صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۲
کد خبر: 18509
گزارشگر: 306
۲۱۲
۰
۰
۲

تجلیل از دانشجویان برتر المپیادی دانشگاه یزد با طعم شب یلدا

تجلیل از دانشجویان برتر المپیادی دانشگاه یزد با طعم شب یلدا
یزد - مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی و دانشجویان برگزیده در دانشگاه یزد به همراه جشن یلدا شامگاه گذشته با حضور جمع کثیری از دانشجویان، مسئولان و اعضای هیات علمی در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد

 آسیانیوز / یزد ؛ دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد در این مراسم، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم و تبریک به دانشجویان برتر، مهمترین دارایی انسان را علم دانست و گفت: علم یکی از فضائل انسانی است و یکی از اموری است که انسان به آن افتخار می‌کند.

 

وی ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن که خداوند می‌فرماید: «هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَالَّذِینَ لَا یَعْلَمُونَ؛ آیا کسانی که می‌دانند با کسانی که نمی‌دانند یکسانند؟!» گفت: علم یکی از شئون تقوا است و هر چه انسان بار علمی قوی‌تری داشته باشد ارزش زیادی نزد خداوند دارد.

 

وی با بیان اینکه علم به انسان قدرت می‌دهد گفت: هر چه شما در امر تحصیل و کسب علم موفق‌تر باشید در امر تصمیم‌گیری برای آینده‌تان موفقتر خواهید بود و توصیه ما به شما این است که در مسیر پیش رو محکم‌تر قدم بردارید.

 

دکتر کلانتری همچنین اشاره کرد:‌ در کنار تحصیل، دیانت و تعهد داشتن نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. در واقع یکی از جنبه‌های انسانی تعهد داشتن به دین، اخلاق و علم است و اینها نکات مهمی است که انسان باید به آن پایبند باشد.

 

دکتر رضا دهقان رییس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد در این مراسم با بیان اینکه تمام جوانانی که دل در گرو این کشور دارند و دلشان برای این آب و خاک می‌تپد نخبه هستند، فرایند انتخاب دانشجویان برتر دانشگاه را تشریح کرد.

 

وی همزمانی برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان برتر و دورهمی یلدایی و حضور دانشجویان و استادان زبان و ادبیات در این مراسم را به فال نیک گرفت و گفت: اعتقاد من بر این است انس گرفتن دانشجویان با شعر و ادب فارسی در کنار تحصیل، می‌تواند در بحث انگیزش و هویت بخشی جوانان اثربخش باشد و باعث می‌شود جوانان ما همگراتر باشند و عشق و عرقشان به وطن بیشتر شود.

 

دکتر حسین صالحی وزیری رییس بنیاد نخبگان استان یزد نیز در این مراسم گفت: بنیاد نخبگان با تاکید مقام معظم رهبری جهت حمایت مادی و معنوی از نخبگان کشور تاسیس شده و این مهم، یک نقطه قوت برای کشور است.

 

وی تصریح کرد: معیار نخبگی، تاثیرگذاری است و معیار ما برای شناسایی نخبگان در هر رشته‌ای که هستند، میزان تاثیرگذاری است.

 

وی در ادامه به تشریح تسهیلات و حمایت‌های مختلفی که بنیاد نخبگان از دانشجویان، دانش‌آموختگان، اعضای هیات علمی، مخترعان و برگزیدگان دارد، پرداخت.

 

حافظ خوانی دکتر سیدمحمود الهام‌بخش عضو هیات علمی پیشکسوت دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد، اجرای موسیقی زنده و آواز، اجرای نمایش طنز، شعرخوانی دانشجویان شاعر، برگزاری مسابقه مشاعره و تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی و دانشجویان برگزیده دانشگاه یزد از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

تجلیل از دانشجویان برتر المپیادی دانشگاه یزد با طعم شب یلدا ، دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد ، دکتر رضا دهقان رییس گروه استعدادهای درخشان دانشگاه یزد ، دکتر حسین صالحی وزیری رییس بنیاد نخبگان استان یزد ، دکتر سیدمحمود الهام‌بخش عضو هیات علمی پیشکسوت دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/dGD
اخبار مرتبط
یزد - معاون پارلمانی ریاست جمهوری در جمع استادان بسیجی دانشگاه‌های استان، ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات سالم و رقابتی در اسفندماه سال جاری، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، زمستان امسال، به بهار سیاسی کشور تبدیل شود
یزد - آیین تجلیل از دانشجویان و طلاب ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های یزد، اردکان، میبد، فنی و حرفه‌ای و حوزه علمیه استان با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، رییس دانشگاه یزد و چند تن از مدیران، معاونان دانشگاهی و استانی و دانشجویان برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید