صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
کد خبر: 17075
گزارشگر: 213
۶۶۵
۰
۰
۱
در آستانه سفر به آمریکا

فوری/ادعای جنجالی جو بایدن/نابودی حماس و حزب‌الله ضروری‌ است/هشدار به ایران

فوری/ادعای جنجالی جو بایدن/نابودی حماس و حزب‌الله ضروری‌ است/هشدار به ایران
جو بایدن که در حال آماده شدن برای سفر به اسرائیل است گفت، معتقد است حماس و حز ب الله باید به طور کامل از بین بروند.

به گزارش آسیانیوز، رییس‌جمهوری آمریکا گفت پیامش به ایران این است که از مرزها عبور نکند و جنگ را تشدید نکند. جو بایدن گفت معتقد است حماس باید به طور کامل از بین برود، اما باید مسیری هم برای تشکیل دولتی فلسطینی وجود داشته باشد.

روزنامه نیویورک‌تایمز هم به نقل از منبعی نوشته جمهوری اسلامی هنوز تصمیم برای ایجاد جبهه‌ای جدید در جنگ با اسرائیل نگرفته.

بهترین جنگنده ها در اسرائیل هستند

بایدن افزود اعزام نیروهای آمریکایی به جنگ خاورمیانه ضرورتی ندارد چرا که اسرائیل «یکی از بهترین نیروهای جنگنده» را دارد و گفت آمریکا می‌تواند مراقب جنگ اسرائیل و اوکراین باشد و همچنان دفاع بین‌المللی را هم حفظ کند.

او همچنین اضافه کرد به دلیل افزایش ناآرامی در خاورمیانه خطر تروریسم در آمریکا افزایش یافته و اعضای حماس را «مشتی بزدل» توصیف کرد که در غزه «پشت شهروندان پنهان می‌شوند».

رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا معتقد است حماس باید کاملا محو شود گفت «بله» و افزود نابودی حماس و حزب‌الله «نیازی ضروری‌»ست.

در همین حال، آسوشیتدپرس به نقل از مقامی ارشد در دولت آمریکا گزارش داد جو بایدن در حال بررسی سفر به اسرائیل در روزهای آینده است اما هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده.

هشدار به ایران

پیش‌تر، فرانسه سعی کرد به ایران درباره تشدید تنش‌ها به دلیل نقش این کشور در حمایت از حماس هشدار دهد. روز یکشنبه دفتر امانوئل مکرون، رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد او در تماس تلفنی به ابراهیم رئیسی درباره هرگونه گسترش یا تشدید درگیری حماس و اسرائیل، به ویژه مداخله حزب‌الله لبنان هشدار داده است.

در مقابل اما رئیسی، رئیس جمهور در این تماس گفت در صورت ادامه حملات اسرائیل برای «جبران شکست» ابعاد تحولات گسترش خواهد یافت.

هم‌زمان خبرگزاری ایرنا گزارش داد که نمایندگی دائم جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد درباره حمایت از حمله حماس به اسرائیل گفته است اگر «اسرائیل قصد حمله به ایران، منافع و اتباع آن را نداشته باشد، ایران در این درگیری مداخله نخواهد کرد. جبهه مقاومت توانایی دفاع از خود را دارد.»

اما پس از آن، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نقل‌قول نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل را «روایت و برداشت ناقص و غیردقیق برخی مراکز رسانه‌ای و خبری» از پاسخ این نمایندگی به سوال یکی از رسانه‌ها خواند.

دبیرکل سازمان ملل خواهان آزادی گروگان‌ها و دسترسی بشردوستانه شد؛ گذرگاه رفح باز می‌شود

هم‌زمان با انتشار خبرها درباره باز شدن قریب‌الوقوع گذرگاه مرزی رفح، دبیرکل سازمان ملل از حماس خواست گروگان‌ها را بدون‌ شرط آزاد کند و از اسرائیل نیز خواست اجازه دسترسی بشردوستانه به غزه را صادر کند، چرا که به گفته او این موارد «نباید به عنوان ابزار چانه‌زنی به کار گرفته شوند».

-------------

بیشتر بخوانید

افشای اسناد «خیلی محرمانه» آمریکا/خطر جنگ اسرائیل و ایالات متحده با ایران و پایان جنگ اوکراین؟!

-------------------------------

سخنان گوترش در حالی مطرح شد که آسوشیتدپرس به نقل از کادر درمان در نوار غزه گزارش داد بیمارستان‌های این منطقه مملو از مجروح است و احتمال مرگ هزاران نفر به دلیل کمبود سوخت و دارو وجود دارد.

شبکه آی۲۴هم گزارش داد گذرگاه مرزی رفح بامداد دوشنبه برای خروج اتباع خارجی و ورود کمک‌ها بازگشایی می‌شود. پیش‌تر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پس از دیدار با رییس‌جمهوری مصر وعده داده بود گذرگاه رفح باز خواهد بود.

هم‌زمان، ارتش اسرائیل اعلام کرد در پی حمله هفته گذشته به این کشور، گره شبه‌نظامی حماس ۱۵۵ گروگان در اختیار دارد، که به خانواده‌هایشان اطلاع داده شده.

یک سخنگوی ارشد نیروهای دفاعی اسرائیل گفت ارتش تلاش می‌کند برای بازگرداندن آنان به خانه «هر آنچه» در توان دارد، انجام دهد و خطاب به گروگان‌ها گفت: «می‌دانم که برای شما هر ثانیه به اندازه ابدیت طول می‌کشد.»

دانیل هاگاری افزود: «ما طبق قوانین بین‌المللی عمل می‌کنیم تا حداقل آسیب را به شهروندان وارد کنیم. این را به دنیا تاکید می‌کنم، تفاوت ما با دشمنانمان در همین است.»

در همین حال، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، ضمن محکوم کردن کشتار شهروندان از سوی هر دو طرف جنگ گفت:«حماس فلسطینی‌ها را نمایندگی نمی‌کند.»

وی این سخنان را در تماسی در روز یکشنبه با نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا، بیان کرد و در آن تشکیلات خودگردان فلسطین را «تنها نماینده مشروع مردم فلسطین» عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا، وابسته به تشکیلات خودگردان، عباس همچنین خواستار آزادی غیرنظامیان و بازداشت‌شدگان از سوی هر دو طرف جنگ شد./

https://www.asianews.ir/u/d85
اخبار مرتبط
علی القاضی، فرمانده یگان کماندویی حماس در عملیات پهپادی کشته‌ شد.
در پی ورود نیروهای پیاده‌نظام اسرائیل به نوار غزه و تهدید جدی ایران، ارتش آمریکا نیز از ورود جنگنده‌های اف-۱۵ خود به خاورمیانه خبر داد.
براساس دستور ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان، این کشور از اعزام نیروی نظامی به منطقه برای حمایت از اسرائیل خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید