صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 17947
گزارشگر: 2
۳۰۱
۰
۰
۱
تحصیل در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شد

مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شد
مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شد! خبری که شاید در ابتدا فکر کنید یک تبلیغ یا محتوایی برای جلب توجه مخاطب است؛ اما واقعیت این است که در سال های اخیر با تمهیداتی که دولت آلمان برای تامین نیروی کار خود در نظر گرفته، مهاجرت تحصیلی به این کشور آسان شده است. آلمان یکی از اصلی ترین و تاثیرگذار ترین کشورهای اروپایی عضو اتحادیه اروپا است که جزو قدرت های اقتصادی دنیا نیز به حساب می آید. در ادامه به دلایل آسان شدن مهاجرت تحصیلی به آلمان می پردازیم.

دلایل آسان‌تر شدن مهاجرت تحصیلی به آلمان

مهاجرت تحصیلی به کشورهایی مانند آلمان که دارای دانشگاه‌ های معتبر و سطح بالا با شهریه رایگان یا شهریه پایین برای دانشجویان بین ‌المللی، بسیار جذاب است. آلمان یکی از مقاصد محبوب برای دانشجویان بین ‌المللی است و در دانشگاه های این کشور، برنامه‌ های تحصیلی متنوعی برای دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر این، ویزای تحصیلی آلمان به دانشجویان بین ‌المللی ارائه می ‌شود که به آن ها اجازه می ‌دهد تا برای مدت طولانی‌ تری، حتی بعد از تحصیل، در آلمان اقامت کنند و به کار و تحصیل مشغول شوند. گرفتن مدرک تحصیلی در آلمان نیز بسیار ارزشمند است و برای بازارهای کار بین المللی قابل قبول است.
با فارغ التحصیلی از یک دانشگاه آلمانی، تا ۱۸ ماه فرصت دارید که بتوانید یک موقعیت شغلی در این کشور پیدا کنید که فرصت مناسبی است تا بتوانید تجربه کاری در زمینه تخصصی خود را در کشوری با بازار کار پویا و گسترده مانند آلمان به دست بیاورید. در ادامه به دلایل آسان شدن مهاجرت تحصیلی به آلمان اشاره می کنیم.

اصلاح قوانین مهاجرتی آلمان

آلمان در سال های اخیر با کمبود نیروی کار ماهر روبرو بوده است که این مسئله باعث تغییر در برخی سیاست های این کشور برای پذیرش مهاجر شده است. در سال ۲۰۲۲، کمبود نیروی کار در آلمان به بالاترین میزان خود رسید و بر اساس اعلام موسسه تحقیقات اشتغال در آلمان، در سراسر کشور حدود ۱.۷۴ میلیون شغل خالی وجود داشت. این کمبود نیروی کار تقریبا نیمی از شرکت ‌های مورد بررسی موسسه تحقیقات IFO در مونیخ را در ژوئیه سال گذشته تحت تأثیر قرار داد و آن ‌ها را مجبور به کاهش فعالیت های خود کرد.
برای پر کردن این شکاف نیروی کار، آلمان به جذب متخصصان واجد شرایط از خارج از اتحادیه اروپا امیدوار است. همین امر باعث آسان شدن فرآیند مهاجرت تحصیلی به این کشور شده است.
از این رو مجلس آلمان با تصویب قانونی، سیاست های جدید مهاجرتی را از نوامبر ۲۰۲۳ به اجرا گذاشته است که کار را برای مهاجرت به آلمان بسیار آسان می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت موسسه مهاجرتی ویزایار مراجعه نمایید.

افزایش تعداد دانشگاه‌های انگلیسی‌زبان در آلمان

در دانشگاه های آلمان، علوم مختلف به زبان آلمانی آموزش داده می شوند؛ با این حال، برخی از دانشگاه های این کشور رشته متنوعی را به زبان انگلیسی تدریس می کنند و همین امر باعث آسان شدن روند تحصیل در این کشور شده است. در سال های اخیر که آلمان با کمبود نیروی کار مواجه بوده است، به تعداد رشته ها و دانشگاه های انگلیسی زبان نیز افزوده شده و پیشبینی می شود که به این تعداد نیز افزوده شود.

افزایش بورسیه‌های تحصیلی در آلمان

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در آلمان، بورسیه های متنوع آن است. بسیاری از دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت می کنند، از مزایای بورسیه های تحصیلی این کشور بهره مند می شوند. سازمان های مختلف بورسیه های تحصیلی متعددی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.
برای دانشجویانی که پذیرش دانشگاه های خصوصی را گرفته اند، هزینه های مختلفی نیز وجود دارد؛ اما دانشگاه های دولتی آلمان عموما شهریه دریافت نمی کنند و شما می توانید از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوید.

کمبود نیروی کار ماهر در آلمان

آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است و در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، عمران، تاسیسات و غیره نیازمند نیروی کار ماهر و حرفه ای هستند. جمعیت بومی آلمان نیز با رشد کندی مواجه است و همین امر باعث افزایش جمعیت میانسال و مسن در این کشور شده است که از بازار کار خارج می شوند.

مهاجرت تحصیلی

مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان

بهترین روش برای مهاجرت به آلمان، مهاجرت تحصیلی است. با مهاجرت تحصیلی می توانید از مزایا و امکانات مختلفی که برای دانشجویان بین المللی فراهم می کنند، بهره مند شوید. در ادامه برخی از مزایای این نوع مهاجرت را با هم بررسی می کنیم.

تحصیل رایگان در اکثر دانشگاه‌های آلمان

تحصیل در آلمان در بسیاری از دانشگاه‌ ها به صورت رایگان است. این سیاست در دانشگاه ‌های دولتی برای دانشجویان بومی و بین ‌المللی از سال ۲۰۰۶ مورد اجرا قرار گرفت. با این حال، برخی از دانشگاه ‌ها و برنامه ‌های تحصیلی ممکن است شهریه محدودی را از دانشجویان غیر آلمانی درخواست کنند. دانشگاه های خصوصی نیز با پرداخت شهریه های مورد نظر خود، دانشجو می پذیرند.
در هر صورت، آلمان شرایط مطلوبی را برای تحصیل دانشجویان غیر آلمانی فراهم کرده است و همین امر باعث محبوبیت این کشور برای مهاجرت تحصیلی دانشجویان در سراسر دنیا شده است.

کیفیت بالای آموزش در آلمان

آلمان دارای سیستم آموزشی بسیار سطح بالایی است و همین امر باعث می شود که زمینه های تحقیق و پژوهش به راحتی در اختیار دانشجویان قرار گیرد. در دانشگاه‌ های آلمان، تمرکز بر تئوری و عملیاتی کردن دانش و مهارت ‌ها قرار دارد. این امر به دانشجویان امکان می ‌دهد که نه تنها مفاهیم تئوری را درک کنند، بلکه این مهارت ‌ها را در زمینه ‌های عملی و کاربردی نیز تجربه کنند. برنامه‌ های تحصیلی آلمان به طور کلی تاکید زیادی بر توسعه مهارت ‌های تحقیقاتی و تفکر نوآورانه قرار دارد.

امکان کار دانشجویی در آلمان

دانشجویان بین المللی، در کنار تحصیل و پژوهش های علمی، می توانند کار دانشجویی در آلمان نیز انجام دهند. در این مورد، مزایای مختلفی در اختیار دانشجویان داوطلب کار قرار می گیرد و از این طریق می توانند هزینه های زندگی روزمره خود را تامین کنند.

امکان اقامت پس از تحصیل در آلمان

یکی از جذابیت های تحصیل در آلمان، امکان اقامت پس از تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که در رشته های مختلف فارغ التحصیل شده اند، بر اساس توانایی ها و مهارت های خود می توانند در بخش های مختلف مشغول به کار شوند و از اقامت دائم کشور آلمان نیز بهره ببرند.

تحصیل در آلمان

نتیجه گیری

آلمان دارای قوانین و سیاست های جذابی برای پذیرش دانشجوی خارجی است که این امر باعث استقبال زیاد دانشجویان سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور شده است. با مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانید از مزایای تحصیل رایگان و فراهم بودن زمینه های علمی و پژوهشی مختلف بهره مند شوید. به همین دلیل می توانیم بگوییم که مهاجرت تحصیلی به آلمان آسان شده است. شما نیز در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، می توانید با مشاوران سایت آسیا نیوز در ارتباط باشید.

https://www.asianews.ir/u/dxv
اخبار مرتبط
در این مطلب از زبان نگار با هم بررسی می کنیم چطور ساده و سریع آلمانی یاد بگیریم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید