صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۴
کد خبر: 20179
گزارشگر: 464
۱۶۳
۰
۰
۳
برای اولین‌بار در دو سال اخیر

ثبت دستاورد جدید بیت کوین؛ از ۶۰ هزار دلار عبور کرد

ثبت دستاورد جدید بیت کوین؛ از ۶۰ هزار دلار عبور کرد
نخستین ارز دیجیتال دنیا در هفته‌ی اخیر ۱۳ درصد رشد کرده است و میزان رشدش در یک ماه اخیر به عدد تحسین‌برانگیز ۳۷ درصد می‌رسد.



به گزارش آسیانیوز، برای اولین بار در دو سال اخیر، قیمت بیت کوین مرز ۶۰٬۰۰۰ دلار را رد کرد. این دستاورد بزرگ در حالی ثبت می‌شود که بزرگ‌ترین رمزارز دنیا سه ماه پیش در ۲۴ ساعت رشد چشمگیر ۶ درصدی تجربه کرده بود.

قیمت بیت کوین امروز به وقت تهران، سطح ۶۰٬۰۰۱ دلار را در بایننس لمس کرد اما خیلی سریع به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار برگشت. در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، هر واحد بیت‌کوین با قیمت ۵۹٬۴۰۳ دلار در بایننس معامله می‌شود.

نخستین ارز دیجیتال دنیا در هفته‌ی اخیر ۱۳ درصد رشد کرده است و میزان رشدش در یک ماه اخیر به عدد تحسین‌برانگیز ۳۷ درصد می‌رسد.

بیت‌ کوین آخرین‌بار در اواخر سال ۲۰۲۱ موفق شده بود مقاومت ۶۰٬۰۰۰ دلاری را بشکند، اما پس از آن وارد بحران شد و قیمتش تا حدود یک سال بعد به ۱۹٬۲۹۷ دلار رسید.

تحلیلگران می‌گویند عملکرد درخشان بیت کوین تا حد زیادی به رویداد هاوینگ بعدی ارتباط دارد. این رویداد معمولا به افزایش خرید بیت کوین منتهی می‌شود و همین موضوع روی قیمت تأثیر می‌گذارد. یک تحلیلگر می‌گوید که «اصلاح قبل از هاوینگ» ممکن است در راه باشد و قیمت بیت کوین به‌زودی روند نزولی بگیرد.



https://www.asianews.ir/u/e7O
اخبار مرتبط
اگر آماری از میزان محبوبیت ارزهای دیجیتال تهیه کنیم، دو اسم در صدر لیست و به عنوان محبوب‌‌ترین‌ها هستند: «بیت کوین» و «اتریوم». حال اگر بخواهیم دست به انتخاب بزنیم، باید کدام یک از این دو را انتخاب کنیم؟ این سوالی است که این مقاله سعی در پاسخ آن دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید