صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۴۵
کد خبر: 2220
گزارشگر: 213
۵۸۳
۰
۰
۲
در معاملات روز گذشته

چراغ روشن ملک در بورس کالا

چراغ روشن ملک در بورس کالا
با شروع معاملات روز گذشته در بورس کالای ایران، یک باب واحد تجاری واقع در شهر جدید پردیس روی تابلوی بازار فرعی رفت.

با شروع معاملات روز گذشته در بورس کالای ایران، یک باب واحد تجاری واقع در شهر جدید پردیس روی تابلوی بازار فرعی رفت.

براساس این خبر، این در حالی است که با ثبت نهایی معامله نخستین ملک در بورس کالا، پرونده ای جدید در معاملات بازار سرمایه کشور باز شد.

طی معاملات روز گذشته شرکت عمران شهر جدید پردیس یک باب واحد تجاری را پس از پذیرش در بازار فرعی بورس کالا عرضه کرد که این معامله با حضور دو متقاضی دنبال شد و دقایقی پیش این ملک به فروش رسید.

براساس اطلاعیه های صادره از سوی بورس کالا، فروش این واحد به صورت 30 درصد نقد و 70 درصد به صورت اقساط 48 ماهه است و برنده معامله، باقیمانده 30 درصد وجه اولیه را به حساب بورس کالا واریز و چک ها را هم نزد شرکت عمران شهر جدید پردیس تحویل می نماید و با امضای مبایعه نامه، فرایند معامله در بورس کالا تمام می شود. سه روز بعد از امضای مبایعه نامه، شرکت عمران شهر جدید پردیس ملک فروخته شده را به خریدار تحویل خواهد داد.

این گزارش می افزاید، معامله مذکور در حالی به قیمت پایه 10 میلیارد و 639 میلیون ریال روی میز فروش رفت که شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در نظر دارد دارایی ها و املاک 19 شرکت عمران شهرهای جدید خود در سراسر کشور را بعد از پذیرش در بورس کالا روی تابلو ببرد.

به گزارش آسیانیوز، به نقل از فصل تجارت ،بانک اقتصاد نوین نیز با استقبال از این معاملات، اخیرا یک قطعه زمین و دو باب واحد با کاربری تجاری- مسکونی را در بازار فرعی بورس کالا پذیرش کرده که به نظر می رسد بزودی شاهد عرضه این املاک روی تابلوی بورس کالا نیز باشیم./


https://www.asianews.ir/u/1EQ
اخبار مرتبط
شیرین نوری؛ اقتصاددان و پژوهشگر، درباره دلایل تصمیم دولت مبنی بر پیش فروش اوراق نفتی و تبعات آن به موضوعاتی اشاره کرده است و عدم هماهنگی میان شورای عالی اقتصادی را نیز از اشتباهات دیگر چنین تصمیمی برشمرد.
کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه رشد بازار با دشواری مواجه است، گفت: اینکه ما بتوانیم در شاخص کل به سقف قبل از اصلاح برسیم نیازمند نقدینگی بالایی است که در حال حاضر این نقدینگی در دسترس نیست و رشد بازار سخت خواهد بود.
رئیس سازمان بورس گفت: با ایجاد شرایط فنی به دنبال این هستیم که هر روز هفته، شاهد عرضه‌های اولیه در بورس باشیم
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید