صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
کد خبر: 16743
گزارشگر: 213
۳۹۸
۰
۰
۱
بانک‌ها به ۲۰ درصد تعهدات عمل کردند

زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکن ملی تامین شد

زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکن ملی تامین شد
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد زمین ۱.۵ میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

به  گزارش  آسیانیوز، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام این‌که بانک‌ها به ۲۰ درصد تعهدات پرداخت نهضت ملی مسکن عمل کرد،گفت:‌ زمین ۱.۵ میلیون واحد طرح مذکور تامین شده است.

ارسلان مالکی اظهار کرد: بانک ها در سال اول باید 360 هزار میلیارد تومان و در سال دوم 458 میلیارد تومان برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن پرداخت می کردند.

وی ادامه داد: بانک‌ها تاکنون فقط 171 همت پرداخت کرده‌اند که معادل 20.2 درصد از تعهدات است.

50 شهرک در سراسر کشور

وی با یادآوری این‌که حدود 24 هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن در مراحل رسیدگی است،‌ افزود: تا امروز 34 هزار و 695 هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن قطعی و نهایی شده است. همچنین 16 هزار هکتار زمین برای شهرک‌سازی مصوب شده که قرار است 50 شهرک در سراسر کشور ایجاد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تاکنون زمین ساخت یک میلیون و 555 هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است،‌ اضافه کرد: در یک سال گذشته 20 هزار هکتار الحاق اراضی به شهرها داشته ایم که عدد بسیار بزرگ است و انقلابی در تامین زمین بوده است. البته در برخی از مناطق به دلایل خاص تامین زمین بسیار دشوار است که یکی از آنها ایلام است.

مالکی بیان کرد: ماده 10 قانون جهش تولید مسکن الزام می کند که باید دستگاه ها اراضی مازاد خود را بدهند که در قالب این طرح 5600 هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌ها ارائه شده است. 2500 هکتار از این میزان با شناسایی که داشتیم از طرح خارج شدند و 2600 هکتار مانده است که بخش زیادی از آنها از اراضی دانشگاه ها است و در قالب تفاهم نامه ای که با وزارت‌ علوم داشتیم مقرر شد اراضی مازاد برای ساخت مسکن کارکنان دانشگاه و اعضای هیئت علمی تحویل داده شود./

https://www.asianews.ir/u/cyn
اخبار مرتبط
مسکن مهر که در دولت‌ محمود احمدی‌نژاد با شعار خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد ایجاد شد، در سالیان متمادی نتوانست به اهداف خود برسد و با گذشت بیش از یک دهه از پایان دولتِ مهرورزِ احمدی‌نژاد، هر دولتی که آمد، سنگینی بار پروژه‌های ناتمام این طرح را از دولت قبلی به ارث برد.
تعداد ۱۰۷۲ قطعه زمین به ۲۵۰۰ خانوار در طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران واگذار می‌شود.
بانک مرکزی اعلام کرد که اعطای تسهیلات کمک ودیعه مسکن از محل منابع بانکی من تا پایان سال ۱۴۰۲ تداوم می‌یابد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید