صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
کد خبر: 20778
گزارشگر: 464
۲۳۷
۰
۰
۲
طبق تعریف کارشناسان؛

رپرتاژ آگهی، روشی نوین برای برندسازی

رپرتاژ آگهی، روشی نوین برای برندسازی
کارشناسان، رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری را اغلب اینچنین تعریف می‌کنند که رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است.

به گزارش آسیانیوز؛ سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه می‌گوید که رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیه‌ای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاع‌رسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانه‌های مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر می‌‌شود.

در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته می‌شود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند.

در رپورتاژ آگهی، مخاطب را در یک مسیر مشخص همراهی کنید تا به سمتی که می‌خواهید هدایت شوند و اتفاقی که می‌خواهید رقم بخورد.

رپرتاژ آگهی باعث دیده شدن بیشتر نیز می‌شود. با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی، می‌توان کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کرد تا بشود طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار داد. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

اصولا رپورتاژ خبری هزینه مناسب‌تری نسبت به اغلب تبلیغات دارد. رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر، هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. در واقع با یک هزینه معقول می‌توان پیام خود را به گوش مخاطبان رساند و حتی نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.

بهبود سئو

بهبود سئو از دیگر پیامدهای رپرتاژ آگهی است. انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

رپرتاژ آگهی (به فرانسوی: Publireportage) یعنی، مخاطبان رسانه‌ای تصور کنند که یک گزارش بی‌طرف به آن‌ها ارائه می‌شود، در حالی که آنچه آن‌ها می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند، در واقع یک آگهی و تلاشی سازمان یافته برای تقویت جنبه‌های ذهنی یک محصول یا خدمت در ذهن آن‌ها است. اصطلاح رپرتاژ آگهی برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ به ادبیات انتقادی رسانه‌ها اضافه شد. به دلیل اعتماد مخاطبان به رسانه‌ها، رپرتاژ آگهی‌ها بسیار مؤثر است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته قوانین بسیار سختی علیه رپرتاژ آگهی‌ها تصویب شده و می‌شود.

دیوان بین‌المللی تجارت، در قانون آگهی‌های خود که در سال ۱۹۹۷ به تصویب رسانده، خواهان مشخص کردن تبلیغات می‌شود تا مخاطبان قادر به تشخیص آن شوند.

رپرتاژ آگهی تصویری، در این نوع رپرتاژ انواع المان‌های گرافیکی و بصری جذاب در کنار محتواهای ارزشمند به تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت پرداخته و سبب جلب توجه کاربران می‌شوند.

رپرتاژ نوشتاری از دیگر انواع رپرتاژ است. این نوع رپرتاژ ریشه در روزنامه‌ها و مجلات دارد و در این رسانه‌ها از قدیم تاکنون استفاده فراوانی داشته‌است. به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله در روزنامه‌ها و مجلات به معرفی محصول مرتبط نیز پرداخته می‌شده‌است.

رپرتاژ ویدیویی، استفاده از این نوع رپرتاژ در رسانه‌های بصری همانند تلویزیون و پلتفرم‌های ویدیویی آنلاین بسیار رایج است. در این نوع رپرتاژ تیزر یا ویدیویی کوتاه از محصولات یا خدمات یک برند تهیه شده و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.

https://www.asianews.ir/u/ehC
اخبار مرتبط
مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد درباره انتشار آگهی‌های دولتی در رسانه‌ها در پایان سال گزارش داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید