صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۰
کد خبر: 2799
گزارشگر: 213
۱۱۱۶۴۱
۱
۲۶
۴۷
گزارشی درباره حذف لباس زنان به صورت دیجیتالی

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.

براساس یک گزارش لباس‌های بیش از صد هزار زن به صورت دیجیتالی از روی تصاویرشان حذف و در شبکه‌های اجتماعی تهیه و در اینترنت پخش شده است.

این اخبار حاکی است با کمک هوش مصنوعی لباس زنان به صورت دیجیتالی از تصاویر زنان برداشته شده و این تصاویر در شبکه‌ٔ پیام‌رسان تلگرام پخش شده است.
به گزارش شرکت اطلاعاتی سین‌سیتی به نظر می‌رسد بعضی از این افراد،"زیر سن قانونی" بودند و کسانی که این برنامه را ارائه داده‌اند می‌گویند این فقط "سرگرمی" بوده است.
سین‌سیتی ادعا می‌کند که فناوری به کار رفته "دیپ‌فیک" است.

دیپ‌فیک ترکیب تصاویر و فیلم‌های واقعی موجود و منبع در کامپیوتر است که فرد یا افرادی را درحال انجام کاری در موقعیتی نشان می‌دهد که هرگز در واقعیت اتفاق نیفتاده است. یکی از کاربرد‌های آن ساختن فیلم‌های پورن از افراد مشهور است.

جورجیو پاترینی مدیر اجرایی سین‌سیتی می‌گوید که تمایل به استفاده از تصاویر افراد عادی ماجرای جدیدی است. او هشدار می‌دهد: "داشتن حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی با تصاویر عمومی کافی است تا فرد هدف این ماجرا قرار بگیرد".

ربات تلگرام

این ربات مجهز به هوش مصنوعی در شبکهٔ پیام‌رسان تلگرام است. کاربران می‌توانند تصویر زنی را برای این ربات بفرستند و این ربات به طور دیجیتالی در چند دقیقه، لباس‌های او را بدون هیچ هزینه‌ای در می‌آورد.

"محتوای کودک‌آزارانه"

سین‌سیتی گزارش می‌دهد که بین ژوئیهٔ ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، حدود ۱۰۴،۸۵۲ زن هدف چنین ویدئوٰهایی قرار گرفته‌اند و تصاویر برهنهٔ آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
در این بررسی هم‌چنین دریافتند که بعضی از تصاویر از افراد زیر سن قانونی بوده و "نشان می‌دهد که بعضی از کاربران از این ربات برای تولید و به اشتراک‌گذاری محتوای کودک‌آزارانه استفاده می‌کنند".

سین‌سیتی می‌گوید این ربات تبلیغات چشمگیری در شبکهٔ اجتماعی روسی وی‌کی کرده است و آمار این سایت نشان می‌دهد که بیشتر کاربران آن از روسیه و کشور‌های اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند. شبکهٔ اجتماعی وی‌کی می‌گوید: "ما چنین محتوا و لینک‌هایی را در سایت خود نمی‌پذیریم و گروه‌های پخش‌کنندهٔ آن را حذف و بلاک می‌کنیم". این در حالی است که تا اوایل امسال تلگرام به طور رسمی در روسیه ممنوع بود.

جورجیو پاترینی از سین‌سیتی می‌گوید:"بسیاری از این وبسایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها مخفی یا زیر‌زمینی نیستند چون به طور رسمی غیر‌قانونی نیستند، تا زمانی که منع قانونی اعمال نشده است فکر می‌کنم اوضاع بدتر می‌شود".

تهیه‌کنندگان این گزارش می‌گویند همه یافته‌های خود را با تلگرام، شبکهٔ اجتماعی وی‌کی و نهاد‌های قانونی مربوط در میان گذاشته‌اند اما آنها هیچ پاسخی نداده‌اند.
نینا شیک، نویسندهٔ کتاب دیپ‌فیک و جرایم اینترنتی، می‌گوید: "سازندگان دیپ فیک در سراسر دنیا هستند و حمایت‌های قانونی باعث می‌شود که با پیشرفت فناوری پیش بروند".

او می‌گوید: " این فناوری برای تخصصی و پیشرفته‌تر شدن فقط نیاز به زمان دارد. فیلم‌های پورنوگرافی با روش جعل عمیق هر شش ماه دو برابر می‌شود. سیستم‌های قانونی ما در این زمینه ناکارآمد است. جامعه در زمینهٔ چنین فناوری‌هایی سریع‌تر از تصور ما تغییر می‌کند در حالی که ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم در برابر آنها چگونه عمل کنیم. این ماجرا برای قربانیان فیلم‌های جنسی جعلی ویرانگر است. زندگی آنها را به طور کامل نابود می‌کند چون احساس می‌کنند مورد تهدید و خشونت قرار گرفته‌اند و تحقیر شده‌اند".

سال گذشته ایالت ویرجینیا در ایالات متحده بالاترین میزان دیپ فیک غیر‌قانونی را داشت.

به تازگی یک گزارش دانشگاهی، از قوانین موجود بریتانیا در مورد تصاویر برهنهٔ جعلی انتقاد کرده است و آنها را "متناقض، ناهماهنگ با زمان و گیج‌کننده" نامیده است.
لوسی هادلی از بنیاد خیریهٔ حمایت از زنان می‌گوید: "با وجود پیشرفت قانون در زمینهٔ پورن انتقامی و تصویر‌برداری از زنان، هنوز خلا‌های آشکاری در قانون وجود دارد"./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/1O5
اخبار مرتبط
رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، آزار جنسی در محیط کار را پدیده شایعی دانست و گفت حدود ۴۰ درصد زنان در محیط کار هدف آزار قرار می گیرند.
کسب و کار خانگی برای فردی که ماه ها یا سالها بیرون از منزل و با مشارکت دیگران یا زیر نظر مدیر ارشد فعالیت نموده، چالش بزرگی است که از یک‌سو می‌تواند زمینه رشد و پیشرفت در زندگی فردی و شغلی را فراهم کند و از سوی دیگر باعث شکست و ناامیدی بشود.
یک ارزش در صد سال گذشته براساس شرایط آن زمان ارزش محسوب می شده است و اکنون در زمان حال ممکن است یک ضد ارزش محسوب شود زیرا به جان و روان انسانها صدمه می زند.
نتایج تازه ترین نظرسنجی ایسپا نشان می دهد 42.2 درصد زنان و 36.2 درصد مردان گفته اند که پس انداز ندارند.
تفکیک جنسیتی در محیط عمومی، در دوران کودکی و نوجوانی سبب دور شدن دو جنس زن و مرد از یکدیگر و عدم شناخت آنها از شباهت ها و تفاوت های یکدیگر می شود و زمینه انحرافات جنسی را در آینده را فراهم می کند.
کارزار آزار جنسی و آسیب های روانی ناشی از آن، سبب شده تا توجه مردان نیز به این موضوع جلب شود و مردان اغلب شاید این تصور را داشتند که تجاوز جنسی و آزار جسمی زن بعد از مدتی فراموش می شود؛ در حالی که این زخم ناجوانمردانه و اثرات روانی آن تا آخر عمر با زن باقی می ماند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
رویا
۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
0
0

لطفاً عکس آدم ها ی لخت هم بزارید


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید