صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 2893
گزارشگر: 213
۱۴۱۱
۰
۰
۱
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت

محدودیت‌های اینستاگرامی آغداشلو و لغو نمایشگاه آثارش در تهران

محدودیت‌های اینستاگرامی آغداشلو و لغو نمایشگاه آثارش در تهران
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت پس از گزارش‌ اخیرش درباره سوء رفتارهای جنسی آیدین آغداشلو،‌ هنرمند مشهور ایرانی، علاوه بر محدودیت‌های اینستاگرام برای حساب کاربری او، نمایشگاه آثارش در تهران نیز لغو شده است.
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت پس از گزارش‌ اخیرش درباره سوء رفتارهای جنسی آیدین آغداشلو،‌ هنرمند مشهور ایرانی، علاوه بر محدودیت‌های اینستاگرام برای حساب کاربری او، نمایشگاه آثارش در تهران نیز لغو شده است.

این روزنامه یکشنبه  11 آبان‌ماه در گزارشش به لغو نمایش آثار آغداشلو در یک گالری هنری در تهران اشاره کرد. هرمز همتیان، موسس این گالری گفته است: «گالری دستان در مورد سوء استفاده جنسی تابع سیاست تحمل صف است.»

به گفته همتیان، نمایشگاه انفرادی آثار آغداشلو که قرار بود یک روز شنبه افتتاح شود،‌ پس از انتشار گزارش اخیر نیویورک‌تایمز درباره سوء رفتار جنسی او با زنان از سوی نمایندگان این هنرمند لغو شد.

نیویورک‌تایمز همچنین اشاره کرده که به نظر می‌رسد از زمان انتشار گزارشش،‌ قسمت نظرات در حساب کاربری اینستاگرام این هنرمند ایرانی محدود شده است.

این روزنامه از اقدام آغداشلو از طریق وکلایش برای حذف گزارش نیویورک‌تایمز خبر داده و اشاره کرده که نشریه پای این مقاله «ایستاده» است.

از سوی دیگر، هما تاراجی،‌ مدیر روابط بین‌الملل حراج تهران که به صورت سالانه آثار آغداشلو را به طور برجسته به نمایش می‌گذارد، گفته ممکن است دو نقاشی او از حراجی که احتمالا در ماه میلادی دسامبر برگزار می‌شود، حذف شود.

پیش از این ۱۳ زن در مصاحبه با این نشریه که اول آبان منتشر شد، آغداشلو را به سوء استفاده جنسی متهم کرده بودند.

همچنین ۴۵ نفر، از جمله شاگردان سابق، یک دستیار قدیمی، گالری‌داران، بازیگران، یک دلال آثار هنری در تهران و خبرنگاران فعال در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در ایران نیز در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفتند که در مجامع هنری همه از رفتار‌های آغداشلو با شاگردان دختر و جوان باخبر بودند.

به نوشته این نشریه اکنون سرنوشت فیلمی مستند درباره این هنرمند که از سوی دخترش، تارا آغداشلو، نویسندگی و کارگردانی شده نامعلوم است.

این فیلم بخشی «عاشقانه» و بخشی «رویارویی بین و پدر و دختر» بوده که قرار است در دو جشنواره در یونان و سوییس معرفی و اکران شود.

نیویورک‌تایمز به نقل از مهیاد طوسی،‌ تهیه‌کننده اجرایی فیلم، نوشته: «من حرف زن‌ها را باور می‌کنم. تمام. من از زمان انتشار اتهامات به تارا توصیه کردم آن‌ها را در فیلم لحاظ کند.» او در ادامه گفت اگر فیلم به همان صورتی که هست بیرون بیاید، «من مجبور می‌شوم نام و ارتباطم را با آن قطع کنم.»

بر اساس این گزارش،‌ در کانادا نیز دادنامه‌ای که در ماه میلادی اوت از سوی تعدادی از زنان علیه آغداشلو تنظیم شده بود، اکنون به بیش از ۸۰۰ امضا رسیده است.

این امضاکنندگان از جشنواره فرهنگی دوسالانه ایرانی-کانادایی تیرگان که شمار بالایی از شرکت‌کنندگان را دارد،‌ خواسته‌اند توقف همکاری با آغداشلو را رسما اعلام کند.

مدیر اجرایی و هیات مدیره این جشنواره این درخواست را نپذیرفته‌اند.

این نشریه در بخشی دیگر اشاره کرده که گزارش اخیر آن در قالب جنبش «#من_هم» در ایران هم با بازتاب در رسانه‌های اجتماعی درباره ماهیت سوء رفتار جنسی و معنای رضایت در خانواده‌ها مواجه شده است./
روزنامه نیویورک‌تایمز
https://www.asianews.ir/u/1Pu
اخبار مرتبط
براساس تصویری که فزرند هوشنگ گلشیری از تصویر روی جلد چاپ تازه رمان "شازده احتجاب" در توییتر خود منتشر کرده، نقاشی اثر آیدین آغداشلو حذف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید