صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۹ آبان ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۷
کد خبر: 17493
گزارشگر: 306
۲۴۰
۰
۰
۱
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد مطرح کرد

قابلیت ثبت جهانی یزد در تولید زیور آلات سنتی

قابلیت ثبت جهانی یزد در تولید زیور آلات سنتی
یزد - مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور در سومین همایش تخصصی طلا و جواهر کشور در یزد گفت: در حال پیگیری ثبت نام یزد به عنوان شهر جهانی زیور آلات سنتی هستیم

آسیانیوز / یزد ؛ سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در سومین همایش طلا و جواهر کشور در یزد، گفت: سومین دوره همایش تخصصی طلا و جواهر کشور در شهر ملی زیورآلات سنتی ایران توسط بخش خصوصی صنف طلا و جواهر و به همت یک جوان خلاق و خوش فکر یزدی برگزار شود.

وی با بیان سابقه و دیرینه طلا در یزد، تصریح کرد: یزد قدمت دیرینه‌ای ای در طلای خالص دارد و نام یزد یک برند در حوزه طلا و جواهر است بر همین اساس با پیگیری اتحادیه طلا و جواهر، یزد به عنوان  شهر ملی زیورآلات سنتی ایران به ثبت رسید.

رستگاری با تاکید بر اینکه اثار فاخری در حوزه طلا و جواهر توسط یزدی ها ساخته شده، افزود: اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد  در حال پیگیری است که یزد با نام شهر جهانی زیور آلات سنتی به ثبت برسد.

 وی در ادامه به تنوع در صنعت طلای یزد اشاره کرد و اظهارداشت: که هر کدام از تولیدات طلا و جواهر یزد توانمندی ثبت ملی و جهانی را دارند و هم اکنون بیش از ۶۰ اثر از صنایع دستی طلای یزد ثبت ملی است‌.

رستگاری با اظهار به اینکه تکنولوژی و آموزش های تخصصی در صنف طلا تحول آفرین خواهد بود، گفت: برگزاری این همایش تخصصی در استان یزد را به فال نیک می‌گیریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد عنوان‌ کرد: صنایع دستی فاخر و ارزشمندی با محوریت طلا و جواهر در یزد ساخته می شود که می تواند با بکارگیری صنعت بسته بندی، هم افزایی را در صنوف تقویت کند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

قابلیت ثبت جهانی یزد در تولید زیور آلات سنتی ،  سید محمد رستگاری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد

https://www.asianews.ir/u/dk2
اخبار مرتبط
یزد - دبیر این همایش تصریح داشت : این همایش که بزرگترین همایش علمی و تخصصی در صنعت جواهرآلات است، جمعه نوزدهم آبانماه با حضور خانواده بزرگ هنرصنعت طلا و جواهرات و میهمانان خارجی در هتل کریاس پلاس میبد به میزبانی استان یزد برگزار خواهد شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید