صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۹
کد خبر: 2030
گزارشگر: 2
۱۱۲۲
۰
۰
۵
مهدی نایبی، یکی از هم‌بنیان‌گذاران الوپیک می‌گوید؛

اولین شرکت اینترنتی در حوزه حمل ‌و نقل کالای درون شهری

اولین شرکت اینترنتی در حوزه حمل ‌و نقل کالای درون شهری
الوپیک اولین شرکت اینترنتی در حوزه حمل ‌و نقل کالای درون شهری بود که توانست یکی از سنتی‌ترین کسب ‌و کارهای ایران را هوشمند کند و از آنجایی که جابجایی مرسوله تا پیش از این به عنوان یکی از دغدغه‌های روزمره مردم و کسب ‌و کارها محسوب می‌شد، به سرعت در کشور جای خود را باز کرد و میلیون‌ها کاربر را به خود جذب کرد.

Alo1

به گزارش سایت «آسیانیوز»، مهدی نایبی یکی از هم‌بنیان‌گذاران الوپیک-که پیش از این تجربه راه‌اندازی کسب‌ و کارهای اینترنتی دیگری را در خارج از ایران داشت-با اشاره به نقش الوپیک به عنوان یک زیرساخت ملی در حوزه حمل‌ونقل هوشمند کالای درون شهری به روزنامه آسیا گفت: «تا قبل از الوپیک، جابجایی مرسوله در ایران به ویژه تهران به عنوان یک معضل برای مردم و کسب‌وکارها مطرح بود. زیرا افراد نمی‌توانستند کیفیت، امنیت، سرعت و قیمت ثابتی در مواجهه با پیک‌های موتوری و وانت‌بارها داشته باشند. اما الوپیک تنها با یک تغییر ساده، روال جابجایی مرسولات را با یک تحول بزرگ روبرو کرد.»

Alo2
در حالیکه صنعت جابجایی مرسولات در ایران تا قبل از الوپیک به شکل کاملا سنتی و بدون یک سازمان‌دهی مشخص انجام می‌شد، الوپیک موفق شد با یک تیم محدود و با استفاده از نیروهای کاملا داخلی در صنعتی ورود کند که تا آن زمان مدیریتش در دست بخش سنتی بود. مدیرعامل شرکت الوپیک در این باره می‌گوید:« ما به موقع وارد این بازار شدیم، زیرا زیرساخت‌های اینترنتی به حد لازم فراهم بود و مردم نیز زندگی با اپلیکیشن‌ها را تا حدی آموخته و پذیرفته بودند. بنابراین با کنار هم قرار دادن نیازهای روزمره مردم، توانستیم نقش بزرگی در زندگی مردم ایجاد کنیم و باعث رونق کسب‌وکارها به ویژه کسب‌وکارهای آنلاین باشیم.»
امروز الوپیک به عنوان یکی از ۱۰ استارت‌آپ بزرگ کشور مطرح است که موفق شده بخشی از نیازهای کشور را مدیریت کند و آنطور که مهدی نایبی می‌گوید دستگاه‌های دولتی نیز این را پذیرفته‌اند. بر همین اساس است که شرکت ملی پست با قدمت ۱۰۰ ساله برای ارتقاء خود و افزایش رضایت مشتریانش، اولین همکاری خود با بخش خصوصی را به الوپیک اختصاص می‌دهد. همچنین در موارد زیادی دستگاه‌های دولتی درخواست همکاری و استفاده از زیرساخت‌های الوپیک را داشته و پروژه‌های ملی را با الوپیک جلو می‌برند.
نایبی همچنین به همکاری شرکت‌های سنتی چند ده ساله با الوپیک اشاره کرده و معتقد است:« اگرچه الوپیک یک شرکت سه ساله است، اما به واسطه تکنولوژی‌هایی که برای توسعه و ارتقاء این صنعت استفاده کرده امروز مدعی ایجاد تعادل در بازار رقابتی است و استانداردهایی را ایجاد کرده که رقبا نیز خودشان را باید با آن همراه کنند. در غیر اینصورت محکوم به شکست خواهند بود. بنابراین با تاثیری که ما در کسب‌وکارها ایجاد کرده‌ایم، حتی اگر یک روز الوپیک نباشد، مشکلات جدی به همراه خواهد داشت.
البته مسائل اقتصادی کشور مشکلات زیادی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی ایجاد کرده که توسعه این حوزه را با مشکل مواجه می‌کند، اما مدیرعامل الوپیک معتقد است در هر شرایطی می‌توان راهی برای پیشرفت پیدا کرد: «یک سری مشکلات کلی وجود دارد که هر شرکتی در دنیا می‌تواند با آنها مواجه شود، اما برخی مشکلات پیش روی ما تنها مختص ایران است. به طور مثال عدم ثبات بازار، کمبود سرمایه‌گذار حرفه‌ای در حوزه استارت‌آپ‌ها، نبود منابع مالی کافی غیر دولتی یا نیمه دولتی بدون دخالت ارگان‌ها و نهادهای دولتی، تحریم‌هایی که ما را از سرویس‌های خارجی مثل گوگل مپ، آمازون و اپ استور محروم می‌کند، عدم امکان ادغام و همکاری با شرکت‌های خارجی، اتفاقات غیر قابل پیش بینی شده مثل قطعی و فیلترینگ اینترنت و ... . به همین دلایل برخی برنامه‌هایی که برای توسعه داشتیم، مثل راه‌اندازی سرویس سفارش غذا یا خرید سوپرمارکت آنلاین محقق نشد و تصمیم گرفتیم برای عبور از مشکلات بر روی حوزه اصلی کار خود تمرکز بیشتری داشته باشیم تا از این بحران‌ها عبور کنیم.»
الوپیک به عنوان تخصصی‌ترین سامانه آنلاین ارسال مرسولات درون شهری، برای تسهیل خدمات‌دهی به کسب‌وکارها سرویس‌های پرکاربردی را راه‌اندازی کرده که استقبال و رضایت کاربران چندین برابر کرده‌ است. یکی از این سرویس‌ها «پیک‌اختصاصی» است که کسب‌وکارها برای صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌توانند تمام امور لجستیک خود را با پنل اختصاصی و برندینگ خودشان توسط الوپیک انجام دهند. مدیرعامل الوپیک در این باره توضیح داد:« پیک‌اختصاصی برای کسب‌وکارهایی است که ارسال‌های زیادی دارند و می‌خواهند با هزینه کمتر و افراد آموزش‌دیده با لباس سازمانی خود، ارسال‌های خود را مدیریت کنند.»

Alo3
نایبی همچنین از قابلیتی می‌گوید که نقش مهمی در مدیریت زمان کسب‌وکارها داشته است:« کاربران در الوپیک می‌توانند درخواست‌های یک یا چند مقصده خود را تا یک ماه بعد زمان‌بندی و رزرو کنند. این قابلیت به افراد کمک می‌کند تا مدیریت ارسال‌های خود را به الوپیک بسپارند و دغدغه‌ای برای تنظیم زمان ارسال‌های خود نداشته باشند.»
با افزایش خریدهای اینترنتی، یکی از دغدغه‌های کاربران این بود که اگر پول کالایی را پرداخت می‌کنند، حتما به دستشان خواهد رسید یا نه؟! الوپیک با تمرکز بر تنظیم خدمات خود بر اساس مطالبه کاربران، سرویس پرداخت در محل را راه‌اندازی کرد تا هم فروشنده و هم خریدار از امنیت خرید خود اطمینان داشته باشند. مدیرعامل الوپیک در این باره می‌گوید:« کسب‌وکارهای کوچک و خانگی می‌توانند برای جلب اعتماد مشتریان خود از سرویس پرداخت در محل استفاده کنند و پس از تحویل کالا به مشتری هزینه را با لینک الوپیک دریافت کنند. خوشبختانه این سرویس هم استقبال بسیار خوبی از سوی فروشگاه‌های آنلاین داشته و توانسته‌اند مشتریان خود را افزایش دهند.»
البته علیرغم اینکه ماهیت الوپیک خدمات آنلاین است، اما برای تامین نیاز کاربران خود سرویس تلفنی را هم راه‌اندازی کرده است. به این ترتیب افرادی که فرصت یا امکان ثبت درخواست در اپلیکیشن یا سایت را نداشته باشند می‌توانند با تماس تلفنی از خدمات الوپیک استفاده کنند.
نایبی همچنین به همکاری الوپیک با برندهای بزرگ اشاره کرد و توضیح داد:« در حال حاضر الوپیک تبدیل به ابزار مهمی برای شرکت‌های بزرگ شده تا بتوانند خود را با فناوری‌های روز همراه کنند و خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریانشان ارائه کنند. از طرفی اپلیکیشن‌های خوبی مثل شیپور، دیوار، تخفیفان فرایند ارسال خود را با الوپیک انجام می‌دهند.
Alo4

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/17Q
اخبار مرتبط
مهدی کریمی تفرشی که از سوی دفتر سازمان ملل متحد به عنوان سفیر حسن نیت قرن انتخاب شده، در مراسم معارفه ای که صبح امروز، شنبه برگزار شد، گفت: « در شرایطی که آمریکا و همپیمانانش جنگ اقتصادی عظیمی علیه ایران آغاز کردهاند و تمام قوای خود را برای تحت فشار قرار دادن و انزوای سیاسی کشورمان به کار گرفتهاند، درخشش جوانان ایرانی همچنان ادامه دارد.”
یکی از مولفه های اصلی رشد صنعت و اقتصاد کشور و رونق چرخه صنعت کشور، رونق بنگاههای اقتصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده از نیروهای جوان، تحصلیلکرده و امیدهای آینده این کشور و بهره گیری از توان و دانش فنی، ایده های خلاقانه و استعدادهای این نیروهای با انگیزه و مستعد کشور است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید