صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۶
کد خبر: 18056
گزارشگر: 306
۱۵۵
۰
۰
۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خبر داد

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن به میزبانی شهرستان مهریز

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن به میزبانی شهرستان مهریز
یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن به میزبانی شهرستان مهریز خواهیم بود

آسیانیوز / یزد ؛ « احسان عابدی » در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه این جشنواره امسال به صورت منطقه‌ای در مهریز برگزار می‌شود از ارسال آثار شاعران  تا پایان آذرماه برای دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد عنوان کرد :  شاعران استان های یزد، کرمان، فارس ، اصفهان و خراسان جنوبی می توانند آثار خود را تا پایان آذرماه برای این جشنواره ارسال کنند  

وی تصریح داشت : طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۶۰ رویداد در حوزه شعر و ادب در استان یزد با مسئولیت این اداره کل برگزار شده است.

عابدی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام جدی نسبت به حوزه فرهنگ دارد ازهمراهی و حمایت مدیران شهرستان مهریز قدردانی کرد و خاطر نشان کرد : بر آنیم تا با برگزاری کارگاه های استعدادیابی بویژه در شهرستان های کمتر برخوردار از جمله مروست و خاتم جریان سالم و جدیدی را در حوزه شعر استان فعال کنیم.

« محمد دهقان بنادکی» نیزدراین نشست ضمن دعوت از شاعران جهت شرکت در این جشنواره بیان داشت در رویداد منطقه ای شعر سرباز وطن سعی شده از ظرفیت های شهرستان استفاده شود.  

 

فرماندار شهرستان مهریز از رویدادهای مختلفی در ایام برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: برگزاری این رویدادها شاید بتواند بخش کوچکی از وظیفه ما را در قبال ایثارگری های شهدا جبران کند و امید آنکه شرمنده شهدا نشویم .

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا  در مهریز خاطرنشان کرد : سعی کردیم در طول سال هر هفته برنامه ای فرهنگی برای هنرمندان وهنردوستان شهرستان مهریز داشته باشیم .

« عالیه مهرابی » نیز در این نشست  اظهار داشت در این جشنواره به سه موضوع مکتب حاج قاسم، رویای حاج قاسم که در محور مقاومت و رویای بی اسرائیلی و همچنین شخصیت حضرت زهرا (س) پرداخته شده است .

مسئول هیئت داوران جشنواره منطقه ای شعر سرباز وطن مهریز گفت: در این جشنواره از ۸ رتبه برتر و همچنین ۵ رتبه قابل تقدیر تجلیل خواهد شد.

سید محمد امین بیدکی رییس شورای اسلامی شهر مهریز نیز در این نشست خواستار حضور گسترده شاعران در این جشنواره شد  و بیان داشت : گرامیداشت شهدا بر همه ما واجب است و برای این گرامیداشت استفاده از زبان هنری شعر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

حمید رضا زارع شهردار مهریز نیز در این نشست با اشاره به پیش بینی برنامه های جانبی از برگزاری کارگاه های تخصصی شعر دراین جشنواره و افتخار میزبانی ده روزه شرکت کنندگان و بازدید کنندگان خبر داد .

 

محمدرضا دهقان نیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز نیز در این نشست در پاسخ به یکی از خبرنگاران  گفت: بیش از ۶۰ شاعر در این شهرستان فعالیت دارند که در جشنواره استانی سال گذشته، بیش از ۴۰ شاعر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند و ۲ اثر نیز از شاعران مهریزی برتر شد.

گفتنی اینکه  مسئولین حاضر در این نشست به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند ودر پایان از پوستر جشنواره منطقه ای شعر سرباز وطن رونمایی شد.

سید محمد جواد عرفانفر

برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر سرباز وطن به میزبانی شهرستان مهریز ، احسان عابدی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، محمد دهقان بنادکی فرماندار شهرستان مهریز ، عالیه مهرابی مسئول هیئت داوران جشنواره منطقه ای شعر سرباز وطن مهریز ، سید محمد امین بیدکی رییس شورای اسلامی شهر مهریز

https://www.asianews.ir/u/dzh
اخبار مرتبط
یزد - تفاهم نامه ای بین استانداری یزد و سازمان امور سینمایی و سمعی ـ بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید
یزد - رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به استان یزد‌، پس از بازدید از زیرساخت‌های سینمایی شهریزد با استاندار یزد دیدار و گفتگو کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید