صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
کد خبر: 17091
گزارشگر: 213
۶۶۹
۰
۰
۱
رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل سفر می رود

سفر جو بایدن با هدف دفاع از اسرائیل

سفر جو بایدن با هدف دفاع از اسرائیل
جو بایدن، روز چهارشنبه به اسرائیل سفر می‌کند، سفری که به گفته وزیر خارجه اش، او تاکید خواهد کرد اسرائیل حق و وظیفه دارد از خودش در مقابل حماس دفاع کند.
به گزارش آسیانیوز، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه به اسرائیل سفر می‌کند، سفری که در آن، به گفته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، او تاکید خواهد کرد اسرائیل حق دارد و وظیفه دارد از خودش در مقابل حماس دفاع کند.

به گفته جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید، بایدن با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، و دیگر مقام‌های اسرائیل دیدار خواهد کرد و سپس برای دیدار با پادشاه اردن، رییس‌جمهوری مصر و رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، به امان، پایتخت اردن، سفر خواهد کرد.

کربی افزود بایدن در این سفر درباره کمک‌های بشردوستانه به گفتگو خواهد نشست تا اطمینان حاصل شود کمک‌ها به غیرنظامیان برسد، نه به حماس.

هم‌زمان شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند کامیون‌های حامل کمک برای مردم غزه در حال حرکت از عریش در شبه‌جزیره سینا در مصر به سمت گذرگاه رفح هستند.

بلینکن نیز ادعا کرد ایالات متحده و اسرائیل توافق کرده‌اند طرحی را توسعه بخشند که اجازه دهد کمک‌ها به دست غیر‌نظامیان در غزه برسد. وی همچنین گفت دو کشور تلاش خواهند کرد با همکاری نزدیک آزادی گروگان‌ها را از دست حماس تحقق بخشند.

به گفته دیپلمات ارشد آمریکا، «اگر حماس به هر طریقی از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان جلوگیری کند، از جمله با مصادره کردن آن، ما اولین کسی هستیم که این کار را محکوم می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تا از تکرار آن جلوگیری شود.»

این خبر در حالی از سوی آنتونی بلینکن پس از دیدارش با نتانیاهو، اعلام شد که در نیویورک، تلاش روسیه برای ارائه قطعنامه‌ای درباره جنگ اسرائیل و حماس در پی محکوم نکردن این گروه شبه‌نظامی محکوم ماند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل روسیه را متهم کرد که با محکوم نکردن حماس در پیش‌نویس قطعنامه، «از یک گروه تروریستی که با غیرنظامیان بیگناه وحشیانه برخورد می‌کند» حفاظت می‌کند. نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین گفت آمریکا همچنان از اسرائیل می‌خواهد تا خطر تلفات غیرنظامیان را به حداقل ممکن برساند.

نماینده اسرائیل در سازمان ملل هم خطاب به شورای امنیت گفت پیش از آنکه خواستار دسترسی برای کمک، آرامش یا خویشتن‌داری شود، باید حماس را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کند و از حق اسرائیل برای دفاع حمایت کند.

حماس از شلیک «رگبار موشک» به تل‌آویو و اورشلیم خبر داد؛ نمایندگان کنست را ترک کردند

پس از به صدا درآمدن آژیر خطر در تل‌آویو و اورشلیم، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در پاسخ به «هدف قرار دادن غیرنظامیان» از سوی اسرائیل، اورشلیم و تل‌آویو را با «رگبار موشکی» هدف قرار داده است.

در پی حمله روز دوشنبه ۲۴ مهر، نمایندگان پارلمان اسرائیل، جلسه کنست را برای مدتی ترک کردند و به پناهگاه‌ها رفتند.

همزمان با این حملات و در روز دوشنبه رییس سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل «شین بت» مسئولیت ناکامی در ممانعت از حماس در انجام حملات مرگبارش در شهرهای اسرائیل را بر عهده گرفت.

رونن بار گفت: «علیرغم مجموعه‌ای از اقداماتی که انجام دادیم، متاسفانه روز شنبه نتوانستیم هشدار کافی برای خنثی کردن حمله ایجاد کنیم. به عنوان کسی که ریاست سازمان را بر عهده دارد، مسئولیت این امر بر عهده من است. زمان برای بررسی وجود خواهد داشت. حالا در حال جنگیم.»

رایزنی کرملین  
روز دوشنبه کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه برای جلوگیری از افزایش تنش‌ها در منطقه، با همتایان خود در سوریه و ایران گفت‌وگو کرده و قرار است با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز رایزنی کند.

پیش‌تر، سباستین فیشر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان به جمهوری اسلامی هشدار داده بود از افزایش تنش‌ها در منطقه بپرهیزد. مقامات غربی با وجود آنکه می‌گویند هنوز شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس ندیده‌اند، اظهارات مسئولان جمهوری اسلامی در حمایت از این حمله را محکوم کرده‌اند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی هم روز دوشنبه گفت با وزرای خارجه تونس، مالزی و پاکستان درمورد وضعیت غزه به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است.

حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت که در این تماس‌ها گفته است زمان برای راه‌حل‌های سیاسی روبه پایان است و گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب‌ناپذیر نزدیک می‌شود.

ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله

درگیری‌ها بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل ادامه پیدا کرده است. حزب‌الله لبنان از حمله به پنج موضع اسرائیل خبر داد. ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که در پاسخ چند برج دیده‌بانی در مرز لبنان و همچنین یک تانک را با موشک هدایت‌شونده هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که حملات روز یکشنبه ‌حزب‌الله لبنان با دستور ایران انجام شده است. دانیال هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل، تهدید کرد که اگر حزب‌الله لبنان به حملات خود علیه اسرائیل ادامه دهد، با پاسخی «مرگبار» مواجه خواهد شد.

او افزود که حزب‌الله لبنان روز یکشنبه با هدایت و حمایت ایران چندین حمله انجام داد تا توجه ما را از غزه منحرف کند.

نتانیاهو در کنست به جمهوری اسلامی و حزب‌الله لبنان هشدار داد و مدعی شد «ما را در شمال امتحان نکنید؛ زیرا بهایی که پرداخت خواهید کرد، سنگین خواهد بود و مراقب باشید.»

او تاکید کرد از تلاش برای بازگرداندن گروگان‌های اسرائیلی در دست حماس عقب‌نشینی نمی‌کند و افزود: «دستیابی به پیروزی در غزه به زمان نیاز دارد.»

اسرائیل اعلام کرد هم‌اکنون ۱۹۹ گروگان در اسارت شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه به سر می‌برند./
https://www.asianews.ir/u/d8m
اخبار مرتبط
براساس اخبار، اسرائیل ناطق مرزی را تخلیه می کند و همزمان دفتر نخست‌وزیر اسرائیل و حماس گزارش‌ها درباره آتش‌بس را تکذیب کردند.
جو بایدن که در حال آماده شدن برای سفر به اسرائیل است گفت، معتقد است حماس و حز ب الله باید به طور کامل از بین بروند.
در پی ورود نیروهای پیاده‌نظام اسرائیل به نوار غزه و تهدید جدی ایران، ارتش آمریکا نیز از ورود جنگنده‌های اف-۱۵ خود به خاورمیانه خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید