صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۹
کد خبر: 18237
گزارشگر: 464
۲۷۴
۰
۰
۱
۲۰ آذر ۱۴۰۲

امروز دوشنبه؛ پیش بینی بورس

امروز دوشنبه؛ پیش بینی بورس
در دقایق اولیه بازار، عرضه‌ها در حجم و ارزش بالاتری صورت می‌گرفت. رفته رفته اما در نیمه دوم بازار خریداران قدرت گرفتند و در پایان تعداد نمادهای منفی و مثبت بازار برابر شدند.



به گزارش آسیانیوز،
نماگرهای بورس تهران، با تغییر مسیر از منفی به مثبت روز متعادلی را در پایان معاملات دومین روز هفته پشت سر گذاشتند. افت ارزش معاملات در روز یکشنبه نیز، از کاهش هیجان بازار و انتظار منطقی برای انتشار اخبار تازه در رابطه با فرآیند تجدید ارزیابی شرکت‌ها حکایت دارد.

 در پایان معاملات دومین رو هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشدی ناچیز معادل ۱۰۸.۰۵ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۱۶۱ هزار و ۷۴ واحدی باقی ماند.

بدون تغییر ماندن ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی بهتری را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد 0.24 درصدی (معادل هزار و ۷۸۸ واحد)، تا پله ۷۴۶ هزار واحدی پیش رفت.

شاخص‌ کل فرابورس که منعکس‌‌کننده سطح عمومی قیمت‌ سهام شرکت‌های حاضر در فرابورس است نیز با رشد ۰.۲۴ درصدی معادل ۶۳.۸۷ واحد از ارتفاع این شاخص، در افق ۲۶ هزار و ۲۹۴ واحدی قرار گرفت.

بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز یکشنبه، پنج هزار و۴۲۵ میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دومین روز هفته را هم ۸.۲ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چرا که ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، خبر از خروج ۱۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس دوشنبه

جریان معاملات بورس تهران در روز یکشنبه کاملا مطابق انتظار رفتار کرد. در دقایق اولیه بازار، عرضه‌ها در حجم و ارزش بالاتری صورت می‌گرفت. رفته رفته اما در نیمه دوم بازار خریداران قدرت گرفتند و در پایان تعداد نمادهای منفی و مثبت بازار برابر شدند.

شرایط تعادلی بازار سهام طی دادوستدهای روز یکشنبه، نمود انتظار بازار برای شناسایی محرک بعدی است. طی دو هفته اخیر، زمزمه‌های مرتبط با تجدید ارزیابی شرکت‌ها و اقداماتی که در برخی از شرکت‌ها نظیر هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه و شایعات کاهش دوره پنج ساله خودرویی‌ها به سه سال دیده می‌شد، باعث شارژ بیش از 140 هزار واحدی نماگر اصلی تالار شیشه‌ای شده بود.

در حال حاضر اما بازار منتظر مشخص شدن جزئیات و چگونگی فرآیند افزایش سرمایه شرکت‌ها از طریق تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. در این بین به نظر می‌رسد بازار اصلاح خود را به صورت زمانی انجام دهد تا محرک جدیدی به بازار تزریق شود و موجب استارت دوباره رشد نماگرهای سهامی شود.

در راستای پیش بینی بورس دوشنبه، انتظار می‌رود بازار متعادل رو به مثبت باشد اما تغییرات شاخص کل مانند روزهای طوفانی هفته گذشته نخواهد بود.

https://www.asianews.ir/u/dCb
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاران هوشمند حتی در دل تورم و رکود و بحران به دنبال فرصت سرمایه‌گذاری می‌گردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید