صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
کد خبر: 18641
گزارشگر: 464
۴۸۷
۰
۰
۱
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو توضیح داد؛

امکان واردات خودرو برای دانشجویان ایرانی خارج کشور وجود دارد؟

امکان واردات خودرو برای دانشجویان ایرانی خارج کشور وجود دارد؟
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بعید می‌دانم همچین اتفاقی بیفتد سال‌های قبل دانشجویان می‌توانستند خودرویی را که در همان کشور استفاده کرده بودند، وارد کنند، اگر خودرو کارکرده شخص بوده که این موضوع اشتباه است چون واردات خودروهای کارکرده به کشور ممنوع است.




به گزارش آسیانیوز؛ مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اگر فردی بخواهد خودرو صفرکیلومتر وارد کند، باید صاحب کارت بازرگانی بوده و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشد.

مهدی دادفر ادامه داد: بعید می‌دانم همچین اتفاقی بیفتد. سال‌های قبل دانشجویان می‌توانستند خودرویی را که در همان کشور استفاده کرده بودند، وارد کنند، اگر خودرو کارکرده شخص بوده که این موضوع اشتباه است چون واردات خودروهای کارکرده به کشور ممنوع است.

دادفر اظهارکرد: اگر خودرو صفرکیلومتر وارد کرده‌اند باید صاحب کارت بازرگانی بوده باشند و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشند؛ ضمن این این فرد باید اجازه ثبت‌سفارش گرفته و در صف تخصیص ارز قرار بگیرند. از بانک‌مرکزی ارز را بگیرند و به بانک خارج از کشور حواله کرده و خودرو خریداری و وارد کشور کنند و درنهایت تشریفات گمرکی را طی کنند.

وی افزود: با این روند واردات خودرو ممکن نیست، شخص مدعی واردات به این شکل اشتباه می‌گوید.

https://www.asianews.ir/u/dIP
اخبار مرتبط
پیش بینی دقیق قیمت خودروها به دلیل تغییراتی که در بازار رخ می‌دهد کمی مشکل و دشوار است. عوامل متعددی مانند تغییرات بازار، نرخ ارز، تغییر قوانین و مقررات، تقاضا و عرضه و قیمت مواد اولیه می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتومبیل‌ها داشته باشند. به همین دلیل نمی‌توان پیش بینی قیمت این وسیله را به صورت کاملا دقیق انجام داد و گاهی با خطا روبرو خواهیم شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید