صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۲
کد خبر: 16517
گزارشگر: 2
۱۰۱۳
۰
۰
۱
آموزش زبان انگلیسی

چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟

چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟
چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟ این سوال بسیاری از زبان‌آموزان در اولین قدم آغاز آموزش زبان انگلیسی است. در این مقاله به این سوال به صورت کامل پاسخ داده‌ایم.

اگر در مقطعی از زندگی خود به سمت دنیایی جدید و پر از امکانات نامحدود هدایت شوید و ابزار شما در این مسیر یادگیری زبان انگلیسی باشد؛ چه خواهید کرد؟ زبانی که به شما اجازه می‌دهد در ارتباط با میلیون‌ها نفر از سراسر جهان به‌ راحتی صحبت کنید. زبانی که فرصت‌های بی‌شماری برای شغل، تحصیل و مسافرت به شما ارائه می‌دهد. پیش از شروع این سفر مهیج، نیاز دارید سطح خود در زبان انگلیسی را بدانید. شاید در حال حاضر در حوزه انگلیسی تا حدودی آشنا باشید، اما آیا واقعاً می‌دانید که در چه سطحی هستید؟ آیا می‌توانید بدون مشکل مقالات روزنامه را بخوانید؟ آیا می‌توانید یک مکالمه آزاد با یک بومی زبان انگلیسی داشته باشید؟ در این مقاله، متوجه خواهیم شد که چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟

انواع سطوح زبان انگلیسی

پیش از پرداختن به سؤال چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟ باید به معرفی انواع سطوح زبان انگلیسی بپردازیم. زبان انگلیسی مانند سایر زبان‌ها، به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود که هر سطح نشان‌دهنده میزان مهارت و تسلط فرد بر زبان است. در ادامه به بررسی انواع سطوح کلی زبان انگلیسی اشاره شده است:

۱- سطح مبتدی (Beginner)

در این سطح، فرد تازه‌وارد زبان انگلیسی است و معمولاً تنها دارای دانش ابتدایی و محدودی از واژگان و ساختارهای ابتدایی زبان است.

۲- سطح متوسط (Intermediate)

در سطح متوسط، فرد قادر است به‌طورکلی با موضوعات مختلف در زبان انگلیسی برخورد کند. او می‌تواند مکالمات ساده را در موضوعات روزمره انجام داده و متون معمول را درک کند.

۳- سطح پیشرفته (Advanced)

در سطح پیشرفته، فرد بیشترین مهارت‌های زبانی را داراست و قادر است به طور آزادانه و روان در موضوعات پیچیده و فنی صحبت کند. او می‌تواند متون پیچیده را درک کرده و با تسلط بالا بر واژگان و ساختارهای زبانی، ارتباط مؤثری برقرار کند.

۴- سطح فوق‌پیشرفته (Fluent)

در این سطح، فرد به‌طور طبیعی و روان در مکالمات روزمره و تخصصی صحبت می‌کند. او بدون مشکل، متون پیچیده را می‌خواند و می‌نویسد و از تنوع بالای واژگان و ساختارهای زبانی برخوردار است.

۵- سطح بومی (Native)

سطح بومی به افرادی اطلاق می‌شود که زبان انگلیسی را به‌طور طبیعی و بدون نیاز به یادگیری فراگرفته‌اند. آن‌ها با تسلط کامل بر کلیه نکات زبانی، به‌صورت روان و بی‌درنگ به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و در تمامی موارد زندگی روزمره خود از آن استفاده می‌کنند.
مهم است بدانید که این تقسیم‌بندی سطوح زبانی برای ارزیابی و ارجاع به مهارت‌های زبانی استفاده می‌شود و هر فرد می‌تواند با تلاش و تمرین، از سطح مبتدی به متوسط، پیشرفته و حتی به سطوح بالاتر ارتقا یابد. انواع مهم سطوح زبان انگلیسی بر اساس مقیاس سنجش سطح زبان شورای اروپا یا CEFR را نیز می‌توان به‌صورت زیر نام برد که در آزمون آنلاین تعیین سطح مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • A1: سطح آغازین - توانایی در استفاده از عبارت‌های ابتدایی مرتبط با اطرافیان.
  • A2: سطح بسیار مقدماتی - قادر به گفتگوی ساده و مبادله‌ی اطلاعات در مورد موضوعات آشنا.
  • B1: سطح متوسط - توانایی در درک اطلاعات کلیدی در متون ساده و انجام گفتگوهای روزمره.
  • B2: سطح فوق متوسط - تسلط بر زبان برای مقاصد عمومی و توانایی تولید متون با ساختار پیچیده‌تر.
  • C1: سطح پیشرفته - آگاهی کامل از زبان بدون هیچ مشکلی و توانایی استفاده‌ی ماهرانه از زبان.
  • C2: سطح نزدیک به زبان مادری - زبان این افراد غیرقابل‌تمایز از یک نفر بومی انگلیسی‌زبان است.

سطوح زبان انگلیسی

چطور تعیین سطح کنیم؟

یکی از موضوعات مهم برای افرادی که تمایل به شروع یادگیری زبان با استفاده از کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی یا به‌صورت خود خوان را دارند، اطلاع از تعیین سطح زبان خود است. درواقع سؤالی که این افراد مورد پرسش قرار می‌دهند این است که چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟
در پاسخ به این سؤال این‌طور باید گفت برای فهمیدن سطح زبان انگلیسی خود، می‌توان از روش‌های زیر استفاده کرد:

شرکت در آزمون تعیین سطح مؤسسات مختلف

انجام آزمون‌های تعیین سطح برای شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان با هدف آموزش آیلتس، تافل، آزمون سطح زبان انگلیسی اروپایی (CEFR) و...، به شما کمک می‌کند تا سطح زبان خود را تخمین بزنید. این آزمون‌ها با ارزیابی مهارت‌های شنیداری و مکالمه، نتایجی دقیق درباره سطح زبان شما ارائه می‌دهند.

شرکت در تست‌های رایگان

برخی وب‌سایت‌ها و منابع آموزشی دارای تست‌های آنلاین رایگان هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا سطح دقیق‌تری از دانش زبانی خود به دست آورید.

مشاوره از متخصصین زبان

مراجعه به یک مربی زبان یا متخصص در زمینه آموزش زبان، می‌تواند به شما در تشخیص سطح زبان کمک کند. آن‌ها می‌توانند شما را ارزیابی کرده و نقاط قوت و ضعف زبانی خود را بررسی کنند. مهم است بدانید که این ارزیابی‌ها و آزمون‌ها تنها برآیندی تقریبی از سطح زبان شماست و نمی‌توانند به‌طور کامل و دقیق تمام جنبه‌های زبانی شما را پوشش دهند. همچنین، توجه داشته باشید که سطح زبان یک فرد ممکن است با زمان تغییر کند و با تمرین و تلاش، بهبود یابد.

آمادگی آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

برای تعیین سطح زبان چی بخونم؟

افرادی که متقاضی مهاجرت به کشورهای خارجی هستند، برای اثبات توانایی و مهارت خود در زبان انگلیسی باید در آزمون‌های تعیین سطح بین‌المللی نظیر آزمون آیلتس و تافل شرکت کنند. به همین دلیل پس از پاسخ به سؤال چگونه سطح زبان انگلیسی خود را بفهمیم؟ یکی دیگر از سؤالات متقاضیان این آزمون‌ها این است که برای تعیین سطح زبان چی بخونم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که منابع تخصصی بسیاری برای این افراد در دسترس است.
برای آمادگی جهت شرکت در آزمون تعیین سطح زبان، می‌توانید از منابع و موارد زیر استفاده کنید:

کتاب‌ها و منابع آموزشی

برخی از کتاب‌ها و منابع آموزشی به‌طور خاص برای آمادگی در آزمون‌های تعیین سطح زبان تهیه شده‌اند. این منابع شامل کتاب‌های راهنمای آزمون، تست‌های تمرینی و مواد آموزشی هستند که شما را با ساختار و سؤالات معمول در آزمون‌های تعیین سطح آشنا می‌کنند.

تست‌های آنلاین

بسیاری از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزشی، تست‌های آنلاین رایگان برای آزمون تعیین سطح زبان ارائه می‌کنند. این تست‌ها به شما کمک می‌کنند تا نقاط قوت و ضعف‌های خود را در 4 مهارت بسنجید.

دوره‌های آموزشی آنلاین

برخی از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های آموزشی، دوره‌های آموزشی آنلاین را برای آمادگی در آزمون تعیین سطح زبان ارائه می‌دهند. این دوره‌ها شامل مطالب درسی، تست‌ها، تمرین‌ها و ویدئوهای آموزشی هستند که شما را در تقویت مهارت‌های زبانی و آمادگی برای آزمون کمک می‌کنند.

مطالعه متون و گوش دادن به موسیقی و فیلم‌ها

خواندن متون انگلیسی، گوش دادن به و تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به شما کمک می‌کند تا با واژگان جدید، ساختارهای زبانی و تلفظ صحیح آشنا شوید. این فعالیت‌ها علاوه بر آموزش، سرگرمی هم هستند. به‌طورکلی برای شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی باید تمام مهارت‌های زیر تقویت شوند:

  • دستور زبان: ساختارهای گرامری، اعداد و زمان‌های گوناگون
  • لغت: لغات پرکاربرد در سطوح مختلف
  • مهارت reading: راه‌های بهبود مهارت خواندن و فهم متون
  • مهارت listening: تمرین با پادکست‌ها و فیلم‌های آموزشی
  • writing: ساختار نوشتارهای مختلف و رعایت دقت املایی
  • speaking: تمرین با پارتنر زبانی برای بهبود فلوئنسی

سخن پایانی

یکی از مؤسساتی که به برگزاری تعیین سطح زبان انگلیسی می‌پردازد، آموزشگاه سفیر گفتمان است. این آموزشگاه، به برگزاری آزمون تعیین سطح زبان به‌ صورت آنلاین می‌پردازد. متقاضیان برای ارتباط با موسسه سفیر و اطلاع از شرایط شرکت در آزمون می‌توانند با شماره تماس 02184346 تماس حاصل نمایند یا به سایت gosafir.com مراجعه نمایید.

https://www.asianews.ir/u/cqq
اخبار مرتبط
آموزشگاه سفیر گفتمان چه خدماتی ارائه می‌دهد؟ در این مقاله در مورد خدمات آموزشگاه سفیر به صورت عمومی و اختصاصی صحبت می‌کنیم با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید