صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۵
کد خبر: 17296
گزارشگر: 213
۶۲۵
۰
۰
۱
ادامه رویارویی ها از روز گذشته تا کنون

مرگ فرمانده های ارشد حماس/تشدید حمله اسرائیل به غزه از زمین و دریا

مرگ فرمانده های ارشد حماس/تشدید حمله اسرائیل به غزه از زمین و دریا
سخنگوی اسرائیل ادعا کرد نظامیان اسرائیلی در حال رویارویی با نظامیان فلسطینی در غزه و ادامه تصرف این منطقه هستند.
به گزارش آسیانیوز، ارتش اسرائیل ادعا کرد که عملیات در غزه علیه شبه‌نظامیان حماس در زمین، دریا و هوا ادامه دارد. اسرائیل همچنین خبر داد که محمد صفدی، فرمانده نیروی دریایی حماس در مرکز غزه، کشته شده است.

ارتش اسرائیل روز دوشنبه هشتم آبان اعلام کرد که مومن حجازی، فرمانده یکی از واحدهای پرتاب موشک‌های هدایت شونده و محمد عودالله، یکی از اعضای ارشد حماس، کشته شدند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش صهیونیستی، پیشتر گفته بود که این کشور هم‌اکنون مشغول انجام عملیات زمینی «گسترده» در نوار غزه است. به گفته هاگاری، نظامیان اسرائیلی در حال رویارویی با نظامیان فلسطینی در این منطقه هستند.

ادامه درگیری‌ها در منطقه

بر اساس گزارش‌ها، تانک‌های اسرائیلی پس از ۱۴ سال در حومه شهر غزه مشاهده شدند.

هاآرتص نوشت آژیر خطر حمله راکتی در شهرهای اشدود و اشکلون در جنوب این کشور به صدا درآمده است.

حماس اعلام کرد که به یک کاروان نظامی اسرائیلی که وارد محله زیتون در غزه شده بود، حمله کرده است. حماس همچنین ویدیویی از سه گروگان خود و سخنان آنان خطاب به نخست‌وزیر اسرائیل را منتشر کرد.

ارتش اسرائیل خبر داد که در واکنش به تیراندازی از لبنان، یک سایت حزب الله را هدف قرار داده است.

----------------

بیشتر بخوانید

«روز بزرگ دیگر» در خاورمیانه از نظر رییس جمهور آمریکا

----------------------------------

صبح روز دوشنبه هشتم آبان، یک نفر با چاقو به یک پلیس در نزدیکی پمپ بنزینی در اورشلیم حمله کرد که به دست ماموران کشته شد. یک مامور پلیس نیز در این حمله به شدت مجروح شده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد شب گذشته در ادامه عملیات زمینی خود، ‌ده‌ها نفر از شبه‌نظامیان حماس را در نوار غزه کشته است. به گفته ارتش اسرائیل، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۰۰ موضع حماس در غزه هدف قرار گرفتند.

وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که به مارتین گریفیث، هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری سازمان ملل، ویزا می‌دهد. در پی اظهارات دبیرکل سازمان ملل، اسرائیل اعلام کرده بود که به مقامات این سازمان ویزا نمی‌دهد.

همزمان، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که اگر اسرائیل حاکمیت نوار غزه را از دست حماس خارج کند، تشکیلات خودگردان به اداره این سرزمین برنمی‌گردد، مگر اینکه راه حلی جامع در مورد کرانه باختری نیز وجود داشته باشد.

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد در حمله ارتش اسرائیل به شهر جنین در کرانه باختری، چهار فلسطینی جان خود را از دست دادند. رسانه‌های فلسطینی نوشتند که ویام هانون، بنیانگذار تیپ جهاد اسلامی در جنین در جریان این درگیری‌ها کشته شده است.

مقامات بهداشت غزه اعلام کردند که تاکنون هشت هزار و ۳۰۶ فلسطینی از جمله سه هزار و ۴۵۷ کودک در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به حملات اسرائیل به نوار غزه گفت اسرائیل از تمامی خطوط قرمز و قوانین بین‌المللی عبور کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی اظهارات مقامات غربی درباره دست داشتن تهران در حمله حماس به اسرائیل را رد کرد و با اشاره به سخنان اخیر جو بایدن و معاونش درباره اینکه ایران بس کند، گفت: «من نیز خطاب به آنها می‌گویم بس کنید.»

کنعانی خواستار تشکیل «یک کمیته حقوقی بین‌المللی» برای تحقیق در مورد «جنایت‌ها و نسل‌کشی» اسرائیل شد و افزود «این کمیته، این جنایت‌ها را به سازمان ملل گزارش کند و جنایتکاران را به محاکم بین‌المللی بکشاند.»

واکنش‌های جهانی به بحران خاورمیانه
در پی افزایش نگرانی‌ها از گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، اردن از آمریکا خواسته است تا سامانه دفاع موشکی پاتریوت خود را در این کشور مستقر کند.


دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد روز یکشنبه هفتم آبان ۳۳ کامیون کمک‌های بشردوستانه شامل آب، غذا و تجهیزات پزشکی به نوار غزه ارسال شد. در روز دوشنبه نیز ۴۷ کامیون کمک‌رسانی از گذرگاه رفح وارد غزه شدند.

کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی، پس از بازدید از گذرگاه رفح در مرز مصر با نوار غزه گفت که ممانعت از ارسال کمک، بر اساس کنوانسیون ژنو می‌تواند یک جرم قابل تعقیب در این دیوان باشد.

وزیر خارجه بریتانیا اعلام کرد که این کشور با همسایگان اسرائیل از جمله لبنان در حال رایزنی است تا مطمئن شود که درگیری در غزه به یک درگیری منطقه‌ای تبدیل نمی‌شود.

وزیر خارجه بریتانیا مدعی شد که نباید گروه‌های شبه‌نظامی که از توسط ایران تامین مالی می‌شوند، وارد درگیری با اسرائیل شوند. جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا، گفت که این کشور در حال کار بر روی توقف بشردوستانه حملات به غزه، برای ارسال کمک‌هاست./
https://www.asianews.ir/u/deg
اخبار مرتبط
تعدادی از منابع رسانه‌ای از محتوای سند مهم و محرمانه اسرائیل برای جابجایی ساکنان نوار غزه به سینای مصر پس از جنگ با حماس خبر داده اند.
ارتش اسرائیل ادعا کرد ایران قبل از حمله حماس، مستقیما با آموزش و تامین سلاح و پول به آن کمک کرده است.
امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، گفت: ائتلاف جهانی علیه داعش می‌تواند گسترش یافته و با حماس در غزه نیز مبارزه کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید