صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۴ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۵
کد خبر: 17837
گزارشگر: 464
۳۵۱
۰
۰
۲
یادداشت| دکتر مهدی کریمی تفرشی

محیط زیست و نگاه مسئولانه

محیط زیست و نگاه مسئولانه
یکی از مسئولیت‌های اجتماعی همه ما در جهان کنونی کمک به حفظ و بقای محیط زیست به‌عنوان مهمترین منبع خدادادی و یک موهبت الهی است که متاسفانه اغلب به فراموشی سپرده می‌شود.

آسیانیوز - یک‌سوم از کل مواد غذایی تولیدشده در دنیا در سیستم‌های مصرف و تولید و توزیع غذا از بین می‌رود و هزینه زیادی را بر اقتصاد دنیا تحمیل می‌کند. برآوردهای فائو نشان می‌دهد سالانه ۱.۳میلیارد تن غذا در جهان هدر می‌رود که ۳۵ میلیون تن از این رقم معادل ۲.۷ درصد در ایران دور ریخته می‌شود.

دکتر مهدی کریمی تفرشی

ارزش مواد غذایی که هر‌ساله هدر می‌رود، بالغ بر یک هزار میلیارد دلار است که ۶۸۰ میلیارد دلار از آن در کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته و بقیه در کشورهای در حال توسعه هدر می‌رود. ایران کشوری است با منابع طبیعی و زیست محیطی کم‌نظیر در جهان که گنجینه‌ای عظیم از آب و هوایی چهارفصل و خاکی حاصلخیز، طبیعتی اسرارآمیز و حیات وحشی کم‌نظیر در خود نهفته دارد. حفظ این گنجینه ارزشمند رسالتی است که بر دوش تک‌تک ماست.

تولیدکنندگان و صنعتگران اغلب از این غافلند که با تغییر درست روش‌های تولید، استفاده صحیح از منابع و انرژی، تولید محصولات قابل بازیافت، استفاده مسئولانه از منابع مانند مواد بازیافت‌شده، به حداقل رساندن ضایعات، مدیریت درست پسماندها، استفاده صحیح از منابع آب، استفاده از مواد بسته‌بندی مناسب و قابل بازیافت و شیوه‌های نوین و مدرن بسته‌بندی و مقابله با مواد آلاینده در محیط تولید و کسب‌وکار خود می‌توانند نقش عظیمی در حفظ و بقای محیط زیست و کمک به ایجاد یک زندگی سالم برای نسل‌های آینده در دهکده جهانی ایفا کنند.

دکتر مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/dur
اخبار مرتبط
امروز صنعت پخش از حالت سنتی گذشته به عرصه مدرن پا گذاشته است از راهکارهای مهمی ‌که در سال‌های اخیر صنعت پخش برای بهبود وضعیت در پیش گرفته، حرکت به سوی بهره‌برداری صحیح از فناوری‌های روز است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید