صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۹
کد خبر: 18950
گزارشگر: 306
۱۷۰
۰
۰
۲

اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان یزد برگزار گردید / 25 واحد تولیدی یزد تجلیل و نشان اقتصاد مقاومتی دریافت کردند

اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان یزد برگزار گردید / 25 واحد تولیدی یزد تجلیل و نشان اقتصاد مقاومتی دریافت کردند
یزد - با حضور استاندار و جمعی از مسوولان اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان یزد و به میزبانی فولاد آلیاژی یزد برگزار و ۲۵ واحد تولیدی یزد تجلیل و نشان اقتصاد مقاومتی دریافت کردند

آسیانیوز / یزد ؛ "حسن حقیقت"  طراح مدل نشان اقتصاد مقاومتی کشور در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصادی مقاومتی استان یزد  با بیان اینکه  استان یزد ۳۹۰ شهید کارگری تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگری کشور گفت: هدف از طرح نشان اقتصاد مقاومتی در واقع ایجاد الگوهای اثر بخش در حوزه تولید و معرفی واحدهای تولیدی توانمندی است که علی رغم تحریم‌ها، تکانه‌ها و مشکلات اقتصادی، در امر تولید دارای شرایط پایدار و مطلوبی هستند.

 

وی با بیان اینکه بسیج کارخانجات تنها نهادی در کشور است که به صورت میدانی در فضای خانواده تولیدی فعالیت می کند افزود: این مجموعه ماموریت توسعه فرهنگ کار و تربیت کارگر طراز انقلابی و کمک برای رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال را برعهده دارد.

 

حقیقت خاطرنشان کرد: اکنون ۱۷۰۰ گروه جهادی کارآمد در فضای تولیدی کشور ساماندهی شدند تا آسیب های و موانع تولید را بررسی و رفع و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

 

وی اضافه کرد: الگوسازی مناسب در حوزه کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی سالم و مناسب برای افزایش کیفیت در تولید کالا و خدمات، گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی در خانواده تولید، هدایت عرصه و خانواده توزیع برای پیروی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از اهداف راهبردی طرح مدل نشان اقتصاد مقاومتی کشور محسوب می‌شود.

 

این مقام مسئول  با بیان اینکه در این طرح واحدهای تولیدی براساس شاخص‌ها و معیارهای مشخصی مورد ارزیابی قرار گرفته و به واحدهای واجد شرایط در سطوح استانی و ملی نشان اقتصاد مقاومتی اعطا می شود افزود: پنج معیار و ۲۹ شاخص برای واحدهای تولید در جشنواره نشان اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

 

حقیقت ادامه داد: ۴۵۷ ارزیاب استانی و شهرستانی برای طرح یاد شده شناسایی شده است و تاکنون در هشت استان جشنواره اعطای نشان اقتصادی مقاومتی به صورت استانی برگزار شده است.

 

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه دشمن، مدام در حال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است  بیان داشت : باید همان‌گونه که در حوزه اقتصاد مقاومتی، اقدامات خوبی انجام شده است، در جمهوریت و اسلامیت نظام که حلقه متصل آن ولایت‌فقیه است، خوب بدرخشیم.

 

 ویافزود: دشمن تمام تلاش خود را گذاشته است تا این موضوع محقق نشود؛ باید با آمادگی کامل در زمینه انتخابات که مقام معظم رهبری مرتباً تذکر داده‌اند دقت داشته باشیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود که همان موضوع جمهوریت نظام است به مقصود خود برسد.

 

زارع‌کمالی اضافه کرد: تمام مسوولان در رده‌های مختلف باید تلاش کنند تا زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم آورده و نقشه‌های دشمن در رسیدن به اهدافش را نابود کنند.

 

فرمانده سپاه الغدیر اضافه کرد: دشمن مرتب به روشهای مختلف در حال ضربه زدن به نظام و انقلاب اسلامی است و سعی دارد که مردم نسبت به مسوولان بی‌اعتماد و ناامیدی را در جامعه رواج دهد.

 

وی ادامه داد: نقطه‌ضعف‌هایی و مشکلاتی در جامعه وجود دارد ولی راه‌حل، قهر کردن و کوتاه آمدن نیست در حالیکه مسوولان نظام به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند تا اهداف دشمن محقق نشود و ضعف‌ها برطرف شود.

 

فرمانده سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش‌ها و اقدامات جهادی شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رأی باشیم.

 

"سرهنگ مهدی ابویی" مسئول سازمان بسیج جامعه کارگری استان یزد هم  در این نشست از ارزیابی ۱۳۰ شرکت در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: جشنواره استانی اعطای نشان اقتصادی مقاومتی استان در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ابلاغ شد و باهدف تحقق بند ۲۰ این سیاست‌ها مبنی بر تقویت فرهنگ جهادی و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته اجرا می شود.

 

 وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک نیاز اساسی برای کشور است افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون‌زا، مردم پایه و دانش‌بنیان است که عدالت و توزیع عادلانه ثروت را دنبال می‌کند و می‌تواند زمینه تحقق موفقیت‌های بزرگ برای کشور را رقم بزند.

این مقام مسئول  در ادامه با اشاره به این موضوع که هم اکنون بزرگ‌ترین جنگی که بر ایران اسلامی تحمیل می‌کنند، جنگ اقتصادی است، اظهار داشت: مدیرعامل کارخانه، کارآفرین و کارگران در خط مقدم این جنگ هستند و ما باید با پشتیبانی از کارگران و کارخانه‌داران، موانع تولید را برطرف کنیم.

 

ابویی در خصوص چگونگی ارزیابی از واحدهای صنعتی و تولیدی افزود: ارزیابی بر اساس معیارهای تعیین شده ۱۳۰شرکت در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت ۲۵ واحد بالاترین امیتاز دریافت کردند و پنج واحد برای اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به مرحله کشوری راه یافتند.

سید محمد جواد عرفانفر

 

اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در استان یزد برگزار گردید / 25 واحد تولیدی یزد تجلیل و نشان اقتصاد مقاومتی دریافت کردند ، حسن حقیقت طراح مدل نشان اقتصاد مقاومتی کشور

https://www.asianews.ir/u/dNT
اخبار مرتبط
یزد - به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد به همراه معاونین خود با حضور در سپاه الغدیر استان با سردار زارع کمالی ، فرمانده سپاه الغدیر استان دیدار کرد
یزد - فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ​با بیان اینکه بسیج کوثر ولایت و خیل کثیر است خاطرنشان کرد : ایران سرزمینی سرشار از رویش‌های بسیج ؛ و بسیجیان را اصحاب با وفای ولایت و الهام گرفته از عاشورا عنوان کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید