صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
کد خبر: 18131
گزارشگر: 2
۳۴۱
۰
۰
۲
سنگ‌های ساختمانی

خرید و فروش انواع سنگ با صنایع سنگ میرزایی

خرید و فروش انواع سنگ با صنایع سنگ میرزایی
امروزه در صنعت ساخت و ساز از سنگ‌های ساختمانی به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارند، استفاده‌های زیادی می‌شود. از اینرو خرید سنگ با کیفیت و مناسب برای هر ساختمان مسئله بسیار مهمی است که باید با دقت و بررسی انجام شود. برای این مورد لازم است تا کاربری سنگ، شرایط محیطی و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

امروزه در صنعت ساخت و ساز از سنگ‌های ساختمانی به دلیل ویژگی‌ها و مزایایی که دارند، استفاده‌های زیادی می‌شود. از اینرو خرید سنگ با کیفیت و مناسب برای هر ساختمان مسئله بسیار مهمی است که باید با دقت و بررسی انجام شود. برای این مورد لازم است تا کاربری سنگ، شرایط محیطی و بسیاری از موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهیم.

چه سنگی برای ساختمان خود بخریم ؟

سنگ‌های ساختمانی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و ما باید دقت داشته باشیم تا برای قسمت‌های مختلف ساختمان خود با توجه به کاربری سنگ، بودجه‌ای که برای سنگ‌کاری در نظر گرفته‌ایم و همچنین معماری سازه، سنگ مناسب را انتخاب کنیم و سپس خرید سنگ را انجام دهیم. در ادامه با ما همراه باشید تا موارد ذکر شده را مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه با توجه به کاربری سنگ مناسب ترین گزینه را انتخاب کنیم ؟

هر سنگی جهت کار در بخش‌های خاصی از ساختمان مناسب است. از اینرو لازم است بررسی کنیم که چه نوع سنگی برای هر بخش از ساختمان مناسب است ؟

سنگ های مناسب جهت کار در نمای خارجی ساختمان به عنوان سنگ نما

اگر قصد سنگ‌کاری برای نمای خارجی ساختمان را داریم، سنگ تراورتن بهترین و مناسب‌ترین گزینه جهت کار به عنوان سنگ نما است. از اینرو ما پیشنهاد می‌کنیم که سنگ مناسب خود را در خانواده تراورتن‌ها نظیر سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن طرق، سنگ تراورتن تکاب و سایر سنگ‌های تراورتن دیگر انتخاب کنید. لازم به ذکر است هنگام خرید سنگ تراورتن باید به کیفیت فراوری سنگ، میزان تخلخل، گونیا بودن گوشه‌های سنگ، یکدست بودن سنگ و رنگ سنگ توجه کنیم. چرا که تمامی این موارد در قیمت سنگ تراورتن هنگام خرید، تاثیر گذار است. پس حتما مراقب باشید که از جاهای معتبر خرید سنگ خود را انجام دهید.

سنگ های مناسب جهت کار در نمای داخلی ساختمان

در نمای داخلی ساختمان قسمت‌های مختلفی وجود. آشپز خانه، دیوارهای داخلی و همچنین راه‌پله و دیوارهای راه‌پله به همراه قسمت هایی که در داخل ساختمان جنبه عناصر دکوراتیوی دارند، تماماً قسمت‌هایی از ساختمان هستند که بهترین متریال برای ساخت نمای این قسمت‌ها، سنگ‌های ساختمانی می‌باشند.

هنگام خرید سنگ دیوارهای داخلی ساختمان، کدام سنگ را انتخاب کنیم ؟

دیوارهای داخلی ساختمان می‌تواند شامل دیوارهای پارکینگ، راه‌پله و دیوارهای داخلی اتاق‌ها و سالن باشد.
اگر قصد خرید سنگ برای دیوارهای پارکینگ و راه‌پله را دارید، پیشنهاد ما به شما سنگ‌های تراورتن و مرمریت است. به عنوان مثال از سنگ های تراورتن دره بخاری و تراورتن عباس آباد در دیوارهای داخلی ساختمان‌های لوکس و از سنگ‌های تراورتن طرق، تراورتن دهشیر و تراورتن‌های استان یزد در دیوارهای داخلی ساختمان ها با بودجه اقتصادی تر استفاده می‌شود.‌ همچنین سنگ های مرمریت نظیر مرمریت آباده، مرمریت پرشین لته و ... می‌توانند در دیوارهای داخلی ساختمان‌ها بسیار کاربردی و مناسب باشند.
اگر قصد خرید سنگ برای دیوارهای داخلی سالن و اتاق‌ها را دارید، ما یه شما استفاده از سنگ های مرمریت با کیفیت در سایز اسلب را پیشنهاد می‌کنیم.

هنگام خرید سنگ برای پله، کدام سنگ را انتخاب کنیم ؟

هنگام خرید سنگ برای پله‌های ساختمان باید به این نکته توجه کنیم که بهترین و مناسبترین سنگ برای پله، سنگ مرمریت و سنگ گرانیت می‌باشد به اینصورت که اگر پله در مکان پر ترددی باشد بهتر است از سنگ گرانیت بدلیل استحکام بالاتر استفاده کرد و در غیر اینصورت بهتر است از سنگ مرمریت به دلیل جذابیت و زیبایی بالاتر استفاده کنیم.

هنگام خرید سنگ برای سرویس بهداشتی و حمام، کدام سنگ را انتخاب کنیم ؟

هنگام خرید سنگ برای سرویس بهداشتی و حمام باید به این نکته توجه کنیم که سنگ‌های مرمریت می‌توانند جذابیت بسیار زیادی را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال استفاده از سنگ مرمریت نجف آباد در سرویس‌های بهداشتی می‌تواند یک تم تیره و جذاب ایجاد کند که امروزه بسیاری از هتل‌ها از این نوع تم زیبا استفاده می‌کنند و یا با سنگ‌های مرمریت آباده می‌توان تم‌های روشن و بسیار جذابی را در سرویس‌های بهداشتی و سنگ‌های روشویی استفاده کرد.

هنگام خرید سنگ به چه نکاتی توجه کنیم ؟

علاوه بر توجه به کاربری سنگ که تا این قسمت از این نوشته آن را کاملاً برای شما شرح دادیم، لازم است تا هنگام خرید سنگ به موارد زیر هم توجه داشته باشیم تا بتوانیم یکی از بهترین و مناسبترین انتخاب‌ها را داشته باشیم.

سنگ نما

۱- خرید از سنگ‌بری‌ها و نمایشگاه‌های معتبر سنگ

سنگ‌های ساختمانی اگر با کیفیت بالا فراوری شوند، زیبایی و طول عمر بالاتری خواهند داشت. مفتخریم اعلام کنیم که ما در صنایع سنگ میرزایی به لطف داشتن تجهیزات و دستگاه‌های بروز و همچنین استفاده از متریال با کیفیت، سنگ‌های ساختمانی را با کیفیت‌های بسیار بالا فراوری می‌کنیم و همچنین با توجه به در انحصار داشتن بسیاری از معادن سنگ نظیر سنگ تراوراتن طرق، تراورتن دهشیر، تراورتن ایساتیس و ... می‌توانیم با کیفیت ترین سنگ‌های ساختمانی را با نازل‌ترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان عزیز قرار دهیم.

۲- توجه به مشخصات سنگ

موارد دیگری نظیر توجه به مشخصات سنگ نظیر معدنی که کوپ سنگ از آن استخراج شده است، ویژگی‌های مکانیکی، استحکام سنگ، مقاومتی که سنگ دارد و طرح و نقش سطح سنگ، همگی مواردی هستند که علاوه بر تاثیر گذاشتن در قیمت سنگ، باید اصولی آنالیز و بررسی شوند.
خبر خوبی که برای شما داریم آن است که ما در صنایع سنگ میرزایی به واسطه کارشناسان با تجربه و کارکشته، از لحظه خرید سنگ تا زمان دریافت سنگ ساختمانی مورد نظرتان شما را همراهی خواهیم کرد و به شما راهنمایی و مشورت‌های لازم را خواهیم داد تا شما بتوانید بهترین و مناسبترین گزینه مدنظر خود را انتخاب کنید.

۳- مشاهده و بررسی پروژه‌های کار شده با سنگی که قصد خرید آن را داریم

مشاهده و بررسی پروژه‌های انجام شده و همچنین مشاهده نتیجه سنگ‌کاری نهایی با سنگی که برای خرید در نظر گرفته‌ایم به ما کمک بسیار زیادی می‌کند. چرا که با انجام این‌کار می‌توانیم کاملاً از زیبایی و مقاومتی که یک سنگ ساختمانی می‌تواند برای ما داشته باشد، اطمینان حاصل کنیم. از این رو از شما دعوت می‌کنیم تا حتماً پروژه‌های انجام شده با سنگ مورد نظرتان را بررسی کنید.

۴- قیمت سنگ ساختمانی

طبیعتاً هرچقدر بودجه و هزینه بیشتری را برای خرید سنگ ساختمانی در نظر بگیریم، سنگ بهتر و با کیفیت‌تری را خواهیم داشت. اما باید تلاش کنیم تا بتوانیم با بودجه‌ای که داریم بهترین گزینه را انتخاب کنیم. از اینرو لازم است تا عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ ساختمانی را بشناسیم. در زیر مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت سنگ ساختمانی برای شما آورده شده است.

  1. نوع سنگ
  2. معدنی که سنگ از آنجا استخراج شده است
  3. کیفیت فراوری سنگ
  4. نوع فراوری سنگ
  5. ابعاد سنگ
  6. طرح و نقش سنگ
  7. رنگ سنگ
  8. میزان یکدست بودن سنگ
  9. سالم بودن و بدون ترک بودن سنگ
  10. گونیا بودن گوشه های سنگ
  11. لب‌پر نبودن سنگ
  12. میزان تخلخل سنگ
  13. موجودی سنگ در متراژ مورد نظر

پس از خرید سنگ به چه نکاتی توجه کنیم ؟

نکات بسیار مهمی وجود دارد که رعایت آن‌ها پس از خرید سنگ ساختمانی الزامی است. این نکات عبارتند از:

۱- بارگیری صحیح و اصولی سنگ

بارگیری سنگ

باید دقت داشته‌باشید که پس از خرید سنگ مورد نطرتان، آن سنگ باید توسط سنگ‌بری یا نمایشگاه سنگ به صورت کاملاً اصولی و با دقت بالا بارگیری شود. این کار باید به گونه‌ای انجام شود که سنگ خریداری شده بدون ترک و لب‌پریدگی به مقصد برسد. همچنین لازم است رعایت کنیم که سنگ را توسط وسیله نقلیه مناسب، باتوجه به میزان بار حمل کنیم.

۲- استفاده از استادکارهای حرفه‌ای و با تجربه

استفاده از یک استادکار ماهر و با تجربه به ما کمک می‌کند تا فرایند نصب سنگ به صورت کاملاً صحیح و اصولی انجام شود که علاوه بر زیبایی بیشتر، مقاومت بالاتر سنگ را نیز در پی خواهد داشت.

۳- رعایت اصول نگهداری

مراقبت، تمیزکاری و نگهداری از سنگ های ساختمانی، با توجه به نوع سنگ ساختمانی به شکل‌های متفاوت انجام می‌شود. از اینرو لازم است تا با رعایت أصول نگهداری هر سنگ، به افزایش طول عمر سنگ‌کاری انجام شده کمک کنیم.

از اینکه در این نوشته با ما همراه بودید از شما بینهایت سپاس‌گزاریم.
با آرزوی بهترین‌ها برای شما

https://www.asianews.ir/u/dAs
اخبار مرتبط
در این مقاله قصد داریم در مورد حفظ و نگهداری سنگ سطح و کف، با استفاده از موادی مانند نانو و اپوکسی که امروزه به کفسابی نانو و کفسابی اپوکسی نیز معروف شده است صحبت کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید