهترین راه، خرید بلیط هواپیماست و با مراجعه به https://mrbilit.com/plane-ticket می‌توانید بهترین خرید را داشته باشید. اما می‌شود با قطار هم به بندرعباس رفت و از آنجا توسط لنج خود را به جزیره قشم رساند.

قشم

طبس: از مرکز و جنوب ایران به سمت شرق و شهری کمتر شناخته شده سفر کنیم؛ طبس. شهری که زیبایی‌های کویری و نخلستان‌‌های جذابش در کنار یک دره خنک یعنی کال‌جنی هوش از سر شما خواهد برد. طبس، عروس کویری است که در شرق ایران جا خوش کرده است و بدون شک تصویر ذهنی شما از کویر را برای همیشه عوض می‌کند. این شهر با وجود فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن شرایط سفر آسان را فراهم کرده تا در فصل پاییز و اوج زیبایی‌های طبس بتوانید خود را به آنجا برسانید.

مقاصد شمالی ایران: در بین شهرهای شمالی نیز مقاصد زیادی برای سفر در پاییز وجود دارد که نمی‌توان آن را به یک یا دو شهر منحصر کرد. شهرهایی که در این فصل آب‌وهوای معتدلی پیدا می‌کنند و جنگل‌های هزار رنگی که هوش از سر شما خواهند برد. از جمله مقاصد جذاب شمال ایران در فصل پاییز می‌توان به رشت، ماسوله، جنگل النگدره، آب‌گرم لاویج، چالوس، جاده اسالم به خلخال و غیره اشاره کرد. گرچه با هواپیما هم می توان به شمال سفر کرد اما برای لذت بردن از جاده در پاییز سفر زمینی با اتوبوس و قطار و البته خودروی شخصی اولویت دارد.

نکات مهم برای سفر پاییزی

با توجه به اینکه مقاصد داخلی در فصل پاییز طرفداران زیادی پیدا می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی مثل تکمیل ظرفیت بلیط یا اقامتگاه‌ها مواجه شوید. به طور کلی برای سفر در پاییز بهتر است یکسری از نکات را در نظر بگیرید.
تا جایی که می‌توانید برنامه‌ریزی سفر را از چند هفته قبل انجام دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید در هنگام خرید بلیط قطار و هواپیما یا رزرو اقامتگاه چالش کمتری داشته باشید و همچنین با قیمت مناسب‌تری آن‌ها را تهیه کنید. بدین منظور مراجعه به سایت‌های معتبر همچون مستربلیط بهترین انتخاب است.
حتما پیش از سفر آب‌وهوای مقصد را چک کنید؛ به‌ویژه اگر به شهرهای شمالی ایران سفر می‌کنید. ممکن است بارندگی‌های شدید باعث ‌شود که نتوانید از سفر خود، آن‌طور که باید لذت ببرید. ضمن اینکه با توجه به آب‌وهوا می‌توانید لباس و تجهیزات سفر مناسب همراه خود ببرید.
پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای سفر به نقاط مختلف ایران است که علاوه‌بر آب‌وهوای معتدل، چهره زیبایی به طبیعت و شهرهای مختلف می‌بخشد. تنوع این مقاصد به اندازه‌ای زیاد است که می‌تواند شما را با هر سلیقه‌ای راضی کند. از شمال تا جنوب و از شرق تا مرکز ایران دیدنی‌های زیادی در انتظار شماست. پس اگر قصد سفر دارید، پاییز هم می‌تواند زمان مناسبی باشد.

https://www.asianews.ir/u/c95
اخبار مرتبط
عسلویه جایی بسیار فراتر از میدان‌های گازی است و جاذبه‌های گردشگری خاص و کم‌نظیری دارد. این مقاله را تا آخر بخوانید تا ببینید شهر عسلویه کجاست، چه آب ‌و هوایی دارد و جاهای مهم دیدنی این منطقه کجاها هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید