صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۸
کد خبر: 17220
گزارشگر: 213
۵۱۶
۰
۰
۱
به دنبال حمله حماس به اسرائیل

ادعای ارتش اسرائیل: ایران حمله حماس را آماده کرد

ادعای ارتش اسرائیل: ایران حمله حماس را آماده کرد
ارتش اسرائیل ادعا کرد ایران قبل از حمله حماس، مستقیما با آموزش و تامین سلاح و پول به آن کمک کرده است.

به گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با دفاع دوباره رهبر انقلاب از حماس، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، این گروه را «آزادی‌بخش» خواند و سفر به اسرائیل را لغو کرد.

در سوی مقابل، ارتش اسرائیل ادعا کرد ایران قبل از حمله حماس، مستقیما با «آموزش، تامین سلاح، پول و دانش فنی»، به آن کمک کرده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل روز چهارشنبه سوم آبان مدعی شد که در حال حاضر هم کمک‌های جمهوری اسلامی به حماس در قالب اطلاعات و «تحریک آنلاین علیه اسرائیل» ادامه دارد.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه، هم حماس را یک گروه «آزادی‌بخش» خواند و گفت «اسرائیل از نیت خیر ترکیه سوء استفاده کرده است.»

او افزود برنامه سفر خود به اسرائیل را لغو کرده است.
تداوم حملات منتسب به اسرائیل در سوریه

به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه، خبرگزاری سانا متعلق به حکومت سوریه نوشت حملات اسرائیل به اهداف نظامی در جنوب غرب سوریه منجر به کشته شدن هشت سرباز و مجروح شدن هفت تن دیگر شد.

به گزارش سانا، این حمله هوایی ساعت ۱:۴۵ بامداد چهارشنبه سوم آبان انجام شد.

جنجال سخنان دبیرکل سازمان ملل درباره مناقشه حماس و اسرائیل

نماینده اسرائیل در سازمان ملل گفت کشورش برای سفر نمایندگان این سازمان به اسرائیل ویزا صادر نخواهد کرد. به گفته گیلاد اردان، تصمیم صادر نکردن ویزا برای مقام‌های سازمان ملل پس از سخنان آنتونیو گوترش، دبیر‌کل این سازمان در روز دوم آبان اتخاذ شده است.

اردان گفت: «زمان آن رسیده که به آن‌ها درسی بدهیم.»

گوترش در نشست شورای امنیت گفت حملات حماس به اسرائیل «در خلا» رخ نداده است.

او با اشاره به شهرک‌سازی‌ها، تخریب منازل فلسطینیان ‌و آوارگی آن‌ها گفت: «مردم فلسطین ۵۶ سال تحت اشغال خفقان‌آور بوده‌اند.»

ادامه درگیری‌های نظامی در منطقه

حماس اعلام کرد در حملات شب گذشته ارتش اسرائیل به نوار غزه، ۸۰ فلسطینی جان خود را از دست دادند.

به گزارش الجزیره، درگیری‌های حماس و اسرائیل تاکنون منجر به کشته شدن بیش از پنج هزار و ۷۰۰ فلسطینی و هزار و ۴۰۰ اسرائیلی شده است. همچنین در این درگیری‌ها، دست‌کم ۱۶ هزار فلسطینی و پنج هزار اسرائیلی زخمی شده‌اند.

واکنش‌های بین‌المللی به جنگ حماس و اسرائیل

در ادامه سفر امانوئل مکرون، رییس‌‌جمهوری فرانسه به منطقه، او روز چهارشنبه سوم آبان برای دیدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن، وارد امان شد.

در پی افزایش نگرانی‌ها در مورد شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، استرالیا اعلام کرد در حال اعزام «تعداد قابل توجهی» نیرو و دو هواپیمای ترابری نظامی به منطقه است.

ریچارد مارلز، وزیر دفاع استرالیا هدف از این اقدام را حمایت از شهروندان این کشور در منطقه عنوان کرد.

وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی سازمان ملل (اونروا) اعلام کرد در صورت عدم ارسال سوخت به نوار غزه، ناگزیر خواهد بود فعالیت‌های خود را در این منطقه از شب چهارشنبه سوم آبان متوقف کند./

https://www.asianews.ir/u/dcd
اخبار مرتبط
امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، گفت: ائتلاف جهانی علیه داعش می‌تواند گسترش یافته و با حماس در غزه نیز مبارزه کند.
کشورهای غربی در یک بیانیه متعهد شدند با اسرائیل و شرکای خود در منطقه در جنگ حماس و اسرائیل همکاری کنند.
وزارت دفاع اسرائیل امروز، جمعه، ۲۸ مهر، در حالی که تصمیم به تخلیه شهر کریات در مرز لبنان گرفت؛ حماس فراخوانی برای بسیج عمومی در سراسر جهان منتشر کرد.
جو بایدن، امروز پس از سفر به اسرائیل، در دیدار با بنیامین نتانیاهو، در تل‌آویو مدعی شد شبه‌نظامیان حماس مرتکب شرارت‌ها شده‌اند و داعش از آنها منطقی‌تر است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید