صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
کد خبر: 17081
گزارشگر: 213
۴۷۹
۰
۰
۱
به دنبال گزارش ها درباره تصرف زمینی غزه

تخلیه غزه/آتش‌ بس تکذیب شد

تخلیه غزه/آتش‌ بس تکذیب شد
براساس اخبار، اسرائیل ناطق مرزی را تخلیه می کند و همزمان دفتر نخست‌وزیر اسرائیل و حماس گزارش‌ها درباره آتش‌بس را تکذیب کردند.
به گزارش آسیانیوز، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند اسرائیل قصد دارد ۲۸ روستا در محدوده دو کیلومتری مرز این کشور با لبنان را تخلیه کند. هم‌زمان دفتر نخست‌وزیر اسرائیل و حماس گزارش‌ها درباره آتش‌بس و ورود کمک‌های بشردوستانه را رد کردند.

اقدام اسرائیل برای تخلیه این روستاها یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که حمله موشکی حزب‌الله لبنان به منطقه اشتولا در شمال اسرائیل به کشته شدن یک نفر انجامید.

ارتش اسرائیل ادعا کرد که حملات روز یکشنبه ‌حزب‌الله لبنان با دستور ایران انجام شده است. دانیال هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل، تهدید کرد که اگر حزب‌الله لبنان به حملات خود علیه اسرائیل ادامه دهد، با پاسخی «مرگبار» مواجه خواهد شد.

او افزود که حزب‌الله لبنان روز یکشنبه با هدایت و حمایت ایران چندین حمله انجام داد تا توجه ما را از غزه منحرف کند.

سازمان بهداشت جهانی خبر داد که دو محموله تجهیزات پزشکی را برای آمادگی درباره تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان و اسرائیل به بیروت ارسال کرده است.

رد گزارش‌ها درباره آتش‌بس

روز دوشنبه چند وزیر عضو حزب لیکود مخالفت خود را با آتش‌بس موقت گزارش شده و باز شدن گذرگاه رفح با مصر اعلام کردند.

منابع امنیتی مصر خبر داده بودند که آمریکا، اسرائیل و مصر توافق کردند، آتش‌بس در جنوب غزه از ساعت شش صبح، همزمان با بازگشایی گذرگاه مرزی رفح آغاز شود و کمک‌های بشردوستانه برسد.

با این وجود، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که در حال حاضر هیچ آتش‌بسی در غزه و کمک‌های بشردوستانه در این منطقه در ازای خروج شهروندان خارجی‌ وجود ندارد.

--------------

بیشتر بخوانید

افشای اسناد «خیلی محرمانه» آمریکا/خطر جنگ اسرائیل و ایالات متحده با ایران و پایان جنگ اوکراین؟!

-------------------------------

دفتر رسانه‌ای حماس هم اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی در مورد توافق آتش‌بس بشردوستانه ندارد. عزت الرشیق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت اطلاعات مربوط به باز شدن گذرگاه مرزی رفح یا آتش‌بس موقت درست نیست.

تلاش مقام‌های غربی

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ۲۴ مهر برای دیدار مجدد با مقام‌های اسرائیلی به این کشور سفر خواهد کرد.

کاترین کولانا، وزیر خارجه فرانسه نیز در لبنان حضور دارد. رسانه‌ها هدف کولانا از این سفر را کاهش تنش‌ها در منطقه و جلوگیری از ورود لبنان به درگیری‌ها عنوان کردند.

وزیر خارجه فرانسه در نشست خبری با همتای مصری گفت که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند، اما در عین حال باید حفاظت از غیرنظامیان را تضمین کند.

او افزود که درگیری در غزه ممکن است منطقه را به گرداب خشونت سوق دهد. کولانا همچنین نسبت به مداخله طرف‌های دیگر برای سوء استفاده از درگیری در غزه هشدار داد.

ملک عبدالله پادشاه اردن برای رایزنی درباره اوضاع منطقه به برلین، پایتخت آلمان سفر کرده است. او قرار است روز دوشنبه با رییس‌جمهوری آلمان دیدار کند.

همچنین برخی رسانه‌ها خبر دادند که صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد. اولاف شولتز دومین مقام رسمی آلمان پس از وزیر خارجه آلمان است که راهی اسرائیل می‌شود. مقامات آلمانی اعلام کرده‌اند علاوه بر کمک‌های بشردوستانه، آماده ارسال سلاح به اسرائیل نیز هستند.

پیش از این، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا معتقد است حماس باید کاملا محو شود گفت «بله» و افزود نابودی حماس و حزب‌الله «نیازی ضروری‌»ست.

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت پیامش به ایران این است که از مرزها عبور نکند و جنگ را تشدید نکند.

الجزیره به نقل از امدادگران فلسطینی گزارش داد هنوز بیش از هزار نفر در نوار غزه زیر آوار ساختمان‌هایی که در حملات اسرائیل ویران شده‌اند، مفقودند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده تاکنون دو هزار و ۷۵۰ فلسطینی در جریان حملات اسرائیل به نوار غزه جان خود را از دست دادند و حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر نیز زخمی شدند.

به گفته دفتر امداد اضطراری سازمان ملل بیمارستان‌ها در نوار غزه تنها ۲۴ ساعت سوخت برای ژنراتورهای اضطراری دارند و خاموش شدن ژنراتورها هزاران بیمار را در خطر فوری قرار می‌دهد./
https://www.asianews.ir/u/d8a
اخبار مرتبط
جو بایدن که در حال آماده شدن برای سفر به اسرائیل است گفت، معتقد است حماس و حز ب الله باید به طور کامل از بین بروند.
در پی ورود نیروهای پیاده‌نظام اسرائیل به نوار غزه و تهدید جدی ایران، ارتش آمریکا نیز از ورود جنگنده‌های اف-۱۵ خود به خاورمیانه خبر داد.
براساس دستور ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان، این کشور از اعزام نیروی نظامی به منطقه برای حمایت از اسرائیل خبر داد.
منابع امنیتی مصر هرگونه اقدام برای ایجاد کریدورهای امن با هدف ورود پناهجویان فراری مناطق تحت محاصره فلسطین به خاک کشورش را رد کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید