صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
کد خبر: 1865
گزارشگر: 2
۱۹۰۲
۰
۰
۲
تصویب دو فوریت طرح موسوم به «مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی»

خطر محرومیت ورزش ایران

خطر محرومیت ورزش ایران
نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت ماه، دو فوریت طرح ۱۴ ماده‌ای با نام «مقابله خصمانه با اقدامات رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی» را تصویب کردند.

ماده ۱۱ این طرح شامل ممنوعیت‌های ورزشی مقابل اسرائیل است: «برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است. هر یک از فدراسیون‌ها در رشته ورزشی مربوطه موظفند با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی ورزشی، تعهدات و اقدامات مقتضی را جهت ممانعت از اعمال هرگونه مجازات و محرومیت‌های ورزشی بین‌المللی علیه ورزشکاران مستنکف از مواجهه با حریفان رژیم صهیونیستی اتخاذ نموده و با پیش‌بینی تخصیص منابع لازم، به تشویق و حمایت از آنها بپردازد. دستورالعمل این ماده توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.»

این درخواست در حالی در طرح مجلس گنجانده شده است که فدراسیون جهانی جودو مهرماه ۹۸، به دلیل فشار مقام‌های جمهوری اسلامی برای باخت اجباری ورزشکاران جودو، کلیه فعالیت‌های بین‌المللی جودوی ایران را به حالت تعلیق درآورد.

اگر مشخص شود که ایران به دلایل سیاسی حاضر به مسابقه دادن با ورزشکاران اسرائیل نیست، این مسئله می‌تواند به محرومیت کل ورزش ایران و حذف از رقابت‌های مهم جهانی مانند المپیک و جام جهانی منجر شود.
این مصوبه برای لازم الاجرا شدن باید به تصویب شورای نگهبان برسد.


نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/19J
اخبار مرتبط
در سال ۱۳۴۹ خورشیدی، تیم های فوتبال ایران و اسرائیل-برای نخستین بار-در استادیوم امجدیه در تهران مسابقه دادند و پیروزی ایران موجب شد که فوتبالیست های ایرانی برای اولین بار در بازی های قهرمانی سومین دوره مسابقات قاره آسیا شرکت کند و برای میهن افتخار آفرین باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید