صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
کد خبر: 18283
گزارشگر: 464
۵۲۴
۰
۰
۱
اظهارات جنجالی نماینده مجلس

یارانه واقعی ۲ الی ۳ میلیون تومان است!

یارانه واقعی ۲ الی ۳ میلیون تومان است!
باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر ۲ الی ۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم.

به گزارش آسیانیوز؛  رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد که محمد باقری نماینده بناب در مجلس در مخالفت با این لایحه، گفت: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با ۴۰ درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی ۲۴ درصد کاهش یافته است؛ این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه‌ها است.

وی افزود: این یعنی تمام فشاری که بر تولید و اصناف در سال ۱۴۰۲ وارد شد، در سال آینده ۴۰ درصد دیگر افزایش پیدا می‌کند یعنی اگر در سال ۱۴۰۲، ۶۰ میلیون تومان مالیات می‌داد سال آینده باید ۱۰۰ میلیون تومان مالیات بدهد، یا اگر واحد تولیدی یک میلیارد تومان مالیات داده سال آینده باید یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کند.

----------------------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید

توزیع کوپن یا «کالابرگ الکترونیک» در همه شهرها+جزئیات و نحوه دریافت یارانه نقدی

----------------------------------------

 
نماینده بناب در مجلس با اشاره به افزایش پایه مالیاتی در بودجه سال ۱۴۰۳، ادامه داد: مجلس مصوب کرده که پایه‌های مالیاتی به چه میزان افزایش پیدا کند و این افزایش ۴۰درصدی که در بودجه۱۴۰۳ آمده باید مشخص شود از کدام بخش گرفته خواهد شد.

باقری ادامه داد: ۷۵۰ هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها دیده شده است که مشخص نیست از کدام منابع تأمین خواهد شد؛ متأسفانه عدم شفاف‌سازی در این حوزه نگرانی‌هایی را به وجود آورده که مشخص نیست این ۷۵۰ میلیارد تومان قرار است از کجا تأمین و در کجا هزینه شود و دولت باید به صورت مشخص منابع و مصارف را معلوم کند.

وی با اینکه نکته مهم بعدی کسری هدفمندی یارانه‌ها است، اضافه کرد: در شرایطی که منابع مشخص نباشد با کسری مواجه خواهیم شد و عملاً منجر به تعطیلی پروژه‌های عمرانی و تورم می‌شود.

باقری با اشاره به موضوع پرداخت یارانه به مردم، گفت: با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌شود یارانه به مردم پرداخت کرد، اگر می‌خواهیم یارانه واقعی به مردم بدهیم باید بالغ بر ۲ الی۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت کنیم.

تسنیم
https://www.asianews.ir/u/dCV
اخبار مرتبط
برخی بانوان به دلایل مختلف و یا بدسرپرست بودن تمایل دارند که یارانه خود را از همسرشان جدا کنند؛ همچنین زنان طلاق گرفته نیز تحت شرایطی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید