صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۰۱:۰۱
کد خبر: 17632
گزارشگر: 306
۲۰۸
۰
۰
۲
مدیر کل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان یزد خبر داد

در محور نساجی و پوشاک سند یزد نوین، تعداد ۱۴ طرح تدارک دیده شده است

در محور نساجی و پوشاک سند یزد نوین، تعداد ۱۴ طرح تدارک دیده شده است
یزد - مدیر کل سرمایه‌گذاری و اشتغال استان گفت : در محور نساجی و پوشاک سند یزد نوین، تعداد ۱۴ طرح تدارک دیده شده که تعداد ۹ طرح مربوط به حوزه نساجی و ۵ طرح در بخش پوشاک تعریف شده است

آسیانیوز / یزد ؛ «مرتضی محمودی» در جمع اصحاب رسانه استان با بیان اینکه یکی از محورهای مهم در سند تحولی «یزد نوین» اهتمام به محور نساجی و پوشاک است اظهار داشت : براساس برنامه‌های سند یزدنوین و اولویت‌بندی صورت گرفته تا پایان سال شاهد ورود و نصب تجهیزات بافندگی جدید در صنایع نساجی استان خواهیم بود .

وی افزود : یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در طراحی و تنظیم سند یزد نوین استفاده  از نظرات بخش خصوصی است که حتی در بازنگری آن نیز بخش خصوصی مشارکت دارد.

محمودی خاطرنشان کرد : اولین گام در راستای عملیاتی شدن این محور، اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنعت نساجی استان است چرا که یکی از مشکلات کنونی صنعت نساجی پایان یافتن عمر مفید تجهیزات آنهاست که منجر به کاهش بهره‌وری و کیفیت در این بخش شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری  ایجاد دهکده نساجی، ایجاد موزه نساجی، و مرمت و احیا هنرستان شهید ابراهیمی و ایجاد یک هنرستان جوار صنعت، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی نساجی را از برنامه‌های حوزه نساجی ذکر کرد و طرح دیگر ذیل سند تحولی یزدنوین در حوزه نساجی را ارتقای دانش نساجی در استان با شناسایی نخبگان و صاحب نظران و استفاده از تجربیات و دانش آنان عنوان کرد .

به گفته این مقام مسئول نوسازی 50 واحد بزرگ و متوسط بافندگی استان در دستور کار قرار دارد و تا پایان این 50 واحد با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومان بازسازی می شود.

وی در ادامه افزود : نوسازی و بازسازی بخش بافندگی استان نیازمند تامین یکهزار  ماشین بافندگی جدید است که تهیه آن مستلزم اعتباری بین یکهزار تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که بخشی از این اعتبار توسط دولت و بخشی را صنعتگران تامین کرده‌اند.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری  گفت : حدود 2 هزار و200 واحد بزرگ و کوچک نساجی در استان یزد فعالیت دارند که سال های اخیر هیچ گونه سرمایه گذاری در انها و واحدهای جدید انجام نشده است به همین علت در سند یزد نوین ایجاد دو هلدینگ بزرگ نساجی پیش بینی شده است که یکی از این هلدینگ ها با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی تا پایان سال راه اندازی می شود.

محمودی با اشاره به اینکه ارتقای سطح دانش در حوزه دوخت و پوشاک و ایجاد یک واحد ارتباط با صنعت، راه‌اندازی انجمن دوخت و پوشاک یزد و اهتمام به حوزه مد و پوشاک اسلامی از دیگر برنامه‌های این بخش است افزود : خوشبختانه در زمینه پنج طرح هلدینگی در بخش نساجی استان کار شده و دو مورد از آنها به جمع بندی رسیده که یکی از آنها نیز تا پایان سال سرمایه‌گذاری بالای هزار میلیارد تومانی را وارد استان می‌کند و در نظر داریم دو هلدینگ را نیز به شهرستان‌های کمتر برخوردار اختصاص دهیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری  با بیا اینکه  تدوین و بازنگری و پیگیری  این سند با همکاری کامل بخش خصوصی انجام و دنبال شده است

محمودی ابراز امیدواری کرد با پیشبرد اهداف سند یزد نوین به صورت پروژه‌ای شاهد تغییر چهره نساجی یزد با اجرای طرحهای تعریف شده در این حوزه باشیم .

سید محمد جواد عرفانفر

 

در محور نساجی و پوشاک سند یزد نوین، تعداد ۱۴ طرح تدارک دیده شده است ، مرتضی محمودی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد

https://www.asianews.ir/u/dnz
اخبار مرتبط
یزد - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تشریح برنامه‌های هفته خوشنویسی در استان، از برگزاری مراسم تکریم و نکوداشت استاد حرازی یزدی هنرمند پیشکسوت خوشنویسی استان در این هفته خبر داد
یزد - با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درآیین اختتامیه دومین جشن مهر سینمای ایران، از مهران فاطمی به عنوان استاندار برتر در حمایت از فرهنگ وسینما تقدیر شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید