صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۲۲:۳۰
کد خبر: 2576
گزارشگر: 213
۴۵۴۶
۰
۰
۳
نگاهی متفاوت به یک فیلم نامزد اسکار

«زنان کوچک» و خواسته های غیر منطقی زنانه!

«زنان کوچک» و خواسته های غیر منطقی زنانه!
هدف بیشتر مکالمات و صحنه های فیلم «زنان کوچک» نامزد جایزه اسکار در سال 2019، نشان دهنده جایگاه فعلی زن در جامعه و تفکرات و عملکرد جو غایت نهایی شان زن، در تصور کارگردان است.

زنان کوچک از برگزیدگان اسکار 2019، اقتباس از رمانی به همین نام، داستان زندگی شخصی با نام «لوییزامیاسکات» است که ریشه در تجربیات واقعی او در کنار سه خواهرش دارد.

بنظر می رسد هدف بیشتر مکالمات و صحنه های فیلم نشان دهنده جایگاه فعلی زن در جامعه است و تفکرات و عملکرد جو غایت نهایی شان زن، در تصور کارگردان است. جایگاه عدالت جنسیتی که با اغماض در ادبیات برون مرزی از آن به برابری جنسیتی یاد می شود.

فیلم با نشان دادن زوایای مختلف شخصیت ها می خواهد بیان کند که زنان هیچ وقت چیز غیر متعارفی را نمی خواهند و آنچه مردان از آن به خواسته غیرمنطقی زنانه یاد می کنند برگرفته از منطق زنانه ای است که در نگاه مردسالارانه جایگاهی ندارد؛ منطقی که حاضربه فروش حق تالیف کتابی باقلم یک زن نیست و خواهان تغییر قوانین ارث بین زنان و مردان است...

 

زنان کوچک Little Women

تعریف متفاوتی از عشق دارد و استقلال اقتصادی را حق یک زن می داند؛ منطقی که در تفکرمردانه عین بی منطقی است پس مطالبه اش نیاز به ایستادن و مقاومت دارد.

 

زنان کوچک (Little Women‎)، یک فیلم آمریکایی در سبک درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوییزا می الکات نوشته شده‌است. مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو، لورا درن، جیمز نورتون، لویی گارل، باب ادنکیرک و کریس کوپر بازیگران فیلم هستند.

زنان کوچک در تاریخ در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ توسط سونی پیکچرز منتشر شد و با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه تیم بازیگری و کارگردانی نیز ستایش شد. بنیاد فیلم آمریکا، زنان کوچک را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد./

منبع: انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران

https://www.asianews.ir/u/1Kx
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید