صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۶
کد خبر: 18654
گزارشگر: 464
۴۲۴
۰
۰
۱
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران اورانیوم غنی‌شده برای تولید سه بمب هسته‌ای را داراست

ایران اورانیوم غنی‌شده برای تولید سه بمب هسته‌ای را داراست
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ایران در هفته‌های اخیر تولید اورانیوم بسیار غنی‌شده خود را بار دیگر افزایش داده است.»

به گزارش آسیانیوز؛ خبرگزاری رویترز گزارش داده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرده ایران تولید اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد خود را افزایش داده است. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران کاهش سرعت تولید اورانیوم‌ غنی‌شده خود تا خلوص ۶۰ درصد در چند ماه گذشته را پایان داده و به حالت قبلی بازگردانده است.

بسیاری از دیپلمات‌ها بر این باورند که این کاهش که از ژوئن امسال آغاز شده بود، نتیجه مذاکرات اخیر میان آمریکا و ایران بوده است که منجر به آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران از کره جنوبی و تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا شد. خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه‌ای که مدعی است درباره این گزارش محرمانه آژانس به اعضای خود رویت کرده است، گزارش داد که ایران «تولید اورانیوم با خلوص بالای خود را افزایش داده و رویه پیشین کاهش تولیدات خود از اواسط ۲۰۲۳ را به پایان رسانده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است که از زمان کاهش این تولیدات، تاسیسات نطنز و فردو اورانیوم را تا ۶۰ درصد و با سرعت ۳ کیلوگرم در ماه تولید می‌کردند. طبق توضیحات آژانس، ایران تاکنون، مقادیر کافی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰ درصد برای تولید سه بمب هسته‌ای و مقادیر بیشتری اورانیوم با غنای پایین در اختیار دارد.

https://www.asianews.ir/u/dJ2
اخبار مرتبط
نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از امروز ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ کار خود را در وین آغاز و درباره ایران تصمصم گیری خواهد کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید