صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 17080
گزارشگر: 2
۴۶۴
۰
۰
۲
ویزای کانادا

تفاوت ۲ روش سرمایه گذاری در کانادا: کارآفرینی و استارتاپ

تفاوت ۲ روش سرمایه گذاری در کانادا: کارآفرینی و استارتاپ
دو روش مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و استارتاپ، دو مفهوم نزدیک به هم هستند که شاید دقیق تفاوت‌های آن‌ها را ندانید. این دو روش هرکدام اکوسیستم خاص خود را در کشور کانادا دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم ۲ روش سرمایه‌گذاری در کانادا که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی هست را بررسی کنیم: ویزای استارت آپ کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا.

تفاوت‌های کلیدی بین ویزای کارآفرینی و استارتاپ کانادا

برای درک بهتر مقایسه کارآفرینی و استارت آپ کانادا، در ادامه این دو ویزا را بر اساس فاکتورهای مشخصی بررسی خواهیم کرد. ابتدا به ویزای کارآفرینی کانادا می‌پردازیم:

مروری بر ویژگی‌های ویزای کارآفرینی کانادا

برای بررسی ویزای کارآفرینی کانادا با مواردی مانند هدف این برنامه، شرایط لازم آن و انواع روش‌های کارآفرینی در کانادا را بررسی کنیم. هدف ویزای کارآفرینی کانادا برای دولت کانادا جذب مهاجرانی است که قصد دارند یک بیزینس را در کانادا مدیریت کنند و یا یک بیزینس جدید را در این کشور راه‌اندازی کنند.
بدین منظور متقاضیان این ویزا باید شرایط خاصی داشته باشند، که مهمترین آن این است که بتوانند دولت کانادا را از سودآوری کارآفرینی خود در این کشور مطمئن سازند. کارآفرینان خارجی برای شروع کار خود در کشور کانادا می‌توانند از طریق ویزای استارتاپ، برنامه‌های استانی کانادا و یا برنامه خوداشتغالی کانادا اقدام کنند. البته هر کدام از این روش‌ها شرایط خاص خود را می‌طلبد که در بحث این محتوا نمی‌گنجد.
موضوع مهم دیگری که در ویزای کارآفرینی باید مد نظر قرار دهید، میزان سرمایه لازم برای مهاجرت به کانادا از این طریق است. این سرمایه در سال ۲۰۲۳ بین ۲۵۰ هزار دلار تا ۳۵۰ هزار تخمین زده شده است.
خبر خوب این است که بعد از نهایت ۲ سال در صورتی که کسب‌وکارتان به سودآوری رسیده باشد و متناسب با اقتصاد کانادا باشد، می‌توانید اقامت دائم این کشور را برای خود و خانواده‌تان بگیرید و از مزایای زندگی در کشور کانادا بهره‌مند شوید.

مروری بر ویژگی‌های ویزای استارت آپ کانادا

استارتاپ همانطور که از نامش پیداست، باید یک بیزینس جدید و نوآورانه باشد. دولت کانادا از استارتاپ‌هایی که مربوط به حوزه تکنولوژی هستند استقبال بیشتری می‌کند. از آن طرف بیزینس‌های این حوزه، در کانادا خیلی سریع‌تر رشد می‌کنند و به موفقیت می‌رسند.
البته راه‌اندازی استارتاپ در کانادا به این حوزه محدود نمی‌شود و حوزه‌هایی مانند سلامت، مالی و… هم جزو بهترین‌ها هستند. برای راه‌اندازی استارتاپ در کانادا باید به دنبال یک سرمایه‌گذار کانادایی باشید. برای اینکه این سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید روی طرح تجاری شما سرمایه‌گذاری کنند باید یک نامه حمایتی قوی بنویسید و تمام ویژگی‌های کسب‌وکار خود را در آن معرفی کنید.
مانند ویزای کارآفرینی کانادا، این روش نیز منتج به اخذ اقامت دائم کانادا می‌شود. پس یک راه مهاجرتی و البته سرمایه‌گذاری خوب برای شمایی است که قصد دارید طرح و ایده نو خود را اجارایی کنید و همزمان در کشوری توسعه یافته، امن و آرام کار و زندگی کنید.
جالب است بدانید استارتاپ‌هایی که توسط مهاجرین و خارجی‌ها در کانادا حمایت و راه‌اندازی می‌شوند، بخش مهمی از اقتصاد کانادا را تشکیل داده‌اند. چرا که توانستند تاثیر چشم‌گیری روی اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی داشته باشند. ورود به این اکوسیستم این شرایط را برای شما فراهم می‌کند که با استارتاپ‌های دیگر نیز آشنا شوید و در مواجهه با رشد این کسب‌وکارها تجربه کسب کنید.

کارآفرینی استارتاپ

آیا کارآفرینی و استارتاپ کانادا شباهتی هم باهم دارند؟

بله! دلیل اینکه بسیاری از افراد این دو ویزا را با هم اشتباه می‌گیرند، دقیقا همین شباهت‌هایشان است. هر دو این برنامه‌های مهاجرتی هدف‌شان جذب کارآفرینان در سراسر جهان است که به دنبال یک محیط مناسب جهت رشد و توسعه کسب‌وکار و ایده‌هایشان و البته حمایت‌های مالی و اجتماعی هستند.
علاوه‌براین این دو روش از متقاضیان می‌خواهند یک بیزینس‌پلن حرفه‌ای و کامل و تمکن مالی مناسب برای تامین مخارج خود و خانواده‌شان را داشته باشند.
اداره مهاجرت کانادا در هر دو این روش‌ها حساسیت زیادی روی نوع بیزینس و ایده دارد. چراکه کانادا در هر دو به دنبال بهترین، سودآورترین و جذاب‌ترین کسب‌وکارها است. پس برد با ایده‌ها و بیزینس‌هایی است که همسو با برنامه‌های اقتصادی کانادا باشد و منجر به رشد اقتصادی و افزایش اشتغال‌زایی شود.

در نهایت برد با شماست…

فرقی ندارد از طریق کارآفرینی به کانادا مهاجرت کنید یا استارتاپ، هر دو این روش‌ها برای شما اقامت دائم کانادا را به ارمغان خواهند آورد. شما نیز فرصت کار و زندگی در کشوری با ثبات و حمایتگر را خواهید داشت که مزایای اجتماعی و رفاهی زیادی برای ساکنینش قائل است. ضمن اینکه سرمایه‌گذاری شما در هر بیزینسی که در این کشور باشد به‌دلیل بستری که دولت کانادا برای آن فراهم کرده است، به احتمال زیاد موفق و سودآور خواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/d8l
اخبار مرتبط
کانادا همواره جزو کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت بوده است. هر ساله، تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی برای تحصیل و زندگی به این کشور مهاجرت می‌کنند. بازار مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری در این کشور هم بسیار داغ است. علت محبوبیت کانادا برای مهاجرت، به سیاست‌های این کشور در قبال مهاجران برمی‌گردد. کانادا برای جذاب مهاجر و اعطای شهروندی به بیش از ۵۰۰ هزار نفر تا سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده است. در همین راستا شرایط مهاجرت کاری، تحصیلی و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا، بسیار تسهیل شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید