صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۰
کد خبر: 18217
گزارشگر: 464
۲۳۳
۰
۰
۱
رییس سازمان هواپیمایی خبر داد:

آغاز مذاکرات پرواز‌های تهران- ریاض، طی هفته آینده

آغاز مذاکرات پرواز‌های تهران- ریاض، طی هفته آینده
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: درخصوص راه‌اندازی پرواز‌ های مستقیم تهران به ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پرواز‌ های برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پرواز‌ ها می‌توانند بین شهر‌های مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

به گزارش آسیانیوز، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز مذاکرات رسمی برای پرواز‌های تهران- ریاض، طی هفته آینده، خبر داد.

 محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی، درباره مذاکرات با مقامات سازمان هواپیمایی عربستان در حاشیه اجلاس ایکائو در این کشور به منظور گسترش همکاری‌های حمل و نقل هوایی و برقراری پرواز‌های مستقیم تهران- ریاض و پرواز‌های غیر حج اظهار داشت: همراه با سفیر ایران در ریاض با رییس سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و معاونان وی جلسات متعدد مشترک برگزار شد و درباره موضوعات مشترک بین ایران و عربستان، به روز شدن توافقات، افزایش تعداد پرواز‌ها به ویژه پرواز‌های تمتع و عمره و پرواز‌های برنامه‌ای مذاکرات مفصلی بین طرفین انجام و تیمی از نمایندگان دو کشور برای پیگیری این موضوعات و به روز شدن توافقات معرفی شدند.
 
وی ادامه داد: به موازات این پیگیری‌ها برقراری پرواز‌های عمره را آغاز می‌کنیم. پرواز‌های عمره بعد از سال ۹۳ از سر گرفته می‌شوند و با هماهنگی با طرف عربستانی برنامه این است که امسال پرواز‌های عمره برقرار شود و شرکت‌های معتبر برای برقراری این پرواز‌ها را به طرف مقابل معرفی کرده‌ایم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره توافقات برای راه‌اندازی پرواز‌های ریاض گفت: در خصوص راه‌اندازی پرواز‌های مستقیم ریاض هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان این پرواز‌های برنامه‌ای را راه‌اندازی کرد و این پرواز‌ها می‌توانند بین شهر‌های مختلف ایران و عربستان برقرار شوند.

قرار بر این شد که در کارگروه بین نمایندگان معرفی شده بین دو طرف، مذاکرات نهایی انجام شود و این کارگروه تخصصی از هفته آینده کار خود را آغاز خواهد کرد، اما تا به امروز عربستان و ایران مانع، محدودیت یا شرطی برای برقراری پرواز‌های غیر حج مطرح نکرده‌اند.

محمدی‌بخش با اشاره به بررسی بازار پرواز‌های غیرحج ایران و عربستان و میزان تقاضا برای سفر‌های هوایی به ایران از عربستان افزود: قرار بر این سات که تمام درخواست‌ها در کارگروه تخصصی مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد و پس از بررسی‌ها می‌توان درباره حجم تقاضا صحبت کرد.

ایلنا
https://www.asianews.ir/u/dBS
اخبار مرتبط
ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری هوشمند و جادویی را اجرا می کند که ساکنان این شهر در عرض پنج دقیقه به همه خدمات مورد نظرشان می رسند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید