صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۴
کد خبر: 18173
گزارشگر: 464
۲۸۵
۰
۰
۱
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت در صنعت نفت و گاز

ضرورت برنامه‌ریزی بلندمدت در صنعت نفت و گاز
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با حضور در دانشگاه صنعت نفت آبادان با اشاره به حجم ذخایر اثبات‌شده نفت و گاز ایران‌ گفت: «باید برای ۱۰۰ سال آینده در صنایع نفت و گاز کشور برنامه داشته باشیم.

به گزارش آسیانیوز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در حاشیه بازدید از دانشگاه صنعت نفت آبادان با حضور در یکی از کلاس‌های درس ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این دانشگاه و قرار گرفتن در میان دانشجویان با بیان اینکه اقتدار انسان با علم توسعه می‌یابد، افزود: «اقتدار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور با علم محقق می‌شود که مقام معظم‌ رهبری نیز بارها بر آن تأکید کرده‌اند. صنعت نفت کشور در یک دهه اخیر فصلی نو را طی مسیر کرده است و افرادی که در گذشته در این دانشگاه تحصیل کردند، اکنون صنایع نفت و گاز کشور را اداره می‌کنند.»

خجسته‌مهر با اشاره به حجم ذخایر نفت و گاز ایران تا ۱۰۰ سال آینده، گفت: «باید در صنعت نفت و گاز کشور برای ۱۰۰ ساله آینده برنامه داشته باشیم، صنعت نفت پویا و اداره آن نیازمند دانشگاه‌های ممتاز در سطح علم و فناوری‌های روزآمد است.» وی همچنین از اماکن مختلف دانشگاه صنعت نفت آبادان از جمله کتابخانه تخصصی صنعت نفت، آزمایشگاه‌های دانشکده و بعضی از کلاس‌های درس این مجموعه آموزشی بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جریان این بازدید بر اهمیت دانش و آموزش در صنعت نفت تأکید کرد و به دانشجویان توصیه‌ای برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی داد. خجسته‌مهر همچنین بر ضرورت تلاش برای ایجاد زمینه‌های مناسب به‌منظور دسترسی به منابع دانشی و توسعه مهارت‌های دانشجویان تأکید کرد. وی در گفت‌وگو با مسئولان کتابخانه، نیاز به تلاش‌های بیشتر برای مقاوم‌سازی و توسعه کتابخانه را اشاره کرد.

گفتنی است در حاشیه حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طی نشست هیئت ‌رئیسه دانشگاه صنعت نفت آبادان، تفاهم‌نامه انجام خدمات فنی، پژوهشی، آزمایشگاهی و آموزشی بین شرکت نفت و گاز اروندان و دانشگاه صنعت نفت امضا شد.

https://www.asianews.ir/u/dBa
اخبار مرتبط
اقتصاد ایران بشدت به نفت و صادرات نفتی و جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز واردات و صادرات وابسته است، ولی نکته حائز اهمیت این است که وابستگی اقتصاد ایران به نفت می تواند باعث تکان های اقتصادی شدید و منفی شدن رشد اقتصاد ایران در سال های آینده شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید