صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
کد خبر: 17338
گزارشگر: 464
۵۳۲
۰
۰
۱
پس از اجرای طرح تهران، شهرِ شعر؛

وقتی یک بیت شعر باعث تصادف رانندگی می‌شود!

وقتی یک بیت شعر باعث تصادف رانندگی می‌شود!
پویش «تهران، شهرِ شعر» از اواخر مهرماه ۱۴۰۲در همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران و خانه شعر نیما یوشیج اجرا شد و در آن ۶۰۰ بیلبورد شهری، بیت‌هایی از ۱۰۴ هنرمند من‌جمله ۱۲ شاعر زن را در معرض نگاه عموم مردم قرار دادند.

به گزارش آسیانیوز؛ هشتم آبان‌ماه و چند روز پس از اجرای طرح، سرهنگ مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران در اظهارنظری عجیب گفت: «اشعاری که سازمان زیباسازی شهر تهران بر روی بیلبوردهای شهر حکاکی کرده، اصلا برای راننده قابل خوانش نیست و به دلیل طولانی بودن این اشعار متأسفانه موجب تصادف رانندگی می‌شود.»

این سخنان با واکنش رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی مواجه شد. محسن حبیبی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه برخی از تابلوهای تجاری بیشتر می‌تواند حواس راننده‌ را پرت کند، گفت: «باید توجه داشت که تابلوهای تجاری گوناگونی در سطح شهر نصب شده است. اینکه فقط یک بیت شعر از یک شاعر موجب حواس‌پرتی رانندگان شود، باید با میزان حواس‌پرتی در نتیجه وجود بیلبوردهایی با محتوای تجاری سنجیده شود.»

https://www.asianews.ir/u/dfl
اخبار مرتبط
یزد - رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اردکان از تصادف یک دستگاه اتوبوس و کامیون بنز در محور خرانق به ساغند و مصدوم شدن 2 نفر و یک فوتی خبر داد
انحراف خودروی وزارت خارجه از مسیر به دلیل حرکت در خط ویژه، منجر به جان باختن دو شهروند و از جمله آسیب دیدن یک کودک کار شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید