صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
کد خبر: 17905
گزارشگر: 2
۳۲۰
۰
۰
۲
قیمت میلگرد

راهنمای جامع خرید میلگرد؛ تجربه خرید امن و حرفه‌ای میلگرد از بازارآهن

راهنمای جامع خرید میلگرد؛ تجربه خرید امن و حرفه‌ای میلگرد از بازارآهن
میلگرد یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در ساختمان‌سازی محسوب می‌شود. گاهی تنوع بالا در برند، نوع و خواص مکانیکی و هم‌چنین اختلاف قیمتی بالا می‌تواند باعث سردرگمی خریداران شود. هم‌چنین با بالا رفتن قیمت میلگرد و مقاطع فولادی هرگونه اشتباهی در محاسبات و خرید میلگرد می‌تواند ضررهای بزرگی را به پروژه وارد نماید. در این مقاله مراحل مختلف خرید میلگرد را به شما معرفی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید از نظر کیفیت و قیمت میلگرد، بهترین خرید ممکن را انجام دهید.

مشخصات مهم در خرید میلگرد

برای خرید میلگرد باید به موارد مهمی نظیر قیمت میلگرد، کیفیت، سایز و نوع میلگرد توجه کنید که به صورت زیر است:

ارزیابی قیمت میلگرد

قیمت میلگرد یکی از مهم‌ترین پارامترها در هنگام خرید این محصول به شمار می‌رود چرا که بخش عمده‌ای از هزینه ساخت‌وساز را شامل می‌شود. از مهم‌ترین نکات در قیمت میلگرد این است که چه زمانی و چه نوع میلگردی و از کجا بخرید و اینکه قیمت میلگرد به چه عواملی بستگی دارد. در ادامه هریک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

پیش بینی قیمت میلگرد

برای پیش بینی قیمت میلگرد باید به عواملی نظیر نرخ دلار، میزان عرضه و تقاضا در بازار و قیمت جهانی فولاد توجه کنید. نرخ دلار با توجه به تورم و میزان رشد اقتصادی و سیاست‌های دولت مشخص می‌شود. میزان عرضه و تقاضا در بازار هم به میزان رونق یا رکود در بخش ساختمان بستگی دارد.

بهترین قیمت میلگرد براساس زمان

معمولاً سخت‌ترین زمان خرید میلگرد در هنگام بازار افزایشی است. اینکه آیا صبر کنید یا در هنگام افزایش قیمت میلگرد اقدام به خرید کنید. توصیه ما این است که در هنگام افزایش قیمت میلگرد التهابات در بازار افزایش می‌یابد. با توجه به این التهابات، میزان تقاضا در بازار نیز افزایش می‌یابد بدون اینکه در حجم مصرف تغییری ایجاد شود. از این رو بازار حجم تقاضای خود را پیش‌خور کرده و در چند ماه پس از افزایش تورمی قیمت میلگرد شاهد رکود و کاهش قیمت میلگرد خواهیم بود؛ بنابراین عدم خرید در هنگام جهش تورمی قیمت میلگرد می‌تواند مانع از ضرر و زیان به بودجه ساخت شما شود؛ مانند سال‌های گذشته که پس از هر افزایش تورمی، قیمت میلگرد روند نزولی به خود گرفت؛ هم‌چنین مشاهده قیمت روز میلگرد ساده از سایت فولادینو می‌تواند به شما در انتخاب زمان مناسب کمک کند.

میلگرد از بازارآهن

بهترین قیمت میلگرد براساس نوع

تنوع میلگرد در بازار باعث شده تا انتخاب شما در این مورد بسیار فراوان باشد. البته همین گستردگی در پاره‌ای از زمان‌ها می‌تواند باعث سردرگمی شود. به طورکلی باید در نظر بگیرید هرچه کیفیت میلگرد شما از نظر وزن و برند بهتر باشد استحکام سازه شما بیشتر و استفاده از آن میلگرد مقرون ‌به‌صرفه‌تر خواهد شد. به عنوان نمونه میلگرد گرید A4 گران‌تر از میلگرد A3 است اما استفاده از نوع گرید بالاتر باعث می‌شود که شما به تعداد کمتری از میلگرد نیاز داشته باشید. از این رو کار با آن هم سریع‌تر بوده و هزینه اجرای آن کمتر می‌شود در صورتی که سازه شما به استحکام بیشتری می‌رسد.

بهترین قیمت میلگرد براساس مسافت

در هنگام خرید میلگرد حتماً به فاصله محل بارگیری تا پروژه خود دقت کنید و در هنگام محاسبه قیمت میلگرد خود حتماً هزینه باربری را هم مدنظر قرار دهید؛ بنابراین خرید میلگردی از انبار اهواز برای یک پروژه در مشهد منطقی به نظر نمی‌رسد.

بهترین قیمت میلگرد براساس کیفیت

به نظر نمی‌رسد کسی با این گزاره مخالف باشد که بهترین میلگرد بازار ایران از نظر کیفیت میلگرد اصفهان است. کیفیت تولید بالا، وزن و خواص مکانیکی استاندارد، تنوع سایزی و حجم تولید بالا میلگرد ذوب آهن را به یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و پر تقاضاترین محصولات داخلی تبدیل کرده است. میلگرد کویر کاشان، میلگرد نیشابور، میلگرد میانه، میلگرد شاهرود، میلگرد راد همدان، میلگرد سرمد ابرکوه، میلگرد کوثر اهواز، میلگرد فایکو، میلگرد آناهیتا، میلگرد هیربد زرندیه، میلگرد شاهین بناب، میلگرد زاگرس و ... از جمله دیگر محصولات پرفروش بازار میلگرد ایران هستند.

ارزیابی کیفیت میلگرد

ارزیابی کیفیت میلگرد اصلی‌ترین بخش خرید میلگرد به شمار می‌رود که نباید فدای قیمت ارزان‌تر شود. بر این اساس کیفیت میلگرد مدنظرتان باید کاملاً مطابق با محاسبات سازه و عملکرد مدنظرتان باشد. به عنوان نمونه برای استفاده در سقف به منظور سبک‌سازی سازه، معمولاً از میلگردهای سبک‌تر با مقاومت بیشتر استفاده می‌کنند. هم‌چنین میزان مقاومت و نوع گرید با توجه به طبقات ساختمان مشخص می‌شود. به طورکلی کیفیت میلگرد را می‌توانید براساس مشخصات زیر ارزیابی کنید.

وزن میلگرد

شما براساس جدول وزنی می‌توانید وزن استاندارد میلگرد را مشاهده کنید. به عنوان نمونه وزن استاندارد در جدول وزنی سایز ۱۴ تقریباً ۱۵ کیلوگرم، سایز ۱۶ تقریباً ۱۹ کیلوگرم و سایز ۱۸ تقریباً ۲۴ کیلوگرم است. دلیل اهمیت وزن این است که وزن یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کیفیت است و هم‌چنین قیمت میلگرد براساس آن محاسبه می‌شود.

برگه آنالیز و پلاک محصول

در برگه آنالیز مشخصات مکانیکی و شیمیایی میلگرد و در پلاک محصول اطلاعاتی نظیر وزن، تاریخ تولید، برند و ... ارائه می‌شود.

آنالیز میلگرد

علائم اختصاری

توجه به علائم اختصاری ویژه هر برند در هنگام خرید ساده‌ترین و مهم‌ترین راه خرید محصول اصل است. به عنوان نمونه ESCO معرف میلگرد ذوب آهن محسوب می‌شود که بر روی بدنه میلگرد حک می‌شود.

راه‌های خرید میلگرد

خرید میلگرد به روش‌های زیر ممکن است:

۱- خرید از کارخانه

  • قیمت میلگرد مناسب و مقرون به‌صرفه
  • تنها مناسب برای خرید با حجم یک تریلی یا بیشتر
  • عدم پیگیری سفارش
  • بالا بودن زمان انتظار در برخی موارد

۲- خرید از بنگاه

  • امکان خرید شاخه‌ای و فاصله کم
  • مناسب برای خرید با حجم پایین
  • قیمت میلگرد بیشتر به دلیل هزینه انبارداری
  • عدم تنوع محصول

۳- خرید از بورس کالا

  • قیمت میلگرد مناسب
  • محدودیت حجمی و زمان انتظار چندماهه
  • امکان خرید تنها با کد بورسی و پروانه ساختمانی

۴- خرید شرکت‌های بازرگانی

  • عدم محدودیت حجمی و سرعت ارسال بالا
  • مشاوره و پیگیری سفارش
  • تخفیف‌های دوره‌ای
  • تنوع محصول

قیمت میلگرد در شرکت‌های بازرگانی به دلیل خرید مستقیم از کارخانه و بورس کالا مقرون به‌صرفه است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت فولادسازان راه ابریشم اشاره کرد.

نکات پس از خرید میلگرد

علاوه بر بررسی پلاک محصول حتماً در هنگام تحویل میلگرد به علائم ظاهری آن توجه کنید. از این منظر رنگ میلگرد باید مشکی رو به خاکستری و بدون هرگونه زنگ‌زدگی، ترک یا تاب خوردگی باشد. هم‌چنین مشخصات محصول مانند برند، قیمت میلگرد و وزن بار را با پیش‌فاکتور مطابقت دهید. هزینه‌های حمل بار، بیمه، مکان و زمان تحویل محصول از اقدامات مهمی است که حتماً باید قبل از پرداخت آن‌ها را هماهنگ کنید. در پایان پس از اطمینان از سلامت میلگرد و مطابقت همه اطلاعات اقدام به تسویه‌حساب کنید.

قیمت میلگرد

سخن پایانی

بدانید که همواره قیمت ارزان‌تر میلگرد، به معنای بهترین خرید نیست. میلگرد شما براساس مشخصات باید کاملاً مطابق با پروژه شما خریداری شود. هم‌چنین در بازار ملتهب به ویژه در زمان‌های بالا رفتن نرخ دلار، مراقب باشید که میلگرد را در قله‌های قیمتی نخرید. توجه کنید قیمت میلگرد و سایر مقاطع پس از هر جهش تورمی وارد دوره رکود و کاهشی می‌شود. خرید از مراکز معتبر و برندهای شناخته شده مانند فولادینو باعث می‌شود که از اصالت کالا و مطابقت آن با مشخصات شما کاملاً مطمئن باشید.

https://www.asianews.ir/u/dwn
اخبار مرتبط
کارخانه های متعددی در سراسر ایران در حوزه تولید میلگرد فعال هستند. کارخانه فولاد البرز ایرانیان که بسیاری آن را با نام فایکو می‌شناسند و مجموعه عظیم ذوب آهن اصفهان از جمله مهم‌ترین تولید کنندگان این نوع مقطع فولادی در ایران هستند. ما در این محتوا به مقایسه ویژگی‌ها و کاربردهای میلگرد تولیدی این دو کارخانه به صورت کامل خواهیم پرداخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید