صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
کد خبر: 17048
گزارشگر: 213
۱۹۶۳
۰
۰
۲
جزئیات قتل ناجوانمردانه نگین سینمای مدرن ایران

روایت اولین ساعات جنایت در خانه داریوش مهرجویی/قاتلان در شنبه شب چه کردند؟+آخرین ویدئوی اعتراض کارگردان فقید به توقیف فیلم لامینور

روایت اولین ساعات جنایت در خانه داریوش مهرجویی/قاتلان در شنبه شب چه کردند؟+آخرین ویدئوی اعتراض کارگردان فقید به توقیف فیلم لامینور
خبرنگار و حامد بهداد، بازیگر، ساعاتی بعد از جنایت وارد شهرک و محل جنایت شدند و نخستین روایت از صحنه فجیع قتل و جزئیات این گونه مخابره شد...

به گزارش آسیانیوز، در حالی که این خبر ضایعه ای تلخ و دردناک برای سینمای ایران است، پیشتر وحیده محمدی‌فر، همسر این کارگردان در پستی اینستاگرامی از تهدید افراد ناشناس در محل زندگی‌شان خبر داده بود.

نخستین روایت دردناک

وقتی آن دو یا چند نفر غریبه وارد خانه شدند، آن دستمال پارچه‌ای، مثل همیشه دور مچ دست مهرجویی بوده. اولین شاهدان پیکر غرق در خونش هم آن دستمال را دیده‌اند. پس دست و پایش بسته نشده، همانطور که ردی از بستن دست و پای همسرش وجود نداشته است. قاتلان در شنبه شب چه کردند؟

صحنه جنایت در خانه داریوش مهرجویی

وقتی آنان وارد خانه شدند، آن دستمال پارچه‌ای مثل همیشه دور مچ دست مهرجویی بوده است. اولین شاهدان پیکر غرق در خون داریوش مهرجویی دستمال پارچه ای که همیشه در دستش بود را دیده‌اند. پس دست و پایش بسته نشده، همانطور که ردی از بستن دست و پای همسرش وجود نداشته است...

دختر مهرجویی چگونه با جسد پدر و مادرش روبرو شد/خبرنگار و حامد بهداد در محل حادثه

امیرمحمد حسینی خبرنگار سایت فراز که ساعاتی بعد از جنایت با حامد بهداد بازیگر وارد شهرک - محل جنایت - شده بود، می نویسد: نیمه شب یک‌شنبه است. شهرک بزرگ است و خانه مهرجویی درست انتهای یکی از کوچه‌های آن جا گرفته است.

-----------------

بیشتر بخوانید

داریوش مهرجویی گفت شما اشباح هستید!+ویدیو

-----------------------------------

می‌گویند ناصر ملک مطیعی بازیگر فقید سینما هم در همین کوچه زندگی می‌کرده است. روبه‌روی خانه پر از ماموران آگاهی و لباس شخصی است. جسدها را به تازگی برده‌اند، یعنی حوالی ساعت دوازده نیمه شب. دادستان فردیس تقریبا کمی بعد از ساعت سه از درون خانه مهرجویی‌ها که اکنون محل وقوع جنایت است بیرون می‌آید. پلیس‌ها از چند ساعت قبل اینجا هستند.


کمی بعد از اینکه مونا دختر نوجوان مهرجویی وارد خانه شده به جای آغوش پدر و مادر با جسد آن‌ها رو به‌ رو شده است. او البته قبل از این حدود دو ساعتی از آن‌ها بی‌خبر بود. همین بی‌خبری هم نگرانش کرده و با راننده معتمد خانواده تماس گرفته تا خودش را به خانه برساند. وقتی هم کلید را چرخانده جسدهای خون‌آلود را دیده و جیغ بلندی کشید. این را راننده معتمد خانواده به ما می‌گوید. بعد هم با پلیس تماس گرفته می‌شود و بعد هم ادامه ماجرا.

100دقیقه مبهم

ناصرخاکی دادستان فردیس دقیقا روبه‌روی خانه و در میان عزاداران مهرجویی‌ ها اعلام می‌کند که قتل حداقل بین ساعت ده دقیقه به نه شب تا ده و نیم اتفاق افتاده است....

این خبرنگار در بخش دیگری از گزارش خود می نویسد: ما اما هنوز نمی‌دانیم که در آن ۱۰۰ دقیقه جهنمی مهرجویی و همسرش چه کشیدند. فقط می‌دانیم که این قتل احتمالا بعد از بازکردن گاوصندوق خانه رخ داده است. دادستان فردیس می‌گوید آثار سرقت در خانه مشهود بوده و حتی طلاهای خانم محمدی‌فر هم از دستانش جدا شدند...

وضعیت امنیت ویلای مهرجویی

خبرنگار همچنین بعد از این حادثه از وضعیت ویلای کارگردان مشهور می نویسد: همه شواهد نشان می‌دهد که خانه ویلایی مهرجویی فاقد هرگونه امنیت بوده است. جایی که قرار بوده خلوتگاه سال‌های میانسالی کارگردان ۸۴ ساله و محلی برای آرامش و خوشحالی‌اش باشد، بلای جان او و همسرش شده است. فقط یک دوربین مداربسته بالای در ورودی است و دیوارهای خانه‌ بیشتر شبیه حصار هستند.

روبه‌روی خانه بیابانی بزرگ و متروک است و دست راستش دیوارهای شهرک کشیده شده که پشت آن‌ها هم بیابان است. این یعنی قاتلان به راحتی در تاریکی از متروکه‌های بیابان وارد خانه شدند. هیچ در و پنجره‌ هم نشکسته و آن‌ها این بار به راحتی پا به خانه گذاشتند. در حالی که گویا بار قبل همسر مهرجویی در خانه را قفل کرده بوده و جانیان بیگانه را ناکام گذاشته بود. دادستانی می‌گوید هنوز دوربین‌ مداربسته چک نشده اما ممکن است که جانیان حتی از روبه‌روی آن نگذشته باشند. روبه‌روی خانه و پشت دیوارهای شهرک تا چشم کار می‌کند بیابان است.

چند سوال وحشت آور از لحظات وقوع جنایت

همه این‌ها روایت قبل و بعد از ۱۰۰ دقیقه گمشده است. این روایت با بررسی‌های پلیس آگاهی به مرور تکمیل خواهد شد. چه کسانی پشت این جنایت هستند؟ همسر مهرجویی با چه کسانی درگیر بوده و پیشینه این درگیری به کجا می‌رسیده است؟ آیا جانیان دستگیر خواهند شد؟ این‌ها پرسش‌هایی است که رفته‌رفته پاسخ آن‌ها روشن می‌شود. اما یک چیزهایی با داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر دفن خواهند شد؛ چیزهایی مثل آن وحشت توصیف‌ناشدنی از روبه‌روشدن با موجوداتی غیرانسانی است. شاید او مثل «هامون» در آن لحظات وحشت آرزوی یک معجزه داشته است. او که گویی برای شهرت آفریده شده بود، زندگی و حتی مرگش همواره در یادها خواهد ماند.

ویدئوی اعتراضی داریوش مهرجویی دربارع توقیف فیلم لامینور در ادامه آمده است:

 

 

داریوش مهرجویی در این ویدیو با در دست گرفتن مجوز نمایش فیلم خود می‌گوید: «این شیر نیست، گوشت نیست که بگویید تاریخش گذشته. شما به من پروانه نمایش دادید. چرا زیر قول خودتان می‌زنید؟ مرد نیستید. مردانه رفتار کنید.»

وی در بخش دیگری از این ویدیو به ساز و کار نظارت و صدور مجوز نمایش فیلم در ایران از اساس اعتراض می‌کند و می‌گوید: «شما کی هستید؟ من کارشناس فلسفه از بزرگ‌ترین دانشگاه آمریکا هستم. شما دارید فیلم من را قضاوت می‌کنید. شما کی هستید؟ چه مدرکی دارید؟ چه کاری کردید؟ چه چیزی بیرون دادید؟ پشت پرده مثل اشباح برای ما حکم صادر می‌کنید.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارشی از جلسه روز یکشنبه شورای صنفی نمایش منتشر کرده که در آن تصمیم گرفته‌ شده فیلم لامینور « از اکران ویژه عید فطر یا هر موعد دیگر که سازندگان فیلم تمایل داشته باشند، برخوردار شود».

اما این گزارش به چگونگی حذف فیلم مهرجویی از اکران نوروزی و فرایند منجر به این تصمیم‌گیری اشاره‌ای نمی‌کند./

پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/d7c
اخبار مرتبط
جزئیاتی از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش از جمله بریدن سر کارگردان معروف ایرانی از سوی پلیس البرز تشریح شده است؛ این خبر تلخ ضایعه ای دردناک برای سینمای ایران است.
داریوش مهرجویی، کاگردان صاحب‌نام سینمای ایران، با انتشار ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نسبت به ابطال مجوز نمایش آخرین ساخته خود و حذف از آن اکران نوروزی به شدت اعتراض کرد و گفت هر کاری می خواهید بکنید من حقم را می گیرم!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید