صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۳
کد خبر: 18649
گزارشگر: 306
۱۰۳
۰
۰
۲
با حضور مسئولان دانشگاه و وزارت امور خارجه

گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد

گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد
یزد - گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد با حضور جمعی از مسئولان، اعضای هیات علمی دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان غیر ایرانی این دانشگاه شامگاه گذشته برگزار شد

آسیانیوز / یزد ؛ دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد در این گردهمایی گفت: شما دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد مایه فخر دانشگاه هستید و ما به شما افتخار می‌کنیم. دانشگاه یزد به خود می‌بالد که میزبان دانشجویانی از کشورهای همسایه و غیر همسایه است.

وی افزود: تنها مقوله‌ای که در اسلام محدودیت ندارد و زمان و مکان نمی‌شناسد علم است و این امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: مهاجرت برای کسب علم بسیار ارزشمند است همانطور که خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَمَنْ یُهَاجِرْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ یَجِدْ فِی الْأَرْضِ مُرَاغَمًا کَثِیرًا وَسَعَةً» کسانی که در راه خدا (از وطن خویش برای کسب دانش) هجرت کند در زمین خیر بسیاری می‌بینند و این وعده الهی است.

وی تصریح کرد: دانشگاه یزد که تاریخ تاسیس آن به بعد از انقلاب برمی‌گردد یکی از مفاخر جمهوری اسلامی است. شتاب پیشرفت علمی دانشگاه یزد و جایگاه آن در رتبه‌بندی‌های مختلف، قابل توجه است. همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، شتاب علمی ما نباید کم شود و این بدین معنی است که باید سرعت رشدمان را حفظ کنیم تا بتوانیم به آن اهداف تعیین شده برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی به برکت مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و در سایه تلاش‌های علمی به بسیاری از اهداف ترسیم‌ شده دست یافته است. قطعا هر کشوری که بتواند در زمینه علمی پیشرفت کند امنیت و آسایش خواهد داشت.

دکتر کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما از لحاظ علمی، منابع اطلاعاتی و منابع انسانی بسیار قوی هستند و حرف برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه شما دانشجویان بین‌الملل سفیران علمی، فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی کشور جمهوری اسلامی هستید اذعان کرد:‌ توصیه ما به شما این است که به خوبی درس بخوانید تا بعد از فارغ‌التحصیلی مایه افتخار علمی ایران باشید. خوشبختانه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد استعدادهای خوبی دارند و می‌توان گفت برخی از آنها هم ردیف دانشجویان ایرانی هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم به جایگاهی برسیم که با اتحاد با تمام کشورهای اسلامی دوست و همسایه‌مان بتوانیم در برابر دنیا قد علم کنیم و جهان را تصاحب کنیم. ما می‌توانیم به شرط اینکه بخواهیم.

پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه، کنسولگری و وزارت امور خارجه، شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، تقدیر از دانشجویان بین‌المللی دانشگاه و ... از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.

عرفانفر

 

گردهمایی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه یزد ، دکتر عباس کلانتری رییس دانشگاه یزد

https://www.asianews.ir/u/dIX
اخبار مرتبط
یزد - دانشگاه بار دیگر توانست در نظام رتبه بندی جهانی گرین متریک (world university UI Green Metric) بدرخشد و در مقیاس ملی با 2 پله صعود، حائز رتبه 8 در بین دانشگاه‌های ایرانی شود
یزد - مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی و دانشجویان برگزیده در دانشگاه یزد به همراه جشن یلدا شامگاه گذشته با حضور جمع کثیری از دانشجویان، مسئولان و اعضای هیات علمی در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید