صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۲۸
کد خبر: 17071
گزارشگر: 213
۴۹۰۸
۱
۰
۳
حاشیه های قتل فجیع کارگردان مشهور ایران

قاتلان آشنای داریوش مهرجویی چه کسانی بودند؟/روایت وکیل کارگردان معروف درباره قتل+نخستین ویدئوی دلخراش از صحنه های جنایت

قاتلان آشنای داریوش مهرجویی چه کسانی بودند؟/روایت وکیل کارگردان معروف درباره قتل+نخستین ویدئوی دلخراش از صحنه های جنایت
در حالی که اخباری مبتنی بر نبودن دوربین در منزل داریوش مهرجویی و گفته های وکیل وی منتشر شده است؛ مقام انتظامی خبر داد که چهار مظنون شناسایی شده‌اند که دو نفر از این افراد بازداشت شده اند.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی عصر یکشنبه ۲۳ مهر تأیید کرد که در پروندهٔ قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر اعلام کرد که «تاکنون چهار مظنون شناسایی شده‌اند که دو نفر از این افراد بازداشت و دو نفر دیگر نیز ساعات یا دقایقی دیگر بازداشت خواهند شد».

ویلا بدون دوربین

سعید منتظرالمهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها همچنین گفت در ویلای آقای مهرجویی «دوربین مداربسته نبوده و دوربین‌های ورودی شهرک از قبل‌تر خراب بوده است»، او با یا این حال افزود که «تمامی اطلاعات و دلایل موجود در صحنهٔ جرم توسط کارآگاهان کشف قتل برداشت شده» و «کارآگاهان در حال تجزیه و تحلیل ادله برداشت‌شدهٔ صحنهٔ جرم هستند».

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به استفاده از سگ‌های ویژهٔ کشف قتل گفت که «رد‌زنی‌هایی را براساس رد خون مقتولین در مسیر فرار قاتلان پیدا کرده‌اند».

ساعاتی قبل از آن، رئیس پلیس آگاهی ایران در محل قتل داریوش مهرجویی و همسرش، وحیده محمدی‌فر، به رسانه‌ها گفته بود که «آثار ورود جبری در صحنهٔ قتل خانوادهٔ مهرجویی دیده نمی‌شود و تخریبی در درها صورت نگرفته است».
محمد قنبری همچنین گفته بود که «با بررسی صحنهٔ جرم، آثاری در صحنهٔ قتل پیدا شده است که ما احتمال می‌دهیم مربوط به قاتل باشد».

ویدئوی صحنه های جنایت در ویلای شخصی داریوش مهرجویی در ادامه آمده است: 

 

صبح یک‌شنبه خبرگزاری فارس نیز به نقل از «یک منبع آگاه» نوشته بود که تاکنون چهار مظنون در جریان تحقیقات و رسیدگی به پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر بازداشت شده‌اند و هیچ‌یک از افراد بازداشت‌شده از اتباع بیگانه نبوده‌اند.

این خبرگزاری در ادامهٔ این خبر این‌گونه گمانه‌زنی کرده بود که «با توجه به نوع جنایت و خشونت آن احتمال کینه شخصی وجود دارد. ممکن است سرقت جزئی طلا و موبایل‌ها با هدف رد گم کنی صورت گرفته باشد.»

در همین روز نیز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت نقش اتباع غیرایرانی در قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر که شب گذشته در ویلای خود در اطراف کرج به قتل رسیدند، «مشخص نیست و این ادعا تأیید نشده است».

به گفته مقام‌های قضایی کالبدشکافی پیکر داریوش مهرجویی، سینماگر سرشناس ایرانی، و همسرش، وحیده محمدی‌فر، نشان داده که «خون‌ریزی شدید به دلیل جراحات وارده ناشی از برخورد چاقو یا جسم برنده و نوک تیز به بدن» علت فوت بوده است.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه به نقل از رئیس‌کل دادگستری استان البرز، وارد آمدن ضرباتی با چوب و یا جسم سخت به سر آقای مهرجویی را تایید کرده اما افزوده که این ضربات به شکستن سر منجر نشده است.

-------------------

بیشتر بخوانید

واکنش شدید و اعتراضی سینماگران و بازیگران به قتل داریوش مهرجویی

----------------------------------

 علت این سلاخی چیست؟

درپی وقوع این قتل، شورای عالی تهیه‌کنندگان و کانون کارگردانان سینمای ایران روز دوشنبه با بیان اینکه دانستن حقیقت در مورد این قتل «در کمترین زمان ممکن حق مردم است»، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «این در کدام تعریف امنیت می‌گنجد که مردی هشتاد و چندساله و همسرش در امن‌ترین مکان شان، در خانه‌شان، این‌گونه سلاخی شوند؟»

در این بیانیه از پلیس امنیت خواسته شده باتوجه به دوربین‌های نصب‌شده در محل زندگی این کارگردان سینما و حفاظت بیرونی ساختمان، «در ساعات آینده و برای جلوگیری از بروز هرگونه شایعات، هرچه زودتر ابعاد این فاجعه بزرگ را روشن کنند».

روز یک‌شنبه سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا گفت که «پلیس عاملین قتل داریوش مهرجویی و همسرش را بزودی دستگیر و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.»

وی در مورد چگونگی این پیش‌بینی توضیحی نداد اما عنوان کرد که «اقدامات فنی همان ساعات اولیه انجام شد و کارآگاهان در محل حاضر شدند و در حال بررسی سناریوهای محتمل هستند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز یکشنبه با انتشار پیامی تأکید کرد که ابعاد قتل داریوش مهرجویی را «با جدیت مطالبه و پیگیری می‌کند».

رئیس کل دادگستری استان البرز نیز همزمان با اشاره به تلاش برای یافتن قاتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر گفت که مونا مهرجویی، دختر هر دو مقتول، حدود ساعت ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد و «مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند.»

حسین فاضلی هریکندی در این زمینه به ایسنا گفت که قتل این دو هنرمند در ویلای شخصی در زیبادشت فردیس رخ داده است.

وحیده محمدی‌فر، نویسنده و همسر داریوش مهرجویی فیلمساز سرشناس ایرانی، ۱۵ مهرماه امسال در حساب شخصی خود در اینستاگرام از ورود یک نفر به خانه‌شان و «ماجرای هولناک تهدید شدن توسط شخصی با چاقو» خبر داده بود.

همسر داریوش مهرجویی خبر داده بود که در چند وقت اخیر مورد دستبرد هم قرار گرفته‌اند و از جمله گوشی و لپ‌تاپ از منزل‌شان سرقت شده و «دو سنتور با اسم و عکس‌های بهرام رادان و داریوش مهرجویی از آنها به سرقت رفته است».

داریوش مهرجویی متولد سال ۱۳۱۸ و از کارگردان‌های موج نوی سینمای ایران است که فیلم‌های مطرحی همچون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است و آخرین فیلم خود «لامینور» را نیز در سال ۹۸ ساخته بود.

لحن تند مهرجویی با وزارت ارشاد

آقای مهرجویی در اسفند ۱۴۰۰ و زمانی که «لامینور» مجوز اکران نوروزی نگرفت، در یک پیام ویدیوئی و با لحن تند گفت با دستیارانش در وزارت ارشاد «تحصن» می‌کند.

در این پیام ویدیویی کارگردان فیلم «هامون» گفت: «من دیگر می‌خواهم بجنگم. بیایید مرا بکشید. این سینه من. بزنید. بزنید. نابودم کنید. بکشید. هر ظلمی می‌خواهید بکنید، اما من حقم را می‌گیرم.»

قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر، در حالی شامگاه شنبه رخداد که پیکر بی‌جان کیومرث پوراحمد یکی دیگر کارگردانان سرشناس ایرانی نیز ۱۶ فروردین در یک ویلا در نزدیکی بندر انزلی پیدا شد.

رسانه‌ها در ساعت‌های اولیه علت درگذشت کیومرث پوراحمد را «ایست قلبی» عنوان کردند اما در ادامه عنوان شد که او با «خودکشی» به زندگی خود پایان داده است.

وکیل مرحوم داریوش مهرجویی گفت قاتل آشنا بوده است

وکیل مرحوم داریوش مهرجویی گفت: زمانی که خانواده مهرجویی در سفر فرانسه بودند، یکی از بستگانشان از خانه مراقبت می کرد. آنها بعد از بازگشت متوجه نبود دو سنتور در خانه شده و جمعه با آن آشنا در خانه مهرجویی قرار گذاشتم که نیامد.

وی گفت: وقتی خانم محمدی‌فر ماجرای ورود مرد مهاجم را تعریف کرد گفتم بهتر است از این خانه بروید یا نگهبان استخدام کنید که قبول کردند به تهران بروند.

او تاکید کرد: اسناد و مدارک داخل گاوصندوق را خانم محمدی فر نزد یکی از بستگانش سپرده بود. با توجه به نبود آثار ورود به زور، قاتل یا قاتلان با مرحوم مهرجویی آشنا بودند./

پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/d82
اخبار مرتبط
براساس برخی گزارش ها داریوش مهرجویی و همسرش در روزهای اخیر بارها تهدید به مرگ شده بودند؛ ولی ماجرای تهدیدها چه بود و این حادثه چگونه رقم خورد...
سینماگران و بازیگران از قتل داریوش مهرجویی در بهت فرو رفتند و واکنش نشان دادند!
خبرنگار و حامد بهداد، بازیگر، ساعاتی بعد از جنایت وارد شهرک و محل جنایت شدند و نخستین روایت از صحنه فجیع قتل و جزئیات این گونه مخابره شد...
جزئیاتی از قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش از جمله بریدن سر کارگردان معروف ایرانی از سوی پلیس البرز تشریح شده است؛ این خبر تلخ ضایعه ای دردناک برای سینمای ایران است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
محمدرضا کیانفر
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
0
0
0

. حسین شریعتمداری اصولگرا نوشت: قتل داریوش مهرجویی و همسرش برای برهم زدن تمرکز و توجه ایران به عنوان بازیگر تعیین‌کننده در تحولات نظم جهانی بود. آقای شریعتمداری، قتل این دو بیگناه فقط برای انحراف تمرکز و توجه ملت خدازده از مسلح کردن تروریستهای حیوان صفت توسط جمهوری اسلامی و ایجاد فجایع غزه بود. روزگاری شد که خون بلبلان افسرده است، ناله‌ی گرمی درین گلزار می‌باید کشید. به زهمواری سلاحی نیست در الزام خصم، با نمد دندان ز کام مار می‌باید کشید. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی. 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی. با تشکر از توجه شما.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید