صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
کد خبر: 18117
گزارشگر: 464
۳۱۵
۰
۰
۰
گفت‌وگوی آسیا با مهندس محسن عظیمی، مدیر تولیدی سگال؛

تلاش می‌کنیم تا مردم همیشه بانشاط باشند

تلاش می‌کنیم تا مردم همیشه بانشاط باشند
هفتم تا دوازدهم آذرماه، شهر آفتاب میزبان دوازدهمین نمایشگاه صنعت تفریحات، سرگرمی و شهربازی بود.

به گزارش آسیانیوز؛ همایون فدایی ـ در حاشیه این نمایشگاه فرصتی دست داد تا به گفت‌وگو با مهندس محسن عظیمی، مدیر تولیدی سگال، تولیدکننده تجهیزات شهربازی بپردازیم. گفت‌وگویی که در ادامه می‌خوانید:

* به‌عنوان سوال نخست، کیفیت برگزاری این دوره نمایشگاه را چطور می‌بینید و نقاط قوت و ضعف‌اش چه بود؟

نسبت به ادوار گذشته، نمایشگاه امسال بسیار پربارتر بود و شرکت‌های ایرانی بسیار قوی‌تر ظاهر شدند. هرچند که با گذشت زمان، حضور خارجی‌ها کم‌رنگ‌تر شده است، اما این باعث شده تا شرکت‌های ایرانی به فکر بیفتند و محصولات خود را تقویت کنند. در کل در این دوره، بازخورد خوبی از نمایشگاه گرفتیم.

مهندس محسن عظیمی، مدیر تولیدی سگال، تولیدکننده تجهیزات شهربازی

* نقاط ضعف‌اش چه بود؟


از نقاط ضعف اگر بخواهم بگویم، نمی‌توان به‌صورت آیتمی و موردی نام برد، ولی به هر حال چون مجموعه صنف خاصی ندارد، در تاریخ برگزاری نمایشگاه اغلب عدم ناهماهنگی وجود دارد. در مورد جانمایی غرفه‌ها هم به نظرم پلان خاصی وجود نداشت و تنها بستگی به این داشت که چه شرکتی زودتر غرفه گرفته است و جانمایی طبق سلیقه افراد بود. به‌رغم این موارد جزئی، شرکت امتک که برگزارکننده نمایشگاه شهربازی بودند، بسیار فعال بودند و نمایشگاه در نهایت کیفیت برگزار شد. همان‌طور که در ابتدا گفتم بهتر از ادوار گذشته بود و در کل از سیستم برگزاری نمایشگاه بسیار راضی هستیم.

* چشم‌انداز صنعت شهربازی‌سازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی مرکز خرید در تهران خیلی کم بود، الان با رشد قارچ‌گونه مراکز خرید مواجه هستیم. یکی از نیازهای مراکز خرید، داشتن مراکز تفریحی است. به هر حال شهربازی هم یک آیتم محسوب می‌شود که هر مرکز خریدی خودش را ملزم می‌داند که در بحث شهربازی و نشاط کودکان اقدامی کرده و فضایی به آن اختصاص دهد. می‌توان گفت در حال حاضر نسبت به دهه‌های گذشته، این عرصه رشد خیره‌کننده‌ای داشته است. به‌خاطر همین است که نمایشگاه هر سال گسترده‌تر می‌شود. با توجه به یکی دو سالی که کرونا بود و برگزاری نمایشگاه با مشکل روبه‌رو شد، ولی امسال شاهد این بودیم که شرکت‌های مختلف حضور داشتند و شکوفایی این صنعت را نشان دادند. به نظرم آینده این صنعت در کشور ما خیلی روشن و امیدبخش است. به‌رغم آینده روشن بازار داخلی، ما نیم‌نگاهی هم به کشورهای دیگر داریم، چرا که توانایی این را داریم که بتوانیم محصولات‌مان را به دیگر کشورها صادر کنیم.

* اگر ممکن است از سابقه فعالیت‌تان در این عرصه بگویید و از اهدافی که مدنظر داشته و دارید؟

بنده از سن ۲۱، ۲۲سالگی وارد صنعت شهربازی شدم و در سمت اپراتوری شهربازی اشتغال داشتم. بعد از چند سال کار، تصمیم گرفتم برای خودم کار کنم و برای دیگران مجموعه راه‌اندازی کردم. کم‌کم به فکر افتادم که برای خودم هم شروع به‌کار کنم و از مجموعه‌ای کوچک آغاز کردم و کم‌کم مجموعه‌ام گسترده‌تر شد. در حال حاضر در شهر تهران دو شهربازی دارم. از طرف دیگر در سال ۱۳۹۹ بود که به فکر تولید افتادیم و بحث تولید را شروع کردیم. این‌که خودم اپراتور بودم و نیازهای مشتریان را به‌صورت دیداری حس کرده بودم و می‌دانستم جای چه چیزهایی در شهربازی خالی است، در شناخت من از این عرصه و موفقیت در تولید محصولاتی باکیفیت، بسیار موثر بود.

مسئله‌ دیگری که به آن توجه کردم، این واقعیت بود که بسیاری به‌خاطر هزینه‌های بالا نمی‌توانستند وارد این عرصه شوند. این مسئله در کنار تجربیات گذشته‌ام باعث شد تا به ایده‌هایی جدید با مطالعه و جمع‌آوری داکیومنت‌های مختلف برسم و در جهتی تلاش کنم تا مردم بتوانند شهربازی‌های ارزان داشته باشند و از آن‌ درآمدزایی کنند. در همین راستا از سال ۹۹ساخت محصولات شهر مشاغل کودک را که با سیستم مکانیکی کار می‌کند و کلیه کارهای مربوط به دکور شهربازی‌ها، ساخت غرفه‌های مختلف و... را در دستور کارمان قرار دادیم.

* به‌عنوان سخن پایانی اگر مطلبی هست بفرمایید؟

آرزوی من این است که در کشور ما مردم در صحت و سلامت باشند و همیشه همه را خوشحال ببینم. این بزرگترین رویای من است، که امیدوارم روزی تحقق پیدا کند. در پایان از همه دوستانم که در کنار آنان و به‌واسطه تلاش‌های‌شان، این کارخانه سرپا ایستاده است، تشکر می‌کنم. همچمین از روزنامه اقتصادی آسیا که همواره حامی فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بوده است، سپاسگزارم.

عکس: خدیجه جعفری

همایون فدایی
https://www.asianews.ir/u/dAe
اخبار مرتبط
این هشتمین سال است که ما در نمایشگاه صنعت تفریحات، شهربازی و سرگرمی به‌عنوان تولیدکننده داخلی و تولیدکننده دستگاه‌‌های شهربازی سرپوشیده شرکت می‌‌کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید