صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
کد خبر: 17325
گزارشگر: 464
۳۰۰
۰
۰
۲
جزئیات رشد پایه پولی از زبان همتی؛

آمار تأمل‌برانگیز چاپ ۲۳ هزار میلیارد تومان اسکناس!

آمار تأمل‌برانگیز چاپ ۲۳ هزار میلیارد تومان اسکناس!
در حالی که طبق اعلام بانک مرکزی، رشد ۱۲ ماهه نقدینگی کاهش قابل‌توجهی یافته و از ۴۲.۸ درصد در مهرماه ۱۴۰۰ به ۲۶.۹ درصد در شهریورماه ۱۴۰۲ رسیده است و همچنین در ادامه سال جاری هم از رشد پایه پولی کاسته شده است، ناصر همتی، رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: «در یک سال گذشته ماهی ۲۳ هزار میلیارد تومان پول در کشور چاپ شده است که آماری بسیار تامل‌برانگیز تلقی می‌شود.»

 

به گزارش آسیانیوز؛ او که در کنگره حزب کارگزاران سازندگی سخن می‌‌گفت، عنوان کرد: «رشد پایه پولی منتهی به مردادماه برابر با ۴۱ درصد بوده، این بدان معناست که ماهی ۲۳ هزار میلیارد تومان پول چاپ شده است.

مگر ممکن است با این حجم چاپ پول تورم را مهار کرد؟ دولت‌ها در ایران عادت کرده‌اند خرج‌شان بیشتر از دخل‌شان باشد و این یعنی با خلق نقدینگی کشور را اداره می‌کنند. در حقیقت ناترازی دولت و بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی همگی نتیجه بالا بودن خرج نسبت به دخل است.»

https://www.asianews.ir/u/df8
اخبار مرتبط
اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد صحنه جدال لفظی بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو با ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر شد.
رئیس بانک مرکزی ایران امروز پنج‌شنبه در پیامی اینستاگرامی خبر داد که مشکل خرید واکسن کرونا برای کشور رفع شده و واکسن‌ها «در اسرع وقت» به ایران انتقال خواهد یافت؛ این در حالی است این مقام دولتی نه زمان مشخص واردات واکسن را ارائه کرده و نه درباره نوع واکسن جزییاتی را ارایه کرده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید