صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۹ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 17307
گزارشگر: 464
۳۹۴
۰
۰
۲
یادداشت/ دکتر مهدی کریمی تفرشی

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری

بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری
مسلم است که تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد پرنوسان ایران کار آسانی نیست اقتصاد ایران شرایط باثباتی را در چند سال اخیر پشت سر نگذاشته و عدم ثبات کافی در متغیرهای کلان اقتصادی، چشم‌انداز هر تصمیمی را مبهم می‌کند.

آسیانیوز -  تحریم‌ها یکی از مهمترین فاکتورهایی است که اقتصاد در چند سال اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده است.

دکتر مهدی کریمی تفرشی
با توجه به شرایط اقتصادی ایران در زمان تحریم، تشخیص این‌که کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است، کار بسیار سخت و مشکلی می‌باشد. با بررسی بازارهای سرمایه‌گذاری مختلف مانند بانک، بورس، مسکن و طلا و ارز به این نتیجه خواهیم رسید که در زمان پیش از تحریم با بالا بودن نرخ سود بانکی، عموم مردم بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری را بانک می‌دانستند که به کمک آن، سودی بیشتر از تورم سال را از سرمایه خود به‌دست می‌آورند.

اما با روی کار آمدن رکود و شرایط تحریمی، سودهای بانکی کاهش پیدا کرد و مردم به سمت بورس و مسکن و خودرو به منظور سرمایه‌گذاری رفتند و بعد از آن با افزایش شدید قیمت مسکن و خودرو، مردم به سراغ بازار طلا و ارز رفتند.

بایستی گفت سرمایه‌گذاری یک فرایند است، نه یک مقطع کوتاه زمانی. این فرایند زمان‌بر است و باید به آن نگاه بلندمدت داشت. چه بهتر که سرمایه‌گذاری به عنوان یک عادت بلندمدت شکل بگیرد. ریسک و بازدهی، دو فاکتور مهم در هر سرمایه‌گذاری است، دو فاکتوری که هر سرمایه‌گذاری باید آن را در تصمیمات خود لحاظ کند.

دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/deq
اخبار مرتبط
دو روش مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی و استارتاپ، دو مفهوم نزدیک به هم هستند که شاید دقیق تفاوت‌های آن‌ها را ندانید. این دو روش هرکدام اکوسیستم خاص خود را در کشور کانادا دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم ۲ روش سرمایه‌گذاری در کانادا که بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران خارجی هست را بررسی کنیم: ویزای استارت آپ کانادا و ویزای کارآفرینی کانادا.
با این‌که چندین استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا وجود دارد، اما تتر محبوب‌ترین آن‌ها است و از نظر حجم معاملات روزانه، شماره یک است و حتی از بیتکوین هم پیشی می‌گیرد. در مقاله امروز قصد داریم شما را با تتر آشنا کنیم و به روش‌های سرمایه‌گذاری در آن بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید