صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۵
کد خبر: 17956
گزارشگر: 464
۲۹۳
۰
۰
۱
یادداشت| مهدی کریمی تفرشی

سرمایه‌گذاری در کاهش هدررفت مواد غذایی

سرمایه‌گذاری در کاهش هدررفت مواد غذایی
ایران بدون‌‎شک یکی از بزرگترین قدرت‌های اقتصادی و کشاورزی در خاورمیانه و آسیای مرکزی است بر اساس گزارش سازمان جهانی غذا و خواربار (FAO)، ایران در ۱۲ مقوله از ۱۳ مقوله محصولات کشاورزی تولیدی در جهان، در فهرست ۴۰ کشور برتر قرار می‌گیرد.

به گزارش آسیانیوز؛ با این‌همه حدود ۳۵ درصد محصولات کشاورزی تولیدی در ایران به هدر می‌رود. این رقم معادل غذای ۱۵ میلیون نفر است.

دکتر مهدی کریمی تفرشی

همان‌طور که یادداشت پیشین هم اشاره شد، علاوه بر سرمایه‌گذاری در تأمین مواد غذایی و کشاورزی، باید در جهت کاهش هدررفت مواد غذایی هم سرمایه‌گذاری کرد، زیرا با صرف هزینه و زمان زیادی این مواد غذایی و محصولات کشاورزی تولید می‌شوند، ولی به دلیل سیاست‌گذاری‌های نادرست، این مواد غذایی هدر می‌رود و برای انسان‌های ساکن روی کره زمین مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

باید به این باور برسیم که ایران زمانی به سمت رشد و توسعه پایدار حرکت می کند که درد این مردم، رفاه اجتماعی آن‌ها، مشکلات معیشتی طبقات ضعیف و متوسط جامعه، وضعیت اشتغال و آسیب‌های اجتماعی و محیطی دغدغه تک‌تک ما به عنوان پرچم دار ان رشد و اعتلای این سرزمین قرار گیرد و این مهم تنها با شعار و سخنرانی و برگزاری همایش‌ها و جلسات محقق نمی‌شود.

کاش به خاطر داشته باشیم عملکرد امروز ما در قبال جامعه و محیط زیست ضامن امنیت، آرامش و زندگی سالم برای فرزندانمان است.

مهدی کریمی تفرشی
https://www.asianews.ir/u/dxD
اخبار مرتبط
برآوردهای فائو نشان می‌دهد هر روز به‌ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران به هدر می‌رود، یعنی سرانه هدررفت روزانه غذا در ایران ۱۳۴ کیلوکالری است سهم ایران از کل غذایی که هر سال در جهان به هدر می‌رود ۲.۷ درصد اعلام شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید