صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۰
کد خبر: 18273
گزارشگر: 2
۱۶۶
۰
۰
۲
کیفیت ورق گالوانیزه

بررسی انواع ضخامت ورق گالوانیزه (۲، ۲.۵ و ...) + کدام یک برای پروژه شما بهتر است؟

بررسی انواع ضخامت ورق گالوانیزه (۲، ۲.۵ و ...) + کدام یک برای پروژه شما بهتر است؟
معمولا ورق‌های گالوانیزه در ضخامت‌هایی از ۰/۲۵ میلی‌متر تا ۲/۵ میلی‌متر تولید می‌شوند و این بازه ضخامت باید حتما رعایت شود تا کیفیت محصول حفظ شود. با توجه به تنوع در ضخامت و ابعاد این قطعات، وزن آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. زیاد بودن ضخامت ورق گالوانیزه باعث شکنندگی آن شده، در حالی که ضخامت کمتر باعث افت کیفیت ورق و حتی از بین رفتن قابلیت خم شدن آن خواهد شد. علاوه بر ضخامت کل ورق، کوتینگ ورق نیز در دسته‌بندی این محصول اهمیت دارد. کوتینگ ورق به میزان لایه پوشش فلز روی سطح ورق اشاره دارد. کوتینگ بر حسب گرم بر متر مربع بیان می‌شود.

این قطعات با مقادیر مختلف کوتینگ که معمولا بین ۸۰ تا ۱۵۰ گرم بر متر مربع است، با ضخامت‌های مختلف تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بررسی انواع ضخامت ورق‌های گالوانیزه

همانطور که در بالا ذکر شد، این قطعات از لحاظ ضخامت با یکدیگر متفاوت بوده و به همین دلیل در صنایع مختلف به کار گرفته می‌شوند.

بررسی ورق گالوانیزه

  • ضخامت ۱/۵ میل

ورق گالوانیزه با ابعاد ۱/۵ میلی‌متر ضخامت و ۱۰۰۰ میلی‌متر عرض، در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، کانال‌سازی، ساخت سقف‌های شیروانی و هر جایی که نیاز به ورقی مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ضخامت ۲ میل

یکی از انواع این قطعات، ورق گالوانیزه با ضخامت ۲  و عرض ۱۲۵ میلی‌متر است. این ورق دارای ابعاد ۱۲۵x۲۵۰ میلی‌متر بوده و به دو دسته ورق‌های آهنی گالوانیزه که ورق آهنی با پوشش روی هستند و ورق‌های فولادی گالوانیزه که ورق فولادی با پوشش روی هستند، تقسیم می‌شوند.این ورق‌ها در صنایع مختلفی مانند خودروسازی و ساخت سقف‌های شیروانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • ضخامت ۲/۵ میل

ورق گالوانیزه با ضخامت ۲/۵ و عرض ۱۲۵۰ میلی‌متر در صنایع مختلفی مانند ساختمان سازی، کانال سازی و ساخت تجهیزات منزل، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید برای برخی از شما سوال باشد که کیفیت این نوع ورق‌ها را چگونه باید تشخیص داد. در ادامه توجه شما را به این موضوع جلب می‌کنیم.

چگونه می‌توان کیفیت و اصالت ورق‌های گالوانیزه را تشخیص داد؟

تشخیص میزان کیفیت ورق‌های فولادی کار دشواری است و به همین دلیل بسیاری از افراد قادر به تشخیص مرغوبیت آن نبوده و در این زمینه با مشکلاتی روبرو خواهند شد. برای خرید این قطعات لازم است تا به سطح آن توجه کنید. وجود لکه‌های سیاه بر روی سطح ورق‌ها که به دلیل جوشکاری ایجاد می‌شوند، نشانگر کیفیت پایین آن‌ها است. علاوه بر لکه‌های سیاه، وجود لکه‌های سفید یا زرد نیز نشانه مشکلات ظاهری این محصول بوده و نباید در سطح ورق دیده شوند.

استفاده از این نوع ورق‌ها باعث بهره‌وری بالا و ایجاد مزیت‌های فراوان در سازه‌ها خواهد شد. از جمله مزایای این کالا در کنار خصوصیات ضد زنگ و مقاومت در برابر خوردگی، می توان به قیمت ورق گالوانیزه اشاره کرد که بسیار مناسب است.

کدام نوع از ورق‌‌های گالوانیزه می‌تواند برای پروژه ما مناسب باشد؟

کیفیت و اصالت ورق‌های گالوانیزه

پاسخ این پرسش چندان کار راحتی نبوده، چرا که ما پیش‌تر بیان کردیم که ضخامت این ورق‌ها متفاوت از یک‌دیگر بوده و به دلیل همین اختلاف ابعادی نیز، تفاوت قیمت داشته و کاربردهای مختلفی در صنایع گوناگون دارند.

بهترین روش برای انتخاب مناسب، توجه به نیازهای خاص پروژه است. در بالا به برخی از کاربردها و ضخامت‌های این قطعات پرداخته‌ایم و شما می‌توانید مطابق آن‌ها محصول مورد نیاز برای پروژه خود را خریداری کنید.

https://www.asianews.ir/u/dCM
اخبار مرتبط
ورق‌های گالوانیزه نقش بسیار مهمی در صنایع دارند و در هر صنعتی که از فولاد و آهن استفاده می‌شود، استفاده از این ورق‌ها بسیار رایج است. این محصول در انواع مختلف با ویژگی‌ها و کاربردهای متنوعی تولید می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها مقاومت بالا در برابر خوردگی است. این مقاومت بالا به دلیل فرایند گالوانیزه کردن ورق‌های فولادی در کارخانه‌های تولیدکننده ورق به وجود می‌آید. با این حال، به دلیل تأثیر عوامل مختلف، کیفیت این نوع ورق‌های تولیدی ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، برای اطمینان از بهترین و با کیفیت‌ترین محصول مورد نظر، انتخاب و توجه به بهترین کارخانه‌های تولید کننده بسیار مهم است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید