صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۰
کد خبر: 17056
گزارشگر: 213
۲۱۴۳
۲
۰
۲
مرگ تکان دهنده کارگردان بزرگ سینمای موج نوی ایران

افشای ابعاد تازه از قتل داریوش مهرجویی/اطلاع خانواده کارگردان از همه تهدیدها/تهدید به سرقت؟!

افشای ابعاد تازه از قتل داریوش مهرجویی/اطلاع خانواده کارگردان از همه تهدیدها/تهدید به سرقت؟!
براساس برخی گزارش ها داریوش مهرجویی و همسرش در روزهای اخیر بارها تهدید به مرگ شده بودند؛ ولی ماجرای تهدیدها چه بود و این حادثه چگونه رقم خورد...

به گزارش آسیانیوز، براساس برخی گزارش ها داریوش مهرجویی و همسرش در روزهای اخیر بارها تهدید به مرگ شده بودند.

علت تهدید هنوز مبهم است

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر طی روزهای گذشته بارها از سوی افراد ناشناس تهدید به قتل شده بودند. طبق این اطلاعات، مهرجویی گزارش تهدید شدن خود و همسرش را بارها به نیروی انتظامی داده بودند، ولی ظاهرا این مساله هم در عدم رخ دادن حادثه تلخ به کارگردان معروف و همسرش کمکی نکرده است. 

اجساد داریوش مهرجویی، کارگردان برجسته سینما و همسرش وحیده محمدی‌فر، فعال سینمایی، در ویلای شخصی آن‌ها در کرج کشف شد.

نیروی انتظامی شامگاه شنبه ۲۲ مهرماه درباره قتل مشکوک داریوش مهرجویی و همسرش اعلام کرد: «این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.»

نیروی انتظامی اضافه کرد: «شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.»

به گفته رییس‌کل دادگستری استان البرز، مونا، دختر مهرجویی و محمدی‌فر، حدود ساعت ۲۲:۲۵ زنگ منزل آن‌ها را زد و پس از آنکه کسی جواب نداد، با کلید خود وارد خانه شد. او پس از ورود به خانه، پیکر پدر و مادرش را دید که با ضربه‌های چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن، به قتل رسیده‌اند.

-------------------

بیشتر بخوانید

واکنش شدید و اعتراضی سینماگران و بازیگران به قتل داریوش مهرجویی

----------------------------------

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی این قتل را وحشیانه خواند و گفت عاملان آن به زودی دستگیر خواهند شد.

-----------------

بیشتر بخوانید

داریوش مهرجویی گفت شما اشباح هستید!+ویدیو

-----------------------------------

وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی نیز خواهان مشخص شدن ابعاد این جنایت شد.


خبرگزاری فارس به نقل از مشرق گزارش داد تاکنون چهار مظنون در جریان تحقیقات و رسیدگی به این پرونده دستگیر شده‌اند که هیچ‌یک از آن‌ها از اتباع خارجی نبوده‌اند.

تهدید و سرقت؟!

محمدی‌فر، همسر مهرجویی، در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد که روز یکشنبه منتشر شد گفت پیشتر از خانه آن‌ها سرقت شده و همچنین یک فرد با چاقو او را تهدید کرده بود. او در این زمینه با پلیس تماس گرفته بود.

رسانه‌های ایران تصویری از ویلایی در جهان‌شهر کرج را که مهرجویی و همسرش در آن به قتل رسیدند، منتشر کردند.

گزارش پزشکی قانونی چیست؟
رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی علت فوت داریوش مهرجویی و همسرش برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز بوده است.

به نقل از قوه قضاییه،حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز درباره آخرین جزئیات پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش اظهار کرد: گزارش پزشکی قانونی درمورد قتل داریوش مهرجویی و همسرش تهیه شده است.

وی افزود: براساس گزارش پزشکی قانونی پس از انجام کالبدگشایی علت فوت مرحوم مهرجویی و همسرش خونریزی شدید به دلیل جراحات وارده به واسطه برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن اعلام شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز بیان کرد: ضرباتی با چوب و یا جسم سخت نیز به سر مرحوم مهرجویی برخورد کرده است که منجر به شکستگی سر نشده و علت فوت نبوده است.

فاضلی هریکندی گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی فرضیه‌ها درمورد تجاوز درمورد هر دو نفر از مقتولین منتفی است.

رئیس کل دادگستری استان البرز تاکید کرد: دستورات قضایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عوامل این جنایت در سریع‌ترین زمان ممکن به مقامات قضایی و انتظامی استان البرز صادر شده و تاکید می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص مسبب یا مسببین این جنایت تا زمان روشن شدن ابعاد پرونده خودداری شود.

بیوگرافی کوتاه

داریوش مهرجویی که متولد آذر ۱۳۱۸ بود از برجسته‌ترین فیلم‌سازان و نویسندگان سینمای ایران شناخته می‌شد.

او از چهره‌های موج نوی سینمای ایران به حساب می‌آمد.

این کارگردان سینما در سال ۱۳۹۳ جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه را از سفیر این کشور در ایران دریافت کرد.

از مهم‌ترین آثار او فیلم «گاو»، «آقای هالو»، «پستچی»، «دایره مینا»، «سنتوری»،‌ «هامون»، «لیلا» و «پری» بود.

او در داخل ایران نیز جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را دریافت کرده بود.

مهرجویی از هنرمندان معترض به سانسور و تحمیل فضای امنیتی به سینمای ایران بود. او در یک پیام ویدیویی درباره لغو اکران فیلمش «لامینور» گفته بود: «دیگر نمی‌توانم تحمل کنم. من می‌آیم و به همراه دستیارانم در وزارت ارشاد تحصن می‌کنم. می‌خواهم بجنگم. بیایید بزنید من را بکشید. این سینه من. من را بکشید ولی من حق را می‌گیرم.»

او با اشاره به توقیف فیلم‌های دیگرش، خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: «شما به من پروانه نمایش دادید چرا زیر قول خودتان می‌زنید، اصلا شما چه کسانی هستید که فیلم مرا قضاوت می‌کنید و پشت پرده مثل اشباح حکم صادر می‌کنید.»

مهرجویی سپس در یک مصاحبه گفت که پس از اعتراضش در ویدیوی اول، محمدرضا شریفی‌نیا، بازیگر، بدون اطلاع به خانه‌اش رفته و از او خواسته متنی را بخواند. مهرجویی شریفی‌نیا را «بازجوی شیرین‌زبان» خواند.

وحیده محمدی‌فر، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و دانش‌آموخته رشته روانشناسی بود. او فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۵ با بازی در فیلم «لیلا» اثر مهرجویی آغاز کرد./

https://www.asianews.ir/u/d7j
اخبار مرتبط
سینماگران و بازیگران از قتل داریوش مهرجویی در بهت فرو رفتند و واکنش نشان دادند!
خبرنگار و حامد بهداد، بازیگر، ساعاتی بعد از جنایت وارد شهرک و محل جنایت شدند و نخستین روایت از صحنه فجیع قتل و جزئیات این گونه مخابره شد...
جزئیاتی از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش از جمله بریدن سر کارگردان معروف ایرانی از سوی پلیس البرز تشریح شده است؛ این خبر تلخ ضایعه ای دردناک برای سینمای ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
X
۱۴۰۲/۰۷/۲۳
0
0
1

تکرار تاریخ

علی
۱۴۰۲/۰۷/۲۶
0
0
0

چرا دروغ میگید آخه؟ تجاوز شده و از دی ان ای میشه فهمید. اینجوری میگید که اگه با همین مستند قاتل مشخص شد و از برادران همسایه یا دلولپسان بود مجبور به اعلامش نباشید که بین ما و کشور آویزان و مزاحم شکراب نشه و یا ...


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید