صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
کد خبر: 17194
گزارشگر: 464
۷۵۷
۰
۰
۲
وزارت دفاع چین تایید کرد؛

حرکت ۶ ناو جنگی به سمت اسراییل (+ ویدئو)

حرکت ۶ ناو جنگی به سمت اسراییل (+ ویدئو)
همزمان با افزایش تنش بین فلسطین و اسرائیل منابع خبری روز شنبه از استقرار شماری کشتی جنگی چین در غرب آسیا خبر دادند.

به گزارش آسیانیوز به به نقل از فارس، در بحبوحه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تشدید تنش بین فلسطین و اسرائیل، چین ۶ کشتی جنگی خود را در خاورمیانه مستقر کرده است.

 

منابع خبری روز شنبه گزارش کردند که ناوهای جنگی چین پس از شرکت در رزمایش مشترک با نیروی دریایی عمان، روز شنبه «مسقط» را به مقصد مکانی نامشخص ترک کرد. بیش از ۶ کشتی جنگی چینی هفته گذشته در خاورمیانه فعالیت داشته‌اند.

ویدئو کشتی جنگی چین

به دنبال درگیری فلسطین با اسراییل، آمریکا پیشرفته ترین ناو خود را را به شرق مدیترانه فرستاد. چندین کشور دیگر از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه هواپیماهای نظامی یا غیرنظامی را برای تخلیه اتباع خود عازم منطقه کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، »ژای جون» نماینده ویژه دولت چین در امور منطقه غرب آسیا در روزهای اخیر گفت که پکن آماده است تا برای کاهش تنش سریع اوضاع در فلسطین اشغالی، با روسیه همکاری کند.

ژای در دیدار با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در «دوحه»، پایتخت قطر، همچنین آمادگی پکن برای کمک به از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل را اعلام کرد.

این مقام ارشد دولت چین در این‌باره توضیح داد: «چین آماده است تعامل و هماهنگی با روسیه را برای حصول سریع تنش‌زدایی و ایفای نقش مثبت در ازسرگیری مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل و اجرای راهکار دو دولتی حفظ کند.»

وی با بیان اینکه روسیه و چین در مورد مسئله فلسطین موضع یکسانی دارند، افزود: «دلیل اصلی درگیری فلسطین و اسرائیل این است که حقوق مشروع مردم فلسطین حفظ نشده است».

پیش از این نیز «وانگ یی» وزیر خارجه چین با درخواست از همه طرف‌های درگیر در فلسطین اشغالی برای خویشتن‌داری و جلوگیری از درگیری‌های بیشتر، علت تکرار درگیری‌ها را نبود عدالت برای مردم فلسطین توصیف کرده بود.

https://www.asianews.ir/u/dbl
اخبار مرتبط
براساس دستور ریشی سوناک، نخست وزیر انگلستان، این کشور از اعزام نیروی نظامی به منطقه برای حمایت از اسرائیل خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید