صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
کد خبر: 17977
گزارشگر: 306
۱۲۷
۰
۰
۲
دیدار رییس سازمان سینمایی با استاندار یزد مطرح شد

گفتمان سینما، نیاز اجتناب ناپذیر جامعه است/ضرورت اهتمام ملی در حوزه تولید آثارسینمایی

گفتمان سینما، نیاز اجتناب ناپذیر جامعه است/ضرورت اهتمام ملی در حوزه تولید آثارسینمایی
یزد - رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به استان یزد‌، پس از بازدید از زیرساخت‌های سینمایی شهریزد با استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد

آسیانیوز / یزد ؛ در این دیدار محمد خزاعی با اشاره به اینکه یزد ۲۷ امین استانی است که در راستای توسعه عدالت فرهنگی و شناخت میدانی مشکلات و چالش‌ها حضور پیدا کرده‌ام گفت: از ره آورد این سفرها اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه سینمای استانی شکل گرفته است. شکی نیست که گفتمان سینما به عنوان نیازی اجتناب ناپذیر اجتماعی در جهان امروز و زندگی شهری جدی‌تر شده است.

 

وی افزود: استان یزد از جمله استان‌های موفقی است که با کمک شخص استاندار و دستگاه‌های اجرایی و اداره‌کل ارشاد استان، جهش و رشد خوبی را سپری می‌کند و اهتمام شخص جنابعالی با نگاه جدی‌ای که به حوزه فرهنگ دارید جای تقدیر دارد.

 

در ادامه رئیس سازمان سینمایی با ارائه گزارشی از وضعیت سالن‌های سینما در کشور و نیازهای این حوزه، افق برنامه‌ها و ماموریت پیش رو سازمان سینمایی را تا پایان دولت سیزدهم تشریح کرد.

 

به گفته وی خیز بلند سازمان سینمایی با کمک بخش خصوصی، حوزه هنری و دستگاه‌های ذیربط فراتر از ۱۰۰۰ سالن تا پایان دولت سیزدهم است.

 

خزاعی با اشاره به رونق و گشایش‌های سینمایی، وضعیت روند تولید فیلم را مطلوب خواند و عنوان کرد: بی شک با منابع محدود حوزه سینما و نیاز کشور به تولید آثار فاخر و ماندگار در این حوزه، ضرورت نوعی اهتمام ملی در این زمینه احساس می‌شود.

 

وی اعطای مجوز تهیه‌کنندگی و کارگردانی اول، تجهیز دفاتر سینمای جوان، واگذاری برخی رویدادها به استان‌ها و اهتمام ویژه برای احیای سینمای بومی و استانی در راستای کشف استعداد و ناشناخته استان‌ها و شهرستان‌ها، تشکیل شورای عالی سینمای استان‌ها را از جمله اقدامات سازمان سینمایی در کنار توسعه زیرساخت معرفی کرد و ادامه داد: به منظور گسترش ظرفیت‌های تولید سینما و خلق آثار بزرگ، ضروری است با نگاه حمایتی دولت و وزارتخانه‌های مربوطه، صنایع بزرگ مشارکت جدی کنند و وارد حوزه فرهنگ و سینما شوند.

 

در ادامه مهران فاطمی استاندار یزد گفت: در دولت سیزدهم‌ با وجود فضاسازی‌ها، تنگ نظری‌ها و تبلیغات، امروز شخص وزیر پای هنر و هنرمند می‌ایستد و از منافع و ساحت هنر، سینما و موسیقی دفاع می‌کند.

 

وی افزود: دولت سیزدهم و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پای کار است و امور را به درستی پیش می‌برد.

 

فاطمی ادامه داد: رویدادهای استانی، ملی و بین‌المللی بسیاری در استان یزد محقق شده است .در حال حاضر استان یزد در حوزه زیرساخت از ظرفیت‌های خوبی برای توسعه برخوردار است و در این راستا ما کاملا همراه سازمان سینمایی هستیم. پیشنهاد بنده این است که با مشارکت استان و سازمان سینمایی فیلمی فاخر در استان یزد ساخته شود چرا که یزد از لحاظ محتوا، لهجه و جذابیت‌های تاریخی و توریستی مورد پسند و ذائقه مرد ایران است.

 

وی عنوان کرد: ما در صدد آن هستیم که استان یزد به مرکزی برای رویدادهای ملی و بین‌المللی تبدیل شود و در این زمینه زیرساخت آن با کمک بخش‌های خصوصی و منابع استانی در حال احداث و تکمیل است.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما از رویدادهای ملی استقبال می‌کنیم و در این راستااز آمادگی کامل برخورداریم و پای کار هستیم. همچنین شما ساختار شورای استانی سینما را ابلاغ کنید، ما این ابلاغ را عملیاتی کرده و از آن استقبال می‌کنیم.

 

وی فیلم‌های با محتوای قرانی و دفاع مقدس را جزو پرفروش‌ترین‌های سینمایی استان یزد دانست و گفت:جا دارد فیلم هایی با محتوای قیام عاشورا و سیدالشهدا, امامان و شخصیت‌های برجسته دینی تولید شود و در این زمینه باید کار‌های پر رنگی انجام دهیم و بخشی از این معافیت‌های مالیاتی را به این حوزه سمت و سو دهیم.

 

گفتنی است در این سفر محمدرضا سوقندی مدیر کل امور حقوقی، عملکرد استان‌ها و مجلس سازمان سینمایی، یزدان عشیری مشاور رئیس سازمان و مدیرکل روابط عمومی سازمان ، مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان و احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد رئیس سازمان سینمایی را همراهی کردند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

گفتمان سینما، نیاز اجتناب ناپذیر جامعه است/ضرورت اهتمام ملی در حوزه تولید آثارسینمایی  ، محمد خزاعی  رییس سازمان سینمایی ، مهران فاطمی استاندار یزد

https://www.asianews.ir/u/dxW
اخبار مرتبط
یزد - این سفر در راستای کلان برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه جامع سازمان سینمایی با رویکرد توسعه عدالت فرهنگی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی صورت می‌گیرد
یزد – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست جام رسانه « امید» از کلنگ زنی مجتمع بزرگ فرهنگ هنری در منطقه کاریزبوم یزد خبر داد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید