صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۸
کد خبر: 18580
گزارشگر: 464
۴۵۶
۰
۰
۲
سازمان امور مالیاتی ایران توضیح داد؛

احتمال «افزایش ۲۵ درصدی مالیات» طلا؟

احتمال «افزایش ۲۵ درصدی مالیات»  طلا؟
دیروز شنبه دوم دی ۱۴۰۲ که روز اول اجرای این طرح بود، گزارش‌هایی از اختلال در سامانه ثبت معاملات طلا و همچنین اعتصاب مغازه‌های طلافروشی در چند شهر از جمله تهران، قم، یزد و اصفهان در اعتراض به این طرح و ابهامات آن منتشر شد.
به گزارش آسیانیوز؛ در پی گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال «افزایش ۲۵ درصدی مالیات» در خرید و فروش طلا و جواهرات در ایران، سازمان امور مالیاتی ایران اعلام کرده که هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی برای دریافت مالیات از صنف طلا وضع نشده است.


شایعات در مورد احتمال افزایش مالیات از صنف طلا پس از آن مطرح شد که سازمان امور مالیاتی ایران در اطلاعیه‌ای گروهی از مشاغل از جمله طلافروشی‌ها را ملزم کرد که از اول دی ۱۴۰۲ «با هر میزان فروش» صورت‌حساب الکترونیکی برای مشتریان صادر کنند.


دیروز شنبه دوم دی ۱۴۰۲ که روز اول اجرای این طرح بود، گزارش‌هایی از اختلال در سامانه ثبت معاملات طلا و همچنین اعتصاب مغازه‌های طلافروشی در چند شهر از جمله تهران، قم، یزد و اصفهان در اعتراض به این طرح و ابهامات آن منتشر شد.

اما حالا سازمان امور مالیاتی ضمن تکذیب این موضوع افزوده است که طبق قانون کنونی، مالیات طلا ۹ درصد و «اصل ارزش طلا و جواهر و پلاتین معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.»

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: هیچ افزایش نرخی در حوزه دریافت مالیات از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات ۲۵ درصدی از این رسته شغلی کذب است.

علی خورشیدی روز یکشنبه در این خصوص بیان کرد: اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است.
وی ادامه داد: اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید است مشمول ارزش افزوده می‌شود.


خورشیدی اضافه کرد: هیچ مالیات جدیدی بر خریدار طلا وضع نشده و اصل طلا نیز از مالیات بر ارزش افزوده معاف است.


مدیر کل امور مالیاتی خوزستان افزود: از نظر سازمان امور مالیاتی ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.


در خوزستان ۶۰ کارگاه تولید زیورآلات و طلاجات وجود دارد.


https://www.asianews.ir/u/dHO
اخبار مرتبط
اعلام نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را در بازارهای جهانی کاهش داد و باید دید این کاهش قیمت در بازار ایران چقدر تاثیرگذار است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید