صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۷
کد خبر: 16647
گزارشگر: 464
۵۹۹
۰
۰
۱
تصمیم جدیدعربستان سعودی؛

نمای نزدیک‌ِ رقابتِ هسته‌ای در خاورمیانه

نمای نزدیک‌ِ رقابتِ هسته‌ای در خاورمیانه
عربستان سعودی اعلام کرد که تصمیم دارد به نظارت محدود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان دهد و مطابق خواست نهاد ناظر سازمان ملل، فعالیت‌های هسته‌ای خود را تحت «رژیم جامع پادمان آژانس» ادامه دهد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از یورونیور، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، در کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «پادشاهی سعودی اخیرا تصمیم گرفته تا با فسخ پروتکل مواد هسته‌ایِ با مقادیر کم (SQP) به سمت اجرای توافقنامه جامع پادمانی حرکت کند.»

«پروتکل مواد هسته‌ایِ با مقادیر کم»، مقررات پادمانی را به آن شکلی که در پیمان منع گسترش تسلیحاتی و یا پروتکل الحاقی مطرح است، در برنمی‌گیرد و همین امر موجب شده تا برخی کشورها با استفاده از خلاء‌های موجود در این پروتکل، فعالیت‌های هسته‌ای خود را مدت‌ها به‌طور مخفیانه ادامه دهند.

https://www.asianews.ir/u/cvs
اخبار مرتبط
امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه می‌گوید هر مذاکره جدیدی با ایران پیرامون برجام «بسیار سختگیرانه» خواهد بود و در این مذاکرات باید عربستان نیز دخیل باشد.
حسن فتحی عربستان گام های اساسی در راستای هسته ای شدن برداشته و قرار است با کمک واشنگتن برنامه هسته ای خود را به پیش ببرد. اگرچه تصمیم دونالد ترامپ در ارتباط با کمک های هسته ای به عربستان با اعتراض و مخالفت هایی در آمریکا مواجه شده اما به نظر نمی رسد رییس جمهوری آمریکا تغییری در تصمیم خود داده و درصدد تجدید نظر برآید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید