صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ / ۱۸:۲۱
کد خبر: 3866
گزارشگر: 213
۴۱۳۷۲۵
۱
۲۲
۴۱
مروری بر انتشار موزیک ویدئوی «تهران توکیو»

«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران

«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران
موزیک ویدئوی ساسی مانکن با عنوان «تهران توکیو» با بازی «الکسیس تگزاس» از معروف‌ترین پورن استار‌های زن آمریکایی به گونه ای به جنجال رسانه ای در شبکه های اجتماعی بدل شد؛ هرچند پیش از این، آرش،«« دیگر خواننده ایرانی با «آیلار دیانتی لی» یکی از بازیگران جنسی، کاری مشترک را ارائه داده بود، اما بررسی این موضوع که چرا الکسیس تگزاس حاضر شد با ساسی مانکن وارد همکاری شود، حائز اهمیت است.

 به گزارش آسیانیوز، چند روز پیش، موزیک ویدئوی ساسی مانکن با عنوان تهران توکیو با نقش آفرینی الکسیس تگزاس یکی از معروف‌ترین پورن استار‌های زن آمریکایی سر و صدای زیادی به پا کرد.

ساسی مانکن با عنوان «تهران توکیو» با بازی «الکسیس تگزاس»

 

این موزیک ویدیو جدید ساسی مانکن که بازدید آن از مرز 5 میلیون گذشته است، با واکنش های تند بسیاری در فضای مجازی همراه بوده است. آهنگ «دکتر» هم از دیگر آهنگ های پر سر و صدای این خواننده آن ور آبی است که سالی یک بار آهنگ های جنجالی منتشر می ­کند. امسال نیز او با انتشار تیزر آهنگ "تهران، توکیو" بار دیگر بازار انتقادها را داغ کرد..

به اعتقاد برخی، نمادهای آهنگ های سابق ساسی مانکن همیشه برجسته بوده است. اما این بار آهنگ "تهران، توکیو" با هنرپیشگی مدل امریکایی نابهنجاری (الکسیس تگزاس)، دیده می شود که این موضوع باعث ایجاد ابتذال موسیقی است. لوکیشن این آهنگ مثل فیلم ابد و یک روز چیده شده است و اسم «سمیه»، این بار درمیان متن آهنگ به چشم می خورد.

در وهله اول باید گفت که نوع شعر و کلیپ‌های خوانندگانی مثل ساسی مانکن و امیر تتلو از نگاه بسیاری از کارشناسان هنری و اجتماعی مبتذل بررسی می شود و اینکه در مشاهده کار‌های آن‌ها همیشه انحطاط اخلاقی وجود دارد.

ساسی مانکن  «تهران توکیو» با بازی «الکسیس تگزاس»
به گزارش آسیانیوز به نقل از نشان تجارت، ساسی مانکن خیلی دوست دارد خاص بودن را در شعر‌ها و کلیپ‌هایش نشان دهد، از این‌رو حضور یک پورن استار معروف می‌توانست ابتذال در کارش را بیش از پیش به منصه ظهور برساند، مخصوصاً که شعر و کلیپ آقامون جنتلمنه او پیش از این به‌ طرز فوق‌العاده‌ای دست به دست شده بود.

البته نگاه سرمایه‌داری سال‌هاست دنیا را فرا گرفته و از این‌رو تهیه‌کنندگان این کلیپ‌ها هم نگاه اقتصادی به موضوع دارند و از آنجایی که به‌واسطه گستردگی شبکه‌های اجتماعی این بازیگر پورنو برای بسیاری، چهره‌ای آشنا است، عوامل کار تصمیم گرفتند برای بیشتر دیده‌شدن موزیک ویدئو از حضور او نهایت بهره را ببرند. دنیای پورن بازیگرانی دارد که متاسفانه با وجود اقدامات وقیحانه شان معروف شده اند و بدتر اینکه برخی ها برای استفاده از معروفیت آنها در برخی کشورها استفاده تبلیغاتی می کنند.

الکسیس تگزاس

الکسیس تگزاس در  کشور پاناما به دنیا آمد. اما در سن آنتونیو ایالت تگزاس بزرگ شد. او دارای تباری آلمانی، نروژی و پورتوریکویی است. نخستین پیشهٔ وی کار در یک آسایشگاه بود. پیش از آنکه وارد صنعت فیلم بزرگسال شود برای تحصیل در رشتهٔ مراقبت‌های درمانی تنفسی به دانشگاه رفت.

اولین صحنه‌ای که الکسیس تگزاس درآن ظاهر شد، با جک ونیس در فیلم تور کالج آماتورها در تگزاس ساختهٔ شرکت فیلم‌سازی شینز ورلد بود و پس از آن در فیلم‌های بسیاری از بنگ برادرز در فلوریدا ظاهر شد. سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و در مارس ۲۰۰۷ در چند صحنه برای آژانس مدلینگ ال‌ای دایرکت بازی کرد.

در فوریه ۲۰۰۸ فیلم کشف الکسیس تگزاس (به انگلیسی: Discovering Alexis Texas) به کارگردانی هنرپیشهٔ فیلم‌های بزرگسالان بلادونا منتشر شد. در سال ۲۰۰۹ تگزاس شرکت فیلم‌سازی خودش به نام الکسیس تگزاس اینترتینمنت را تأسیس کرد که زیرمجموعهٔ شرکت استارلت اینترتینمنت گروپ است و در همان زمان، تارنمای شخصی خود را راه‌اندازی کرد. او تا به حال در فیلم‌های ساختهٔ استودیوهای فیلم‌سازی ریالیتی کینگ، مافیا، بنگ بروز، برزرز، ویکد پیکچرز و الگانت آنجلز حضور داشته‌ است.

کلیپ ساسی مانکن با حضور الکسیس تگزاس در یکی دو روز گذشته بسیار بازدید داشته و در اتفاقی عجیب به بحث مهم فضای مجازی تبدیل شده است. رویداد ۲۴ در این گزارش بررسی کرده که چرا چنین اتفاقی افتاده است. در این کلیپ الفاظ اروتیک استفاده شده است:

واکنش ها به این کلیپ 

 

کلیپ ساسی مانکن با الکسیس تگزاس بازیگر پورن

 

 رکنا نوشت: توئیتر یکی از شبکه های اجتماعی است که با انتشار این کلیپ شاهد نوشته های نقد آمیز از سوی کاربران خود نسبت به این خواننده بود.
کاربران توئیتر در برابر این کلیپ چه نوشتند:

مصطفی آرانی : کاری که ساسی مانکن در موزیک ویدئوی جدیدش کرده، یک جنایت تربیتی علیه همه کودکان این سرزمینه. کاش فارغ از دیدگاه مذهبی - سیاسی حداقل با این کار مخالفت لفظی کنیم.
زهیر موسوی، خبرنگار نوشت : موقعی که ساز رو سانسور کردید، کنسرت بهم زدید، فیلم از روی پرده کشیدید پایین، مجوز به آلبوم ها ندادید، ممنوع التصویر کردید، فیلتر کردید وهرکاری برای مقابله با سلیقه جامعه کردید، باد میکاشتید. حالا طوفان ساسی مانکن با پورن استار رو درو کنید. خودتون رو بشکنید، اینه شکستن خطاست
دانایی ،مدیر مسئول پایگاه خبری" فوری": کلیپ جدید ساسی مانکن، تهران - توکیو با هنرنمایی الکسیس تگزاس درحالی منتشر شد که تو دو ساعت، بیش از ۲ میلیون بازدید گرفته! حقیقتا کاش میشد فکری به حال فرزندان‌مون که شاید این خوراک بی‌فرهنگ مستهجن رو خواهند دید، بکنیم‌‌‌...

محمد جواد توسلی، روابط عمومی مرکز موسیقی مأوا: شاید امسال هم باید منتظر انتشار مجدد این خبر باشیم: «آهنگ ساسی مانکن توانست رکورد بیشترین تعداد بازدید و دانلود را در ساعت های اولیه انتشار بزند!»
چرا واقعا؟ چه چیزی باعث میشه که نه تنها تینیجرها، بلکه همه رده های سنی جامعه از این تولیدات تا این حد استقبال کنن؟

احمدرضا کاظمی: آهنگ ساسی مانکن مث بازی GTA میمونه! روش نوشته ۱۸+ ولی کلی پلیر کم‌ سن‌ و سال داره! ما نمی‌تونیم برای اون تعیین تکلیف کنیم چی بخونه چی نخونه، کیو بیاره تو کلیپش کیو نیاره ولی می‌تونیم به بچه‌ها یاد بدیم چی گوش بدن چی گوش ندن، چی ببینن چی نبینن! اگر یاد ندادیم اون دیگه مشکل ماست.

وحید باسره ، روزنامه نگار نوشت: این سطح از سقوط در هنر و فرهنگ غیرقابل تصور و وحشتناک است. اگر همزمان و همدوره با موسیقدانان بزرگ یکی دو نفر نخاله هم پیدا می‌شد نگرانی وجود نداشت. اما در شوره‌ زار هنر مملکت، در این برهوت، همه خار مغیلان روییده!

و اما نکته مهم این است که آیا ساسی مانکن از این موج انتقادها ناراحت است؟ آیا هدف او همین نیست که چنین موجی ایجاد کند و ما هم سوار این موج شدیم؟
به نظر نمی رسد برای وی انتقاد از کلیپ خودش با الکسیس و این موج های توئیتری و اینستاگرامی و رسان های ناراحت کننده باشد و حتی لبخند به لب او نیز می آورد.

از ساسی مانکن بگذریم که تکلیف او با فرهنگسازی در ایران مشخص است او به دنبال فرهنگ غنی ایجاد کردن برای جامعه کودک و نوجوان و جوان ایران نیست ، او لایک می خواهد و فالوور و برایش مهم نیست. بازیگر کلیپ او الکسیس معروف به الکسیس تگزاس پورن استار است یا فرهیخته؛ او به بالا رفتن بازدید آهنگ خود فکر می کند و نشان داده است که هیچ دغدغه فرهنگی برای ایران و ایرانیان ندارد.

این وسط ما باید به خودمان بی آییم ، ما یعنی مسئولان فرهنگی جامعه و ببینیم که چگونه با بستن بسترهای مفید فرهنگی جامعه ، محدود کردن کنسرت های خوانندگان ارزشمند، فقر فضای شاد ایجاد کردن برای جوانان و ... راه را برای آنان که هیچ دغدغه ای برای فرهنگسازی ایرانیان و نسل جوان آن ندارند باز کرده ایم

پس از پخش کلیپ «آقامون جنتلمنه» در مدارس، بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی به موضوع واکنش نشان دادند؛ از جمله علی مطهری که گفته بود: «اینکه در مدرسه‌ای ترانه‌ای با محتوای بسیار سخیف آن هم با ساز و آواز و بزن و بکوب اجرا کنند و دانش آموزان را وادار به حرکات خاصی کنند آن هم در ساعت رسمی مدرسه، قابل قبول نیست و وزیر آموزش و پرورش باید پاسخ دهد.

کاربر دیگری گفته است به عقیده بنده مدیران مدارس باید بلافاصله برکنار شوند. این مسئله قابل تحمل نیست. مخصوصاً با توجه به محتوایی که خوانده می‌شود معلوم است برنامه ریزی شده است. چطور آموزش و پرورش ما تا این حد غافل است؟»

علیه ساسی مانکن اعلام جرم شود؟

کاربری با نام هانی نیز نوشته است: ‏اقدام مستهجن جدید ⁧‫ساسی‌مانکن‬⁩، هم خلاف عقلانیت است هم خلاف انسانیت هم خلاف قانون تمام کشور‌های جهان .. ‏دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، لازم است به جرم “ترویج عامدانه فساد در بین نوجوانان ایرانی” علیه او اعلام جرم کند ..

در هر حال برخی معتقدند باید از کنار این کلیپ‌ها گذشت و به آن بها نداد تا بیشتر دست به دست نشود و برخی معتقدند سکوت بی‌معناست و باید خانواده‌ها و جامعه را آگاه کرد تا بدانند با چه جریان مخربی طرف هستند. حقیقت آن است که اگر مخاطبان کلیپ‌های ساسی مانکن کودکان و نوجوانان نبودند، می‌شد آنها را نادیده گرفت؛ مشابه هزاران اتفاقی که روزانه از کنار آن عبور می‌کنیم اما اینجا پای نسلی در میان است که اگر به دیدن این صحنه‌ها عادت کند، شاید بسیار خطرناک خواهد بود./

گزارش: پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/24f
اخبار مرتبط
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کامران
۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
0

خود انتشار این خبر توسط شما بنظرم یک انتشار فحشـاء است.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید