صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۵
کد خبر: 18286
گزارشگر: 2
۷۱۳۳
۱
۳
۶
سقف گالوانیزه

نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه

نحوه اجرای سقف شیروانی با ورق گالوانیزه
سقف شیروانی یکی از مهمترین و حساس‌ترین مراحل در پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌رود. اجرای این بخش از سازه و مراحل آن، نیازمند دقت و تخصص بالایی است. ورق‌های گالوانیزه به عنوان ماده‌ای پرکاربرد برای ساخت سقف‌های شیبدار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از یک سو این ورق‌ها به دلیل هزینه‌ به صرفه‌ای که دارند، در بین مجریان ساخت‌و‌ساز از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند؛ از سوی دیگر این قطعات دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییرات دما بوده و در مناطق پربارش، برای ساخت سقف‌های شیروانی بسیار مناسب هستند.

قبل از نصب شیروانی با ورق گالوانیزه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای نصب این نوع سقف فلزی نیاز به تخصص و تجربه کافی داشته و قبل از هرگونه اقدامی، باید با روش‌ها و فنون آهن‌کشی آشنا باشید. نصب شیروانی فلزی با این ورق‌ها یک فرآیند چند مرحله‌ای است که در ادامه به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.
قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که زیرساخت سقف ممکن است از جنس فلز، چوب یا پروفیل باشد و با در نظر گرفتن این زیرساخت‌ها می‌توانید به نصب سقف با استفاده از ورق گالوانیزه با کیفیت بپردازید. انتخاب ضخامت و عرض ورق بستگی به شرایط محیطی و مکان نصب سقف دارد.

برای نصب سقف شیروانی با ورق گالوانیزه به چه ابزاری نیاز خواهیم داشت؟

برای نصب این نوع از سقف‌ها ما نیاز داریم که ورق‌های گالوانیزه را برش دهیم. دستگاه‌های ویژه‌ای برای برش این ورق‌ها وجود دارد که قادر به انجام عملیات در ضخامت‌های مختلف خواهند بود. برش این ورق‌ها با ضخامت 5 میلی‌متر، از طریق خمکاری و سایر عملیات مرتبط انجام خواهد شد.
برای برش این قطعات باید از دستگاه‌هایی استفاده شود که میزان پرتی و خمیدگی را به حداقل برسانند. این مسئله در فرآیند نصب سقف شیروانی بسیار تاثیرگذار است. قیچی و دیسک برش و همچنین دستگاه فرز از جمله ابزارهایی بوده که برای نصب سقف، مورد استفاده واقع می‌شوند.

برای نصب شیروانی با ورق گالوانیزه باید چه مراحلی را طی کرد؟

نصب این نوع سقف با ورق‌های گالوانیزه دارای مراحلی است که در ادامه به طور کامل به آن پرداخته‌ایم. با طی کردن این 5 قدم می‌توانید خروجی با کیفیت‌تری را شاهد باشید.

  • مرحله اول

در این مرحله ورق شیروانی به صورت طولی برش داده خواهد شد. برای این منظور، از ابزارهای خاصی مانند قیچی‌های مخصوص، دستگاه فرز و اره گردبر استفاده می‌شود.
سرعت برش در هر یک از این ابزارها متفاوت است. برای مثال، دستگاه فرز نسبت به اره، سرعت برش بیشتری داشته و کار با آن راحت‌تر خواهد بود. در میان این سه دستگاه، قیچی سرعت برش کمتری دارد اما به کارگیری آن ایمن‌تر از سایر دستگاه‌ها است.

اجرا با ورق گالوانیزه

  • مرحله دوم

در این گام با استفاده از مته، لبه‌های ورق‌های گالوانیزه سوراخ می‌شوند. مته‌ای که در این فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید دارای سری با قطر ۵ میلی‌متر باشد و نصاب باید توانایی ایجاد فاصله ۱۵/۳ تا ۲۰/۴ سانتی‌متر از لبه را داشته باشد.
برخی از ورق‌ها به طور خودکار دارای سوراخ هستند اما در صورتی که سوراخی وجود نداشته باشد، باید طبق دستورالعمل فوق، آن‌ها را سوراخ کنند.

سوراخ کردن گالوانیزه

  • مرحله سوم

در مرحله بعد، ورق‌های گالوانیزه باید به صورت افقی بر روی خرپاها یا شاه‌تیرها قرار گیرند و نصب آن‌ها به آرامی آغاز شود. در این مرحله، بهتر است برای جلوگیری از نفوذ باد و باران، انتهای ورق‌ها با استفاده از نوار پلاستیکی یا چوبی محکم بسته شود.

خرپا و شاه تیر

  • مرحله چهارم

در این مرحله قطعات با استفاده از پیچ‌ها محکم می‌شوند. برای این کار به طور معمول پیچ‌هایی با ابعاد ۵/۲x۱۰ سانتی‌متر و واشرهای پلی‌کربنات مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محکم کردن آن‌ها باید تا زمانی که سقف به طور کامل پوشانده شود، ادامه یابد. سپس، ورق بعدی را به طول ۵/۵ سانتی‌متر روی قطعه کناری قرار دهید تا همپوشانی ایجاد شود.

واشر پلی کربنات

  • مرحله پنجم

بعد از انجام مراحل بالا برای یکی از بخش‌ها، اگر دو طرف سقف شما شیبدار است، باید مجددا همین مراحل را برای بخش بعدی نیز انجام داده و در نقطه مشترک آن‌ها، کلاهکی را قرار دهید.

اجرای سقف شیروانی با گالوانیزه

چرا برای اجرای سقف شیروانی از ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود؟

اهمیت اجرای دقیق سقف در ساختمان‌ها بسیار بالا است. سقف‌ها نه تنها باید وزن خود را تحمل کنند، بلکه باید قادر باشند بارهای اضافی که ناشی از عوامل محیطی مختلف مانند باران و برف هستند را نیز تحمل کنند. همچنین مقاومت در برابر آتش‌سوزی و زلزله نیز در سقف‌ها بسیار حائز اهمیت است. به همین علت، انتخاب محصول مناسب و به‌صرفه برای اجرای سقف اهمیت بسیاری دارد. ورق های گالوانیزه مزایای بسیاری دارند که سبب شده در ساخت سقف اولویت داشته باشند. وزن نسبتا کم، ضد زنگ بودن، فرم‌های متنوع و ظاهر زیبا، قیمت مناسب نسبت به طول عمر و نصب آسان از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول محسوب می‌شود.

اکنون که با مراحل و نحوه اجرای شیروانی با این ورق‌ها آشنا شدید، می‌توانید برای مشاهده قیمت ورق‌‌های گالوانیزه به وبسایت پیوان به عنوان مرجع معتبر استعلام قیمت روز آهن سر بزنید، با کارشناسان خبره این مجموعه مشورت کنید و محصول مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

https://www.asianews.ir/u/dD2
اخبار مرتبط
قیمت ورق گالوانیزه به کیفیت کارخانه‌ سازنده، نوع و ضخامت آن بستگی دارد. این قیمت تحت تأثیر نوسانات ارزی قرار می‌گیرد و با بالا رفتن قیمت دلار افزایش می‌یابد. همچنین قیمت مواد اولیه برای تولید این نوع ورق نیز تاثیرگذار بر قیمت نهایی است. ورق گالوانیزه بخاطر مقاومت آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی، توجه صنعتگران و فعالان حوزه‌های عمرانی و صنعتی را به خود جلب کرده است. جالب است بدانید که ضخامت و کوتینگ این محصول تاثیر زیادی بر کیفیت آن دارد و قیمت را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
1

👍Very nice &very good


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید