صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۷
کد خبر: 17678
گزارشگر: 2
۱۹۱
۰
۰
۲
قیمت مقاطع فولادی

معتبرترین مرجع اعلام قیمت روز آهن آلات

معتبرترین مرجع اعلام قیمت روز آهن آلات
بخش عظیمی از آهن به فولاد تبدیل می‌شود، یعنی ترکیبی از آهن و کربن! این ترکیب خصوصیات مکانیکی و شیمیایی بسیاری دارد و به همین دلیل به عنوان یک ماده اساسی در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، خودروسازی، صنایع دریایی و ... کاربرد دارد. همین حالا که در حال خواندن این مطلب هستید، حجم بسیار بزرگی از انواع آهن آلات در حال خرید و فروش است که شاید از تصور ما خارج باشد!

حال که دریافتیم آهن به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع، مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که قیمت روز آهن آلات چگونه تعیین می‌شود؟ برای استعلام قیمت، کدامیک از مراجع اعتبار بیشتری دارند؟ آیا برای محاسبه قیمت روز آهن، روش خاصی وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی انواع آهن و مقاطع فولادی

پیش از آنکه نحوه قیمت‌گذاری روی آهن آلات را مورد بررسی قرار دهیم، اجازه دهید با تعدادی از مقاطع کاربردی و پر فروش این حوزه آشنا شویم:

  • میلگرد: در دو نوع ساده و آجدار تولید می‌شود. میلگرد ساده در صنعت و میلگرد آجدار در ساخت و ساز، کاربرد دارد.
  • تیرآهن: تیرآهن IPE، تیرآهن INP، تیرآهن IPB یا هاش و تیرآهن CPE یا لانه زنبوری انواع مختلف این مقطع هستند.
  • نبشی و ناودانی: نبشی‌ها و ناودانی‌ها را در دسته مقاطع زاویه دار قرار می‌دهند. از این مقاطع برای ساخت سقف‌های سبک، سقف ماشین سنگین، ساخت نرده و ساخت ریل استفاده می‌کنند.
  • قوطی‌ها: قوطی‌ها لوله‌های طویلی هستند که سطح مقطع آنها دایره، مربع و یا مستطیل است.
  • مقاطع تخت و صفحه‌ای: منظور از مقاطع تخت، همان ورق‌های فولادی هستند. برای تولید این ورق‌ها شمش را از بین غلتک‌های مخصوص عبور می‌دهند تا ضخامت کمتر شده و عریض‌تر شوند. (البته برخی از انواع تسمه‌های فولادی نیز در دسته مقاطع تخت قرار می‌گیرند)
  • مقاطع مفتولی: مفتول‌ها از سیم‌های فلزی با ساختارهای متفاوت تولید می‌شوند، اغلب سطح مقطع گرد دارند، قطور نیستند و انعطافشان بالاست.

قیمت آهن آلات

تقریبا همیشه شاهد دنیای متلاطم قیمت آهن آلات بوده‌ایم، عنصری که از گذشته تا کنون به عنوان ستون اساسی پروژه‌های عمرانی و پیشرفت صنعتی به شمار آمده است. شرکت‌ها و تولیدکنندگان به دنبال برنامه‌ریزی مالی هستند و نیاز به اطلاعات دقیق درباره قیمت‌ها دارند. اعلام قیمت روز آهن آلات به آنها این امکان را می‌دهد تا بهترین تصمیم‌ها را در زمینه خرید و تولید اتخاذ کنند و از ضررهای احتمالی جلوگیری شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با یکی از مراجع بروز قیمت آهن آلات آشنا شویم.

انواع آهن

مرکزآهن مرجع قیمت آهن

شاید شما هم پروژه‌ای ساختمانی یا صنعتی در دست دارید! برای شروع، اولین قدم برآورد هزینه‌ها و تطبیق آن با میزان بودجه است. اگر پروژه‌تان عمرانی باشد، بخش زیادی از هزینه‌ها را باید بابت خرید انواع آهن آلات اختصاص دهید. اما با توجه به نوسان ساعتی قیمت آهن آلات، محاسبه هزینه‌ها کمی مشکل به نظر می‌رسد! اما اینگونه نیست! استفاده از یک منبع معتبر و بروز، جهت اطلاع از قیمت آهن، می‌تواند کمک کننده باشد. مجموعه مرکزآهن به عنوان یک منبع معتبر و باسابقه می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.
لازم به ذکر است لیست تمامی محصولات این مجموعه به صورت روزانه، آپدیت می‌شود و هر لحظه وارد سایت شوید، آخرین قیمت‌ها را ملاحظه می‌کنید. اما این همه ماجرا نیست! از آنجایی که می‌دانیم، اطلاع از قیمت لحظه ای آهن برای مصرف کننده اهمیت بسیار دارد، گزینه تنظیم پیش‌فاکتور را برای مشتریان خود قرار داده‌ایم، در لحظه و تنها با چند کلیک می‌توانید بفهمید برای آهن آلات ساختمان خود باید چقدر هزینه کنید!

روش های محاسبه قیمت روز آهن

همانطور که می‌دانید، قیمت آهن امروز با روز قبل متفاوت است و این داستان همیشگی است! زیرا محاسبه قیمت آهن آلات وابسته به متغیرهای مختلفی انجام می‌شود و ممکن است به تحلیل عوامل مختلف اقتصادی و صنعتی نیاز داشته باشد. در ادامه چند روش عمومی برای محاسبه قیمت لحظه ای آهن داریم:

  • همه ما با رابطه بین عرضه و تقاضا آشنا هستیم؛ اولین موردی که می‌تواند تعیین کننده قیمت‌ها باشد میزان تقاضا است.
  • برای محاسبه قیمت روز آهن، هزینه‌های تولید را نیز در نظر می‌گیرند. انرژی، تجهیزات، هزینه استهلاک، نیروی کار و غیره می‌تواند دخیل باشد.
  • قیمت آهن آلات مستقیماً تحت تأثیر قیمت مواد اولیه قرار دارد.

موارد دیگری نیز می‌توانند در محاسبه قیمت روز آهن دخیل باشند، اما در این بخش تنها به موارد مهم بسنده کردیم.

جمع بندی

آهن آلات به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد اولیه در صنایع مختلف از جمله ساخت و ساز، خودروسازی و صنایع دریایی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاطع فولادی بسیاری به صورت روزانه در حال تولید و معامله هستند که حجم بزرگی از صنعت کشور را در بر دارند. قیمت آهن آلات متأثر از عواملی نظیر عرضه و تقاضا، هزینه‌های تولید و قیمت مواد اولیه است. برای اطلاع از قیمت روز آهن و خرید انواع مقاطع فولادی، مراجع معتبر مانند مجموعه مرکزآهن توصیه می‌شود.

https://www.asianews.ir/u/dpa
اخبار مرتبط
تیرآهن یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی است که کاربردهای فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی دارد و به همین دلیل قیمت این کالا برای پیمانکاران پروژه های ساختمانی و فعالان این حوزه بسیار مهم است. ما در این محتوا در مورد عوامل موثر بر قیمت تیرآهن و مهم‌ترین کارخانه های تولید کننده این نوع محصول فولادی با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید