صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۸
کد خبر: 18329
گزارشگر: 464
۲۶۸
۰
۰
۱
رئیس سازمان ملی زمین خبر داد؛

۴.۵ میلیون خانواده فاقد مسکن هستند

۴.۵ میلیون خانواده فاقد مسکن هستند
رئیس سازمان ملی زمین و مسکن گفت: «در بخش مسکن ثبت نامی که از متقاضیان واجد الشرایط کشور داشته‌ایم، بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت‌نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.»

به گزارش آسیانیوز؛ مهندس ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین کنفرانس ملی سازه و فولاد و اولین کنفرانس ملی نوردکاران فولادی، صنعت فولاد را موتور محرکه بخش مسکن دانست و گفت: «اگر بخش مسکن را به عنوان پیشران کشور بدانیم، صنعت فولاد موتور محرکه این بخش به شمار می‌آید. امیدواریم با این همایش و اتفاقات خوب، صنعت فولاد در صنعت ساختمان به جایگاه بهتر و در شأن شایسته قرار گیرد.» مالکی به عدم تسهیلات در بخش‌هایی در مسکن ثبت‌نامی اشاره کرد و گفت: «در بخش مسکن ثبت نامی که ما از متقاضیان واجدالشرایط کشور داشته‌ایم بیش از ۴.۵ میلیون خانواده ثبت نام کرده‌اند و طبق بررسی‌های ما این خانواده‌ها در جهاتی تسهیلات دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند و ما این مطلب را با مدارک و مستندات ارائه می‌کنیم.»

وی به اراده دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: «دولت سیزدهم مصمم است و اراده کرده که این جهش را برطرف کند. در طرح نهضت مسکن ملی تاکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده است و تاکنون در وزارت راه و شهرسازی بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها مهیا شده و در اختیار افراد قرار گرفته است. در سازمان ملی مسکن ۲۵ هزار هکتار پروژه شروع کردیم و بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر جاده سازی شده و این کار بسیار بزرگی بوده است.»

معاون وزیر راه و شهرسازی سرعت، کیفیت و قیمت تمام‌شده را مهم برشمرد و اظهار کرد: «در پروژه نهضت ملی سرعت، دوندگی برای ما مهم است و در کار جهادی باید با سرعت پیش برویم همچنین کیفیت و مقاوم بودن و هزینه و قیمت تموم شده بسیار مهم حائز اهمیت است. ما هر چقدر قیمت تمام شده را بیشتر کنیم فشار را روی متقاضی آورده ایم؛ بنابراین قیمت تمام شده بسیار برای ما مهم است. آسایش و امنیت در بخش مسکن مهم است و خوشبختانه صنعت فولاد این جاذبه را دارد.»

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: «دولت هم بایستی پیوند خوردن صنعت با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی را بهبود ببخشد و جاذبه ها را بیشتر کند. ما در دولت و حاکمیت وصف مقررات و قوانین را در بخش هایی انجام داده ایم و یکسری چالش های ریزی است که باید توسط دولت برطرف شود و تسهیلات بانکی باید جوری تنظیم شود تا شرکت ها بهتر خرید کنند تا این جاذبه در سازه های فولادی بیشتر شود. در تولید سازه ها برای مسکن باید دقت داشته باشیم و نظارت و تقویت تولید این سازه ها مهم است.»

این مقام مسئول اظهار کرد: «در فضای رقابتی سازه های فولادی کسی که کار باکیفیت ارائه می دهد باید رتبه آن مشخص شود و این کار مشترک دولت و شماها است. ظرفیت خیلی خوبی در این صنعت است که ما می‌توانیم بازار کشورهای منطقه را هم داشته باشیم.»

https://www.asianews.ir/u/dDE
اخبار مرتبط
خبرها حاکی از آن است که در چند روز اخیر امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام وام ودیعه وجود ندارد، ولی چند بانک برای پرداخت وام واجد شرایط هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید